AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Okei, nå sitter jeg og samboeren og har en helt idiotisk diskusjon. Vi trenger hjelp for å avgjøre hvem som har rett. Det er en helt ubetydelig greie, men vi liker begge og ha rett, og vi får ikke bestemt oss - så dere får avgjøre. Om den ene parten gjør noe på den andre den ikke liker - og dermed vrir seg unna eller liknende (eks: du er kilen og samboeren din kiler deg, du vrir deg dermed unna), og den parten utbryter "du får helt abstinenser", så er ikke det et korrekt utsagn! Det er ingenting som heter det, er det vel? Så kom følgende argument når den ene parten sa at det heller ble riktig å si "får spasmer": "Ja, men når du har abstinenser kan du jo få spasmer"... Dette kan da ikke være riktig?
Gjest Bustyvel Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Abstinens er de karakteristiske tegn og symptomer som oppstår når et stoff som forårsaker fysisk avhengighet blir brukt over lengre tid for deretter brått å bli seponert eller få redusert dosering. For eksempel alkoholabstinens Så ja, det blir feil i den settingen. 4
Antlers Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Man kan sikkert få spasmer av kraftige abstinenser, men man får ikke abstinenser når man vrir seg vekk når man blir kilt 2
Gjest Silvermist Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 For å si det sånn, biff er kjøtt, men kjøtt er ikke nødvendigvis biff. See? No? Du har rett, samboeren har feil. 1
Gjest Cho Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Feil bruk, ja. Å få spasmer er jo å få kramper eller rykninger. Så jeg vil si at det også er feil.
Gjest Silvermist Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 (endret) Belladonna da, liten bokstav etter punktum? Edit: Bade litt i salaten, det er godt det *håper ingen la merke til noe* Endret 28. desember 2010 av Silvermist 2
Lammelåret Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Abstinenser og spasmer trenger ikke være det samme, dvs man kan abstinenser uten å ha spasmer og motsatt.
Anglofil Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Det klinger feil i mine ører ja. Hadde nok heller sagt noe slikt som "jeg får spader" i stedet for. Abstinenser er noe jeg forbinder med situasjoner hvor man blir avhengig av noe og reagerer mentalt/fysisk hvis det blir tatt vekk/redusert. Mvh Yvonne
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Belladonna da, liten bokstav etter komma? Jeg ser at jeg kom i skade for å trykke på punktumtasten . Jeg skylder på brillene, følger med på tv samtidig som jeg skriver her.
Gjesten Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Enig med Belladonna, spader kunne dere brukt. Abstinenser blir i alle fall feil. Abstinenser er det du føler hvis du f.eks. er avhengig av nikotin, så oppstår det en situasjon der du ikke har mulighet til å røyke på lang tid. Den trangen du føler da, og påfølgende fysiske og psykiske plager hvis du er virkelig avhengig, er abstinenser.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #12 Skrevet 28. desember 2010 Ja, jeg er klar over at man kunne brukt et annet uttrykk - det er jo ikke det vi lurer på egentlig. Bare hvem som har rett. Om det var feil og si eller ikke Men takker for svar - jeg er i alle fall fornøyd
Gjest Silvermist Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 Ja, jeg er klar over at man kunne brukt et annet uttrykk - det er jo ikke det vi lurer på egentlig. Bare hvem som har rett. Om det var feil og si eller ikke Men takker for svar - jeg er i alle fall fornøyd Du har rett. Så, husj inn til samboer med seg og gjøre kvalm seiersdans 2
Plutseliten Skrevet 28. desember 2010 #14 Skrevet 28. desember 2010 (endret) Du har rett. Så, husj inn til samboer med seg og gjøre kvalm seiersdans Ja, gjør det! Du har rett. Endret 28. desember 2010 av Plutseliten
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #15 Skrevet 28. desember 2010 Hehe, ja - skal inn og gni det i trynet hans
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå