Norbertine Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Vi skal en måned til Spania i mai-juni, og har med vår sønn som da er ca 1 år og 9 mnd. Han er ekstremt aktiv, og jeg ser for meg at å holde han rolig på fanget i 4 timer kommer til å bli veldig slitsomt. (Det var slitsomt i fjor også, da han bare var 9 mnd og insisterte på å stå i setet og "snakke" med de som satt bak oss) Derfor tenkte vi på å bestille vanlig barnebillett til han, og ta med et bilsete han kan sitte i. (En fordel ekstra blir at vi kan ha med et bakovervendt sete, som blir tryggere enn de forovervendte vi får leie hos bilutleieren). Dette kommer til å koste ca en tusenlapp ekstra tilsammen tur-retur. Da jeg nevnte dette for svigerforeldrene mine syntes de det hørtes veldig rart ut, de hadde "aldri sett noen som gjorde det slik", "han er jo kjempesnill og sitter så stille så", og jeg følte meg egentlig ganske dum. Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har gjort det på den ene eller andre måten. Endret 29. desember 2010 av Alice i Eventyrland
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Hvis du har råd til å betale for ungen, så gjør det Det er deilig for alle parter at ungen slipper å herje rundt. Dessuten får mange barn vondt i hodet/ørene av å fly, og begynner å grine og sånn. Da er det greit for medpassasjerer at ungen har litt plass. Men jeg vet om mange som hadde bitt frustrsjonen i seg og latt ungen sitte på fanget i fire timer. Fire timer jo eegentlig ikke så lenge..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Vet om andre som har gjort som deg, betalt for ekstra sete til barn under to år. ville imidlertid droppet å ha med bilsetet inn på flyet - det blir bare ekstra bagasje for dere og håpløst å plassere i kabinen. Ville heller brukt håndbagasjen min til å ha med spennende matboks (ikke for mye sukker, men f.eks gulrøtter, agurkstaver og annen sunn mat), leker, flasker med melk , bøker dere kan lese mv som sysselsetter den lille. Da blir flyturen bra for både dere og ham og ikke minst for passasjerene omkring
Norbertine Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Da har jeg bestilt, og det ble med ekstra sete. Bilstolen blir vel nesten en nødvendighet? Tror ikke jeg greier å få ungen til å sitte stille uten å være ordentlig fastspent, og da holder det ikke med bare magebelte. Underholdning og matboks får vi vel med likevel. Ser for meg at jeg tar ungen på ryggen i bæretøy, veske over skulderen og bilstol i hånda, så tar mannen laptopveske og ryggsekk. Vi reiser til og fra relativt små flyplasser, og uten flybytte, så vi trenger ikke å vandre langt heller. I tillegg får vi med oss to besteforeldre på vei ned, så de kan hjelpe til en del. Endret 29. desember 2010 av Alice i Eventyrland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå