Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg digitalkamera og skal til å ovetføre bilder. Dette går jo selvsagt ikke. Jeg har et videokamera som jeg har forsøkt det samme på tidligere og har også forsøkt med et annet digitalkamera.

Jeg har mistanke at det er USB-porten som ikke funker som den skal. Softwaren et installert, men får ikke kontakt med kameraet.

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få ordnet dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags operativsystem har du? XP? 2000?

Når man plugger en eller annen "dings" inn i USB-porten, skal det komme opp en melding om at sånn-og-sånn er detektert, og hvis Windows ikke har drivere til dingsen, blir man bedt om å sette i CD'en/disketten/whatever.

Hvis det er helt dødt uansett hva du plugger inn i USB-porten, kan det skyldes 4 ting:

* Driverne til selve USB-kontrolleren er ikke installert. Om dette er tilfellet, vil USB-portene stå oppført med spørsmålstegn i Enhetsbehandling (Device Manager)

* USB-portene kan være deaktivert i systemoppsettet (BIOS). I såfall vises ikke USB-portene i det hele tatt i Enhetsbehandling.

* Ledningen mellom USB-porten og hovedkortet er ikke plugget i.

* Den lille sikringen på hovedkortet som ligger mellom USB-portene og strømforsyningen, er røket.

Skrevet

Jeg har XP.

Hvor finner jeg enhetsbehandling?

Skrevet

Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, velg maskinvare og trykk på enhetsbehandling.

Hvis den er ødelagt, får du kjøpt USBport-kort. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...