Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale et sjampomerke for tørr hodebunn, som samtidig er sterk nok til å vaske håret rent for produkter? Noen som har erfaringer på om det er best å bruke sjampo fra apotek eller frisørsalong for dette problemet?

Bruker nå Define sjampo for sensitiv hodebunn, og den fungerer veldig dårlig på meg. Hodebunnen er like tørr og kløende, og må bruke mye sjampo for å få vasket håret helt rent.

Kan nevnes at jeg har atopisk eksem i ansiktet og på halsen (som blir verre av parfyme i sjampo), og har farget hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker godt Green people. :sjenert:

Skrevet

Kan på det sterkeste anbefale et merke fra produsenten Cutrin som heter Bio+. Du kan sikkert google det. Selges på frisørsalong. Ulike styrker på disse hvor ett par egentlig ikke lukter så godt, men hjelper mot eksem - uten tvil. Har jobbet med dette merket og har gode erfaringer hvor kunder har blitt fri for hodebunns problemer når de bruker dette. Butikk sjampo når det er eksem det er snakk om har jeg ikke hørt annet enn dårlig om. Bio+ er ikke sterk på den måten at de inneholder mye kjemikalier, men de som lukter litt sterkt inneholder litt tjære, som er for de med eksem slik som psoriasis blandt annet. Frisøren vil gi deg veiledning å finne den Bio+ som passer deg vil jeg tru. Et merke som er snill mot pengboka også.

Skrevet

Bruk litt fungoral en kort periode, dexem head for litt fukt og shampoo fra La Roche Posay. Funker kjempebra, ikke så dyrt heller. Fås kjøpt på apoteket.

Skrevet

Jeg har også atopisk eksem, og jeg liker veldig godt Pureology! Den inneholder ikke SLS og den vasker håret helt rent, skummer godt også.

Får vel bare tak i den på feelunique.com

Skrevet (endret)

Har du hørt med hudlegen din? Kanskje der er spesialsjampoer til de med atopisk eksem?

Hvis jeg hadde hatt eksem, så ville jeg brukt så milde hårprodukter at jeg ikke trengte en sterk sjampo (med SLS/SLES) til å vaske dem ut.

Endret av Jade
Skrevet

Tusen takk for mange bra svar! Tror jeg skal prøve den Bio+ først. Når det blir skikkelig ille igjen, skal jeg prøve fungoral og dexem. Skal undersøke litt om de andre merkene også, når jeg får tid:)

Jeg vet at jeg burde bruke milde hårprodukter også, men har så glatt hår at jeg må bruke hårpudder av og til for å få frisyren slik jeg liker den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...