Gå til innhold

Husker du o-fag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så over noen gamle bøker fra barneskolen her forleden dag, og der dukket o-fagsboka mi opp. Personlig elsket jeg o-fag, det var alltid stas med o-fag, et fag jeg alltid gledet meg til. Det beste syntes jeg var at det oftere var lettere å se sammenhenger i ting og tang, i stedet for å dele det opp i ett felt for naturfag, ett for samfunnsfag osv. Jeg var også så heldig at jeg fikk ta årsstudium i natur- og samfunnsfag (dvs at vi hadde begge fag som én enhet). Det var vanvittig gøy!

Hva med dere? Husker dere o-fag? Hva likte dere best med faget?

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av favorittfagene mine! Alt jeg lærte festet seg mye bedre, siden vi ble oppfordret til å lage (relevante) tegninger ved siden av det vi skrev i skriveboka. Likte også godt de oppgavene hvor vi var ute i naturen, f.eks da vi lærte om skrukketroll, for så å bli sendt ut for å lete etter dem så vi kunne se de på nært hold. Fant kjempemange når vi visste hvor vi skulle lete. En annen gang fanget vi en salamander som vi hadde i et terrarium i klasserommet. Læreren sørget for riktig mat og slikt :)

Skrevet (endret)

Ah, ja! Husker vi hadde akvarium i klasserommet, og hver o-fagstime var det alltid to elever som måtte se til fiskene osv. Husker også at vi en gang hadde en slik klekkekasse i klasserommet, sånn med lamper og greier, hvor vi fikk lov til å holde de små gule kyllingene som kom ut av eggene. Glemmer jeg aldri. Nei, det var en herlig tid. :)

Endret av Yvonne
Skrevet

Jepp husker det godt. Tung diger bok, og spennende stoff.

• 3 uker senere...
Skrevet

Å ja! Gode gamle O-fag!

Skrevet

O-fag var stas siden vi hadde så mye praktiske oppgaver og forsøk, som å sammenligne erteplanter som vokste i et lystett skap med erteplanter som vokste i vinduet. Spennende :)

Skrevet

O-fag var noe av det morsomste vi hadde på barneskolen! Jeg husker vi var ute på tur for å kikke på rumpetroll, insekter som gikk på vannet, maur og farlig sopp.

Det var tider, det!

Skrevet

Ja, O-fag var toppers! :) Hva står egentlig o'en for? Noen som vet? ;)

Skrevet

Var det ikke orienteringsfag? Jo, mener det:)

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke orienteringsfag? Jo, mener det:)

Dét var det, ja! :)

Skrevet

O-fag ja, det husker jeg! :) Likte det godt jeg og.

Skrevet

Ah, ja! Husker vi hadde akvarium i klasserommet, og hver o-fagstime var det alltid to elever som måtte se til fiskene osv. Husker også at vi en gang hadde en slik klekkekasse i klasserommet, sånn med lamper og greier, hvor vi fikk lov til å holde de små gule kyllingene som kom ut av eggene. Glemmer jeg aldri. Nei, det var en herlig tid. :)

Kan du være så snill å slutte med "Mvh Yvonne :heiajente:"?? Faens irriterende

• Liker 2
Gjest Instamatic
Skrevet

Elsket O-fag, husker jeg elsket at vi fikk lov til å tegne masse!

Mvh Henny :strix:

• Liker 1
Skrevet

Ja, huff, jeg husker det, og jeg hatet det faget. Måtte tegne og være kreativ, og det var ikke noe stas. Slitsomt å dra ut på tur. Hehe, sær unge jeg? Er fortsatt sær. Likte bedre norsk, og favoritten var "bokskriving" der vi skulle skrive bok på et sammenbrettet A4-ark :rolleyes:

Skrevet

Kan du være så snill å slutte med "Mvh Yvonne :heiajente:"?? Faens irriterende

Ehhh, dette var jo relevant...

Skrevet

Husker jeg hadde o-fag, men mer enn det husker jeg ikke :P

Skrevet

O-fag <3

Gjest Villrips
Skrevet

Jeg husker o-fag :) Det var favorittfaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...