Lizz84 Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Vi har invitert hjem til oss på på nyttårsaften i år - det blir tapas på menyen. Har hittil kommet opp med disse rettene, men trenger litt tips/ oppskrifter på gode og rimelige tapasretter. - Foccacia italiensk brød - Hjemmelaget aioli - Hjemmelaget pesto - Papas arrugadas con mojo - Lefse med laks - Spanske kjøttboller med tomatsaus - Tunfisksalat - Spansk tortilla - Gambas con ajo - Champignon i hvitløk - Spekemat med melon - Spinatwraps - Kyllingvinger - Oliven, soltørket tomat, feta - Diverse oster Hvor mange retter bør jeg ha? Og hvor mye bør jeg regne pr. pers.? - Lizz
superhero Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Hvis du vil ha flere retter kan du f.eks steke biter av svinefilet, ha smør, honning og chilli i panna etterpå til bitene er godt glasert. Enkelt og godt. Chorizopølse er ganske vanlig å ha. Bitene med hel pølse som du skjærer opp og varmer litt i panna er ofte veldig gode.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Og jeg lurer på hva prislappen blir, tenker å gjøre tilsvarende i bursdagen min i januar...
Pingting Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Dadler med bacon! Knallgodt, og siden det er litt søtt er det en fin smaksavveksling fra de salte, tunge rettene. Hvis du vil ha en liten julevri på tapasbordet, så kan kanskje noen av disse rettene være noe?
Xtra_lilje Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 de gangene vi har hatt tapaskveld, har vi fordelt rettene slik at alle har laget noe de tar med seg - laget et googlesheet og så har folk lagt inn hva de lager - det er mye matlaging å lage tapas ellers syns jeg listen din ser knallgod ut, får vann i munnen her Her er link med noen andre forslag http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel297.asp
Lizz84 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2010 Og jeg lurer på hva prislappen blir, tenker å gjøre tilsvarende i bursdagen min i januar... Jeg har handlet inn for ca. 1200 kr. Har litt i fryseren fra før av som karbonadedeig og kyllingvinger.
cilipili Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 http://veganmisjonen.blogspot.com/2010/02/grillede-tomater-med-spr-topping.html Nydelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå