Gå til innhold

Hvem har rett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okei, nå sitter jeg og samboeren og har en helt idiotisk diskusjon. Vi trenger hjelp for å avgjøre hvem som har rett. Det er en helt ubetydelig greie, men vi liker begge og ha rett, og vi får ikke bestemt oss - så dere får avgjøre.

Om den ene parten gjør noe på den andre den ikke liker - og dermed vrir seg unna eller liknende (eks: du er kilen og samboeren din kiler deg, du vrir deg dermed unna), og den parten utbryter "du får helt abstinenser", så er ikke det et korrekt utsagn! Det er ingenting som heter det, er det vel? Så kom følgende argument når den ene parten sa at det heller ble riktig å si "får spasmer": "Ja, men når du har abstinenser kan du jo få spasmer"... Dette kan da ikke være riktig?

:kjefte::hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bustyvel
Skrevet

Abstinens er de karakteristiske tegn og symptomer som oppstår når et stoff som forårsaker fysisk avhengighet blir brukt over lengre tid for deretter brått å bli seponert eller få redusert dosering. For eksempel alkoholabstinens

Så ja, det blir feil i den settingen.

• Liker 4
Skrevet

Man kan sikkert få spasmer av kraftige abstinenser, men man får ikke abstinenser når man vrir seg vekk når man blir kilt :fnise:

• Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet

For å si det sånn, biff er kjøtt, men kjøtt er ikke nødvendigvis biff. See? No?

Du har rett, samboeren har feil.

• Liker 1
Skrevet

Feil bruk, ja.

Å få spasmer er jo å få kramper eller rykninger. Så jeg vil si at det også er feil.

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Belladonna da, liten bokstav etter punktum? :fy_fy:

Edit: Bade litt i salaten, det er godt det :fnise: *håper ingen la merke til noe*

Endret av Silvermist
  • Liker 2
Skrevet

Abstinenser og spasmer trenger ikke være det samme, dvs man kan abstinenser uten å ha spasmer og motsatt.

Skrevet

Det klinger feil i mine ører ja. Hadde nok heller sagt noe slikt som "jeg får spader" i stedet for. Abstinenser er noe jeg forbinder med situasjoner hvor man blir avhengig av noe og reagerer mentalt/fysisk hvis det blir tatt vekk/redusert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Eurodice
Skrevet

Belladonna da, liten bokstav etter komma? :fy_fy:

Jeg ser at jeg kom i skade for å trykke på punktumtasten :fnise: . Jeg skylder på brillene, følger med på tv samtidig som jeg skriver her.

Skrevet

Enig med Belladonna, spader kunne dere brukt.

Abstinenser blir i alle fall feil. Abstinenser er det du føler hvis du f.eks. er avhengig av nikotin, så oppstår det en situasjon der du ikke har mulighet til å røyke på lang tid. Den trangen du føler da, og påfølgende fysiske og psykiske plager hvis du er virkelig avhengig, er abstinenser.

Skrevet

Ja, jeg er klar over at man kunne brukt et annet uttrykk - det er jo ikke det vi lurer på egentlig. Bare hvem som har rett. Om det var feil og si eller ikke :) Men takker for svar - jeg er i alle fall fornøyd :nigo:

Gjest Silvermist
Skrevet

Ja, jeg er klar over at man kunne brukt et annet uttrykk - det er jo ikke det vi lurer på egentlig. Bare hvem som har rett. Om det var feil og si eller ikke :) Men takker for svar - jeg er i alle fall fornøyd :nigo:

Du har rett.

Så, husj inn til samboer med seg og gjøre kvalm seiersdans :sjarmor:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du har rett.

Så, husj inn til samboer med seg og gjøre kvalm seiersdans :sjarmor:

Ja, gjør det! Du har rett.

Endret av Plutseliten
Skrevet

Hehe, ja - skal inn og gni det i trynet hans :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...