Anglofil Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Jeg så over noen gamle bøker fra barneskolen her forleden dag, og der dukket o-fagsboka mi opp. Personlig elsket jeg o-fag, det var alltid stas med o-fag, et fag jeg alltid gledet meg til. Det beste syntes jeg var at det oftere var lettere å se sammenhenger i ting og tang, i stedet for å dele det opp i ett felt for naturfag, ett for samfunnsfag osv. Jeg var også så heldig at jeg fikk ta årsstudium i natur- og samfunnsfag (dvs at vi hadde begge fag som én enhet). Det var vanvittig gøy! Hva med dere? Husker dere o-fag? Hva likte dere best med faget? Mvh Yvonne
Antlers Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Et av favorittfagene mine! Alt jeg lærte festet seg mye bedre, siden vi ble oppfordret til å lage (relevante) tegninger ved siden av det vi skrev i skriveboka. Likte også godt de oppgavene hvor vi var ute i naturen, f.eks da vi lærte om skrukketroll, for så å bli sendt ut for å lete etter dem så vi kunne se de på nært hold. Fant kjempemange når vi visste hvor vi skulle lete. En annen gang fanget vi en salamander som vi hadde i et terrarium i klasserommet. Læreren sørget for riktig mat og slikt
Anglofil Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Ah, ja! Husker vi hadde akvarium i klasserommet, og hver o-fagstime var det alltid to elever som måtte se til fiskene osv. Husker også at vi en gang hadde en slik klekkekasse i klasserommet, sånn med lamper og greier, hvor vi fikk lov til å holde de små gule kyllingene som kom ut av eggene. Glemmer jeg aldri. Nei, det var en herlig tid. Mvh Yvonne Endret 29. desember 2010 av Yvonne
Wonders Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Jepp husker det godt. Tung diger bok, og spennende stoff.
Lykkelitenen Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 O-fag var stas siden vi hadde så mye praktiske oppgaver og forsøk, som å sammenligne erteplanter som vokste i et lystett skap med erteplanter som vokste i vinduet. Spennende
FoxyFish Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 O-fag var noe av det morsomste vi hadde på barneskolen! Jeg husker vi var ute på tur for å kikke på rumpetroll, insekter som gikk på vannet, maur og farlig sopp. Det var tider, det!
Sequax Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Ja, O-fag var toppers! Hva står egentlig o'en for? Noen som vet?
sunnyside Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Var det ikke orienteringsfag? Jo, mener det:) 1
Sequax Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Var det ikke orienteringsfag? Jo, mener det:) Dét var det, ja!
Vulpes Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 O-fag ja, det husker jeg! Likte det godt jeg og.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Ah, ja! Husker vi hadde akvarium i klasserommet, og hver o-fagstime var det alltid to elever som måtte se til fiskene osv. Husker også at vi en gang hadde en slik klekkekasse i klasserommet, sånn med lamper og greier, hvor vi fikk lov til å holde de små gule kyllingene som kom ut av eggene. Glemmer jeg aldri. Nei, det var en herlig tid. Mvh Yvonne Kan du være så snill å slutte med "Mvh Yvonne "?? Faens irriterende 2
Gjest Instamatic Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Elsket O-fag, husker jeg elsket at vi fikk lov til å tegne masse! Mvh Henny 1
FangeLiv Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Ja, huff, jeg husker det, og jeg hatet det faget. Måtte tegne og være kreativ, og det var ikke noe stas. Slitsomt å dra ut på tur. Hehe, sær unge jeg? Er fortsatt sær. Likte bedre norsk, og favoritten var "bokskriving" der vi skulle skrive bok på et sammenbrettet A4-ark
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Kan du være så snill å slutte med "Mvh Yvonne "?? Faens irriterende Ehhh, dette var jo relevant...
One Skrevet 20. januar 2011 #18 Skrevet 20. januar 2011 Husker jeg hadde o-fag, men mer enn det husker jeg ikke
Gjest Villrips Skrevet 20. januar 2011 #20 Skrevet 20. januar 2011 Jeg husker o-fag Det var favorittfaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå