Gå til innhold

Attest fra gamle jobben

Anbefalte innlegg

Gjest Student89
Skrevet

Hei.

Ble ferdig i gamle jobben 1. Desember. Sendte en melding til sjefen om at jeg ville ha en attest og han svarte "ok." Dette var omkring den 14 desember og siden det har jeg ikke hørt noe. Jobbet der i omkring 10 måneder og jobbet sirka 30 timer i måneden.

Hvordan burde jeg kontakte han igjen eller burde jeg vente og se om det kommer noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den kommer nok, det er jo jul! Vent til et stykke ut i januar.

Endret av Gjesten
Gjest Silvermist
Skrevet

Ring og minn ham på det, ting går lett i glemmeboken :)

Skrevet

Vent til over nyttår. Ferie for mange i disse dager vet du...

Så minn han heller på det dersom attesten uteblir en ukes tid i det nye året.

• 2 måneder senere...
Gjest Student89
Skrevet

Har enda ikke fått den attesten.

Tenkte å gi han en slags standardisert attest hvor alt han trenger å gjøre er å fylle ut adjekter angående jobbutførselen min. Høres dette ut som en god ide?

Skrevet

Tenkte å gi han en slags standardisert attest hvor alt han trenger å gjøre er å fylle ut adjekter angående jobbutførselen min. Høres dette ut som en god ide?

Nei, det synes jeg ikke. For det første er det ikke sikkert at de utsteder "adjektiv-attester", men kun beskriver arbeidsoppgaver og omfang. Dessuten vil du vel gjerne ha en attest med logo etc fra bedriften? Begynn med å purre du, sannsynligvis har det bare gått i glemmeboka.

Skrevet

Nei.

Begynn med å purre.

Har selv gjort dette nylig, bedt om en bekreftelse/attest fra en tidligere arbeidsgiver. Fikk tilbake en helt enkelt attest hvor det sto noe ala "NN var ansatt her mellom da og da, og hadde ansvar med ditt og datt". Ikke noe mer om hvordan jeg har utført oppgavene eller hvordan jeg er som person.

I tillegg får du en attest med arbeidsgivers logo og som følger deres standard.

Skrevet (endret)

da jeg ikke mottok attest, da var det gått rundt et år - skrev jeg min egen attest, en ganske lang attest og faktisk, som handlet om hvor fornøyde de var med meg osv, skrev også en lik for min eks-kollega. Leverte disse inn til en av butikkene sjefen ofte var i, og ville ha underskrift av ham på dette. Fikk det også:) mon tro om han leste den i det hele tatt!

Endret av Happychilli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...