AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Jeg bor alene med mine sønner på 12-16-19. Han på 19 har i sommer fått flyttet inn i leiligheten i kjelleretasjen i vårt hus, litt fordi han vil ha seg mer frihet, og litt fordi jeg synes det er greit at han må "trene" på å bo alene. Han er en flott sønn på alle måter. Men jeg har i senere tid begynt å observere veldig stor gjennomtrekk med jenter på nattebesøk. Har tatt dette opp med han, men han mener forsatt de bare ser film. Jeg hører div lyder som ikke kommer fra tv for å si det sånn. Dette har jeg fortalt, og jeg er bekymret for at han bare "renner" over disse jentene for så å bytte til neste. Hadde helst sett at han var med den samme en periode iallefall. Her er det snakk om skifte hver helg, og gjerne 2forskjellige på samme helg. Akkurat det genet der med bytte av sexpartnere har han ikke fått av meg. Tenker jo på prevensjon og kjønnsykdommer, dette bare blåser han av, og sier at så lite sex som han har så har han full kontroll. Vet at han er i kategorien deiligt for disse jentene på hans alder. Men dem må da tenke sitt, når han tar dem med hjem og har seg med dem, for så å bytte dem. Selv så påstår han overfor meg at han kun har hatt en jente i det siste, noe som ikke stemmer. I helgen før jul toppet det seg med ei av disse jentene som var så høylytt at jeg måtte banke i golvet og sende en sms, det ble roligt en stund, så var det på igjen. Må le litt og.... der er jo litt komisk hele greia. Heldigvis så ser det ikkje ut som neste gutten min er av samme type... Men faren her er jo at dem lærer av sin eldre brors holdninger til jenter. Ellers så har vi åpen dialog om det meste her i huset, så egentlig er vi en "kjernefamilie" på alle punkter. Er det normalt at dagens ungdommer har så fritt sexliv? Hvilke inntrykk sitter dere med av deres tenåringer? Rekner med det er flere som vil være negative til dette innlegget, men det er kanskje dem som gjemmer sannheten om livet til sine barn, og glemmer at dialog er viktig faktor i livets gang.
Gjest padawan Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 jeg tror det er viktige at du snakket med han om prevensjon og sykdommer han kan pådra seg enn at du legger deg oppi hvem/hvor mange han har sex med.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Vis jeg var deg, ville jeg tenkt at med å leve så fritt som dette, kunne han betale husleie og vaske alt selv. Fks. Jeg ville også tatt en prat om jenter og prevansjon og chlamydia.Snakket litt om barnebidrag og hvordan det vil påvirke framtiden hans om fks ti år. 3
Gjesten Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Han er 19 år gammel, og du har gitt ham leiligheten i underetasjen for at han skal få frihet og lære seg å bo alene. Du er nødt til å slippe taket litt. Det er ikke uvanlig med et aktivt sexliv på den alderen, selv om det høres ut som din kanskje er veldig aktiv. Jeg mener du må la ham holde på, en 19-åring kommer ikke til å ha mindre sex fordi mor ønsker det. Er det er stort problem må du enten få ham til å flytte opp igjen eller flytte helt ut. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Tja, vet ikke om "alle" er sånn da.. Men jeg mener du burde kjøpe en bok på bokhandelen som handler om pubertet, sex og ansvar.. Husker ikke hva den heter, men den er veldig bra. I vår familie har alle fått ei sånn bok når de har vært sånn ca 15 år. Den tar opp alt som handler om kropp og sex. Selv om han er veldig stor og myndig tror jeg den kan treffe spikeren på hodet om noen viktige tema!(graviditet eller sykdommer pga ubeskyttet sex) Å rett og slett snakke med han om at i ditt hus gjelder dine regler, bl.annet om det å respektere at andre bor i huset. Som at yngste sønnen din ikke trenger å høre eldstemann ha seg, og at du som mor heller ikke vil høre det.. Såpass respekt kan han vel ha?? Men utover dette lever vi i en fri verden og veiledning er bedre enn krav, for det vil ikke hjelpe, tror jeg.. Hjemme hos meg hadde vi aldri sex, ihvertfall ikke om foreldrene mine eller søsken var hjemme. Jeg har selv etter å fått eget familie ikke hatt sex hos mine foreldre. Men jeg sier ikke at andre skal gjøre det på samme måte. Bare ha mere respekt for familie og privatliv..
Gjest hella Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Hm.....selv deburterte jeg på den alderen, og mange av vennene mine(og bekjente) hadde ikke debutert enda..... de som hadde debutert hadde fortsatt sperre med å ha med noen hjem til foreldre - og de hadde sjelden hatt mer enn 1 sexpartner. men uansett antall: er jo ikke helt "normalt" å bytte jenter såpass ofte - og ha høylytt sex i en alder av 19 når du vet foreldrene hører det..... tror nok han er i overkant aktiv ja, og personlig hadde jeg bedt ham flytte ut. er han gammel nok til å ha aktiv sex(og møte konsekvensene av det) så får han være voksen nok til å betale regninger selv, finne eget sted å bo etc.
Gjest En mann Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Vis jeg var deg, ville jeg tenkt at med å leve så fritt som dette, kunne han betale husleie og vaske alt selv. Fks. Jeg ville også tatt en prat om jenter og prevansjon og chlamydia.Snakket litt om barnebidrag og hvordan det vil påvirke framtiden hans om fks ti år. Fornuftig innlegg. Du ahr ankekt om sykdommer prevensjon. Men har du snakket om barnebidrag,hav det vil si for utdannelse ob bilog bil etc han kankskje må forake på grunn av "et feiltrinn" som noen kaller det, be han hen tenke bidrag i 18-20 år`? Penger tenker en del ungdommer på.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Han er gammel nok til å bestemme over seg selv, han trenger ingen moralpreken fra mor, mener da jeg..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Fornuftig innlegg. Du ahr ankekt om sykdommer prevensjon. Men har du snakket om barnebidrag,hav det vil si for utdannelse ob bilog bil etc han kankskje må forake på grunn av "et feiltrinn" som noen kaller det, be han hen tenke bidrag i 18-20 år`? Penger tenker en del ungdommer på. Har du tjustartet på nyttårsspriten? 1
Gjest jomfrua Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Jeg finner det litt merkelig at foreldre begir seg inn i den private sfære (sexlivet) til sine barn som har flyttet hjemmefra. Jeg tenker at du som mor er ikke rett person i å rettlede ditt barn på 19 år i hans sexliv. Det du imidlertid kan si fra om er støyen. At det finner du deg ikke i å høre og det MÅ han respektere.
Miss Desiree Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Har du tjustartet på nyttårsspriten?
Gjest Sandbekken Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Jeg hadde aldri turt å ha høylytt sex når jeg visste at foreldrene mine kunne høre det! Jeg hadde blitt så flau! Selv flyttet jeg ut når jeg var 18 år, så det har aldri vert særlig aktuet heller Jeg synes gutten din burde tåle at du snakker med ham om dette, det er jo faktisk han som trekker sexlivet sitt nedover hodet ditt! Hvis ikke han vi snakke om det bør han finne seg en egen leilighet å kjøre på.. Endret 30. desember 2010 av Sandbekken
Ciara Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Jeg bare måtte svare på denne her: Dere har vel snakket med ham om sex, prevensjon, kjønnssykdommer og graviditet før? Hvis en ung mann på 19 ikke kan nok om dette må han ha levd under en stein de siste årene. Eller så er han så lite intelligent at sex neppe er det eneste problemet han har Mao: Dette kan virkelig ikke du som mor ta opp. Sønnen din er myndig og han har flyttet hjemmefra. Derimot høres det ut som om han ikke har flyttet langt nok. Enten bør han flytte, eller så må dere ta en prat om støynivå. 1
kaprifolen Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Han har vel ikke akkurat flyttet hjemmefra hvis mor "lar han bo i kjellerleiligheten"... Betaler han full leie, strøm, mat og annet på egenhånd? Hvis han gjør dette, kan han kvalifisere som leieboer, men da kan man fortsatt kreve ro til visse tider. Som sønn kan du lære han om ansvar, sykdommer, respekt og prevensjon. Og dessverre er seksualopplæringen i Norge i dag, fortsatt så dårlig at en gutt på 19 trenger ikke ha bodd under en stein for å ha gått glipp av mye på den fronten...
Gjest apekattenico Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Legger ved en link som kanskje får deg på bedre tanker neste gang du kaster ut ditt eget kjøtt og blod. option=com_content&view=article&id=23&Itemid=41]Prosenteret.no -- mannlig prostitusjon Utdrag: ..en velkledd og veltrenet "callboy" som tjener tusenvis av kroner i døgnet ved å tilby seksuelle tjenester og som synes dette er uproblematisk.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bor alene med mine sønner på 12-16-19. Han på 19 har i sommer fått flyttet inn i leiligheten i kjelleretasjen i vårt hus, litt fordi han vil ha seg mer frihet, og litt fordi jeg synes det er greit at han må "trene" på å bo alene. Han er en flott sønn på alle måter. Men jeg har i senere tid begynt å observere veldig stor gjennomtrekk med jenter på nattebesøk. Har tatt dette opp med han, men han mener forsatt de bare ser film. Jeg hører div lyder som ikke kommer fra tv for å si det sånn. Dette har jeg fortalt, og jeg er bekymret for at han bare "renner" over disse jentene for så å bytte til neste. Hadde helst sett at han var med den samme en periode iallefall. Her er det snakk om skifte hver helg, og gjerne 2forskjellige på samme helg. Akkurat det genet der med bytte av sexpartnere har han ikke fått av meg. Tenker jo på prevensjon og kjønnsykdommer, dette bare blåser han av, og sier at så lite sex som han har så har han full kontroll. Vet at han er i kategorien deiligt for disse jentene på hans alder. Men dem må da tenke sitt, når han tar dem med hjem og har seg med dem, for så å bytte dem. Selv så påstår han overfor meg at han kun har hatt en jente i det siste, noe som ikke stemmer. I helgen før jul toppet det seg med ei av disse jentene som var så høylytt at jeg måtte banke i golvet og sende en sms, det ble roligt en stund, så var det på igjen. Må le litt og.... der er jo litt komisk hele greia. Heldigvis så ser det ikkje ut som neste gutten min er av samme type... Men faren her er jo at dem lærer av sin eldre brors holdninger til jenter. Ellers så har vi åpen dialog om det meste her i huset, så egentlig er vi en "kjernefamilie" på alle punkter. Er det normalt at dagens ungdommer har så fritt sexliv? Hvilke inntrykk sitter dere med av deres tenåringer? Rekner med det er flere som vil være negative til dette innlegget, men det er kanskje dem som gjemmer sannheten om livet til sine barn, og glemmer at dialog er viktig faktor i livets gang. Noen gutter er svin. Dessverre så er sønnen din en av de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå