Gå til innhold

Asos.com

Anbefalte innlegg

Gjest Nabojenta
Skrevet

Er det slik at man må fortolle dersom det blir over 200kr, eller hvordan er det når man bestiller derifra?

Og hvis man må fortolle og man kommer over 200kr, hva koster det ca ekstra da? (altså i tollen). Er det slik at det blir dyrere i tollen jo mer over 200 man er eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finner du importkalkulator. Som du ser så er det forskjell på hva slags varer du importerer. Husk at frakt ikke skal regnes sammen når det du bestiller er under 200 kr. Så si du handler en skjorte til 179 kr og frakten er på 5 pund (ca 45 kr), så legger man ikke dette sammen og betaler toll og mva. Men hadde varen vært over 200 kr skal frakt regnes inn. Og dermed kan det fort bli dyrt.

Forøvrig er Asos.com en knallgod side å handle fra. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Betaler asos.com tilbake toll/moms slik som f.eks feelunique?

Skrevet

Nei, ikke så vidt jeg vet.

Gjest Mynona83
Skrevet

Du betaler 25% ekstra i mva og toll som pleier å havne på max 200,- etter min erfaring.

Har prøvd å sende tilbake klær til utlandet, og sendt brev til Tollregion Oslo og Akershus for å få tilbake mva'en, men det var en papirmølle uten like som jeg ikke forstod så mye av, og jeg skjønner meg på skjemavelde osv...

Tollen kan du uansett ikke få tilbake, for det er jo en jobb utført. Du har betalt for at noen har behandlet varene dine på vei inn i landet.

Gjest Nabojenta
Skrevet

Okei..

Men hvis jeg feks bestiller klær til rundt 2000 eller 3000 på Asos, blir toll og mva dyrere til den prisen, enn hvis jeg bestiller til feks 700 kr? :)

Skrevet (endret)

Bruker du importkalkulatoren så vil du få følgende hvis du handler klær for 2000 kr (tar utgangspunkt i at frakt er på 46 kr):

Sum før fortolling 2 046,00 varer + frakt

Toll 218,92 10,7 % av 2 046,00 (varer + frakt).

Merverdiavgift 566,23 25 % av 2 264,92 (varer + frakt + toll).

Sum etter fortolling 2831,15 (varer + frakt + toll + mva)

Klær for 300 kr:

Sum før fortolling 346,00 varer + frakt

Toll 37,02 10,7 % av 346,00 (varer + frakt).

Merverdiavgift 95,76 25 % av 383,02 (varer + frakt + toll).

Sum etter fortolling 478,78 varer + frakt + toll + mva

Endret av Yvonne
Skrevet

I tillegg tar posten et fortollingsgebyr. Vet ikke om det er fast pris, men jeg betalte ca 120 kr.

Skrevet

I tillegg tar posten et fortollingsgebyr. Vet ikke om det er fast pris, men jeg betalte ca 120 kr.

Stemmer, det hadde jeg glemt. Forenkelt tollbehandling koster 110 kr i tillegg (dvs sendinger med en verdi på mellom 200-1000 kr). Les mer om fortolling her.

Gjest Nabojenta
Skrevet

Så kjipt at det skal være så mye. Da tror jeg heller at jeg tar turen innom Lindex med mine 30 prosenter:)

Skrevet (endret)

tadam... lesefeil. :sjenert:

Endret av aline
AnonymBruker
Skrevet

vil det da si at dersom jeg f.eks finner 4 kjoler til 180,- per stykk, så lønner det seg å kjøpe en og en?

Da holder jeg meg under 200,-, frakten er kanskje på 45 eller noe, men frakten skal ikke med i tollen om jeg skjønner rett. Og jeg får da fire kjoler uten toll, mens om jeg kjøper alle fire samtidig, så blir det plutselig godt ekstra i penger ut?

frakten vil jo da bli på 135,- mer en om jeg tok alt samtidig, men tollen blir vel likevel på mer en 135,-.

Skrevet

Det lønner seg absolutt å ta kjolene hver for seg, ja.

I tillegg er det noen free shipping osv. Enn så lenge varene du kjøper minus frakt holder seg under 200,- så går det helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...