AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en 10 år gammel sønn med håret til midten av ryggen. Det er en del som klager på det. Han har hatt det siden han var 8 og hver gang jeg har vært på konferansetime på skola så har læreren sagt at han må klippe seg. Læreren har sagt at flere foreldre har reagert på dette og at han vil nok bli mobbet og da kunne jeg ikke klage før jeg klippet han i hvertfall. Og nå fikk jeg en telefon fra mora til ei jente i klassen som er frisør at hun kunne klippe han gratis så han så ut som folk da han begynte på skola. Jeg takket for tilbudet, men sa at at sønnen min vil ha det langt og jeg ser ikke noe galt i det. Da ble hun tydeligvis sint virket det som og spurte meg ut hvem som bestemte hjemme hos oss og sa at jeg vil angre når han begynner på skola. Hun bablet om mobbing og var visst redd for at folk skulle tro han var jente og at han skulle utnytte det og masse sånt. Men hvorfor bry seg sånn med hårfrisyren til folk? Hva er så galt at han har langt hår? Hvorfor kan jenter ha langt eller kort hår uten at det er noe big deal, men når en gutt har så blir det full baluba? Han har fått noen komentarer fra elever i klassen, men det er i hovedsaklig voksne som har hengt seg opp i dette. Kan jo egentlig begynne å lure her, sitter voksne mennesker her å oppfordrer til mobbing, etter hva voksne har sagt, og den telefonen jeg fikk av en mor? Hva mener egentlig dere? Er det virkelig så galt at en gutt har langt hår? Håret hans er på ingen måter stygt heller. 5
Knitcat Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Det er da ikke noe i veien med langt hår på en gutt. Jeg kjenner flere gutter med langt hår (tenåringer) og ingen av dem er homser, potensielle kriminelle eller ønsker å være jente. Neste gang læreren tar opp dette, så be ham om å informere ev. bekymrede foreldre om at gutten ikke er utsatt for omsorgssvikt, og at han selv har valgt å ha langt hår og sikkert har lyst å ha det i fred. 2
nickless Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Om gutten selv vil ha langt haar,ser jeg ikke problemet. En kul gutt som ikke folger strommen!!! 6
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 hjelpe meg!! la no gutten få ha langt hår om han ønsker det. men vis han har mye hår forran øynene kan det jo vere problem for synet.he he la gutten din kose seg med håret sitt.og vis foreldre snakker om dette er det jo ikkje rart barna plukker det opp.kan jo lure på om desse menneskene har lite å ta seg til 1
tantethea Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 shitt! jeg misliker VELDIG sterkt at andre folk bestandig skal blande seg opp i slike latterlige småsaker. Kjenner jeg blir irritert langt inn i hjerteroten! Drit langt i hva andre folk sier og mener, og la gutten din få bestemme selv hvordan han vil ha håret sitt! Han er sikkert dødskul! Herrefred! Hvor OFTE skal man si at det ikke er rart det blir krig i verden! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Det er ikke noe galt med langt hår på en gutt. De som blander seg borti dette viser bare hva slags holdninger de selv har. Ikke rart det blir mobbing om disse foreldrene bringer slike holdninger videre til egne barn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Hun bablet om mobbing og var visst redd for at folk skulle tro han var jente og at han skulle utnytte det og masse sånt. Utnytte at folk tror han er jente? Hvordan da, skulle han snike seg inn i jentedusjen eller noe? :gjeiper: 1
Funkyraw Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 La gutten få ha hippiehåret sitt i fred! Som en annen over her sier, bra at han ikke følger strømmen. Det er et kjent fenomen at mødre og noen type damer MÅ legge seg oppi alt og kritisere og sladre om det. De har bare lite å ta seg til, og enda mindre å snakke om Dessuten, akkurat som Knitcat, kjenner jeg også mange gutter med langt hår. De er stort sett kreative musikere, kjempesmarte realfagstudenter eller bare mannen i gata, men det de har til felles er at de er 100 % ekte mennesker som alltid er sitt herlige, uoverfladiske selv. Ikke det at hvordan man ser ut på håret har noe å si om man lykkes i livet, men hvis man føler seg mest vel med langt hår og dermed har det langt vil jeg tro at de guttene stort sett tar viktigere valg for seg selv og det som gjør dem selv lykkelige. De mødrene burde heller se på sine egne barn og seg selv hvis de har oppdratt ungene sine til å bli mobbere. La sønnen din få bestemme selv når han vil klippe seg. 3
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en 7 åring med ganske langt hår. Dog han har korketrekkere også. Alle jeg har møtt har sagt til meg: IKKE klipp håret hans, for det er så nydelig. Jeg klipper det ikke. Og det rekker nedover ryggen hans snart. 1
Havbris Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Det er trist å lese at voksne mennesker (lærer og andre foreldre) i fullt alvor klarer å dimensjonere betydningen av lengden på håret til en guttunge - og attpåtil lager fiktive problemer ut av det. La nå gutten få lov til å ha det håret han vil ha - jeg kjenner gutter som har hatt veldig langt hår gjennom hele grunnskolen og det var vært en del av identiteten. At andre foreldre reagerer på at en 10 åring har langt hår forteller vel mest om de som reagerer - og minst om han som ikke ønsket å følge strømmen. Endret 29. desember 2010 av Havbris 2
Gjest BabyBlue Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Det første jeg tenker på når jeg ser langhårede gutter er at moren nok ble skuffet da hun fikk gutt, og gir han langt hår for at han skal minne henne mer om datteren hun ikke fikk. Men om det er noe HAN velger og liker så er det en annen sak - hadde jeg hatt en sønn skulle han fått lov til å klippe hanekam om han hadde hatt lyst til det
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Det første jeg tenker på når jeg ser langhårede gutter er at moren nok ble skuffet da hun fikk gutt, og gir han langt hår for at han skal minne henne mer om datteren hun ikke fikk. Men om det er noe HAN velger og liker så er det en annen sak - hadde jeg hatt en sønn skulle han fått lov til å klippe hanekam om han hadde hatt lyst til det Jeg fikk to døtre før han. 1
Pingting Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Du må da skjønne at dette er fordi langt hår på en gutt er UNORMALT! Og unormalt vil man ikke ha, fordi det skaper usikkerhet. Usikkerhet fører til forvirring, forvirring fører til slapp moral, slapp moral fører til kriminalitet, kriminalitet fører til vold, vold fører til drap. Så snart blir noen drept, bare fordi du lar sønnen din ha langt hår. Da håper jeg du lærer leksen din, og skjønner at alle må være som alle andre hele tiden, og ihvertfall ikke velge å være UNORMALE. 8
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Ja jeg ønsket meg nok en jente... Godt jeg fikk en av hver samtidig da. Kan ikke noen ringe til mannen min og spørre om de kan ta hans 4o cm lange flette og! Skikkelig femi er han, med sine 101 kilo og flippskjegg! 1
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Min sønn har lange korketrekkere, de fleste misunner han for det. Endret 29. desember 2010 av Beauté 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en 7 åring med ganske langt hår. Dog han har korketrekkere også. Alle jeg har møtt har sagt til meg: IKKE klipp håret hans, for det er så nydelig. Jeg klipper det ikke. Og det rekker nedover ryggen hans snart. Håper du klipper det om gutten selv vil ha det kort da... Men det var OT. Folk må ha det håret de vil.. Med mindre det kræsjer med kleskode på jobben osv..
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Håper du klipper det om gutten selv vil ha det kort da... Men det var OT. Folk må ha det håret de vil.. Med mindre det kræsjer med kleskode på jobben osv.. Jeg vil jo klippe det. Men alle skryter og hoier så jeg gjør jo ikke det. Han elsker jo det sånn selv. Men han SKAL klippes, iallefall tuppene (dvs 5 cm) en gang i januar. Men seriøst...han er flott med de korketrekkerene. Alle kommenterer dem.
madison rose Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 fy faen, jeg blir så sint på dine og sønnen din sine vegne. det verste av alt er at de prøver å bagatellisere mobbing, og gi hårlengden til sønnen din skylda for at han kanskje kommer til å bli mobba. og attpåtil si at du ikke kan klage før du klipper ham? det koker inni meg akkurat nå. det er hårreisende at ikke sønnen din skal kunne ha den frisyren han selv ønsker, uten å risikere å bli mobba. hvis han blir mobbet, så er det foreldrene til de barna som mobber sin feil, og ikke noe sønnen din kan klandres for. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. desember 2010 #19 Skrevet 29. desember 2010 Jeg vil jo klippe det. Men alle skryter og hoier så jeg gjør jo ikke det. Han elsker jo det sånn selv. Men han SKAL klippes, iallefall tuppene (dvs 5 cm) en gang i januar. Men seriøst...han er flott med de korketrekkerene. Alle kommenterer dem. Jaja hvis han selv liker håret sitt så er det jo greit nok
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #20 Skrevet 29. desember 2010 fy faen, jeg blir så sint på dine og sønnen din sine vegne. det verste av alt er at de prøver å bagatellisere mobbing, og gi hårlengden til sønnen din skylda for at han kanskje kommer til å bli mobba. og attpåtil si at du ikke kan klage før du klipper ham? det koker inni meg akkurat nå. det er hårreisende at ikke sønnen din skal kunne ha den frisyren han selv ønsker, uten å risikere å bli mobba. hvis han blir mobbet, så er det foreldrene til de barna som mobber sin feil, og ikke noe sønnen din kan klandres for. Amen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå