AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Hei! Vi driver å skal kjøpe oss hus nå, foreløbig er det kun meg og min samboer som skal bo der, men litt usikker på hvor stort det "bør" være, hvor store soverom osv... Regner med å stifte familie etterhvert. Vi vil ha 2 barn Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? - Har du stor veranda og tomt? - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? Er det noe mer du vil føye til, så værsegod
Gjest Bustyvel Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Hei! Vi driver å skal kjøpe oss hus nå, foreløbig er det kun meg og min samboer som skal bo der, men litt usikker på hvor stort det "bør" være, hvor store soverom osv... Regner med å stifte familie etterhvert. Vi vil ha 2 barn Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? - Har du stor veranda og tomt? - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? Er det noe mer du vil føye til, så værsegod 1: Bor i et hus på 400kvm 2: Tomten er på 3 mål, usikker på str på verandaen. 3: Vi bor 2 mennesker, en hund og tre katter her. 4: Det er 4 soverom. De er vel på ca 30kvm, 20kvm, og 2x10kvm.
Timian Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 1: Huset er på 134 m2, men har noen romslige boder tilknyttet en stor garasje, som ikke er medregnet i arealet 2: Har stor veranda (usikker på kvm) og tomt på ca. ett mål (jeg synes det er stort! Mye hage som må holdes her..) 3: Vi er to voksne og to barn, og tenker å bo her til vi blir gamle.. 4: Det er fire soverom i huset, to store og to små. Barna har et lite hver, og det ene store er kombinert leke- og gjesterom. For oss er ikke størrelsen på huset det viktigste, men romløsningen! Vi har alt på ett plan og mange fornuftige løsninger for en familie med to barn som skal vokse opp her. For oss var det også viktig med god uteplass som barna kan boltre seg på, og det aller viktigste var beliggenheten i forhold til avstand til sentrum, familie, skole og diverse annet. Vi ville bo sentralt men rolig, og det har vi fått til!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Hei! Vi driver å skal kjøpe oss hus nå, foreløbig er det kun meg og min samboer som skal bo der, men litt usikker på hvor stort det "bør" være, hvor store soverom osv... Regner med å stifte familie etterhvert. Vi vil ha 2 barn Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? - Har du stor veranda og tomt? - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? Er det noe mer du vil føye til, så værsegod Bor i blokkleilighet. 85 m2 Veranda på 3 m2 2 voksne og 2 katter 3 soverom, 12-16 m2 Vi er enige om at vi har plass til 2 barn under 10, men ikke plass til tenåringer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Rekkehus på 2 etg. 140 m2, 3 soverom - 2 på 11m2 og 1 på 7m2. 2 Terrasser på hhv. 50m2 og 25m2 sol hele dagen er veldig vikig for oss. Jeg som voksen, og bor sammen med datteren min på 15.
:-) anna Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg bor i gammelt trehus. Fra 1930 ca har ca 90 kvadratmeter grunnflate to etasjer samt mørkeloft og kjeller (murgulv) vi er fire personer og tre katter har to mål hage og stor terrasse, ca 30 kvadrat tenker jeg. Har dessuten en veranda i andre etasje Endret 2. januar 2011 av :-) anna
Wildy Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 - Hvor mange kvm er ditt hus? Ca 200 - Har du stor veranda og tomt? Ikke så stor veranda, men 1 mål tomt. Har en platt på ca 60 kvm rett utenfor verandaen, så vi "bor" stort sett der om sommeren. - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? 2 voksne og to tenåringer ( og en haug med dyr...) - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? 3 soverom; 2 på ca 2 kvm, 1 på ca 10 kvm. Har to bar og to toalett, uvurderlig( spesielt to bad) når man har tenåringe i huset!Ungdommene har egne rom, men bruker også stuene mye. Jeg og min samboer har hvert vårt kontor som vi kan søke tilflukt på, veldig greit.
kindy Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 1. Vi bor i firmannsbolig nå, på 117kvm 2. har ca 50kvm stor terasse 3. Vi er 2 voksene, 3 unger under 8 år, og to katter! 4. Har 4 soverom, ett på 16kvm, to på ca 13kvm, og ett på 9kvm
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 46m2, 2x 7m2 soverom, 300m2hage 10m2terasse 1 voksen, 7 giganthunder 2 katter og 3 kjempekaniner
Timseh Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 - Hvor mange kvm er ditt hus? * Bor i en leilighet på 54 kvm - Har du stor veranda og tomt? * Bor i første etasje/kjellerleilighet, så har ikke veranda. Tomten er på 1 mål. - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? * Kun meg som bor i leilighten. - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? * 1 soverom i leiligheten, ca 12(?) kvm. Hos mamma hadde de et hus på over 300 kvm, 1 mål tomt, 2 verandaer (en stor, en liten), hadde en god del soverom + bad og vi var 3 stk som bodde der.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Hei! Vi driver å skal kjøpe oss hus nå, foreløbig er det kun meg og min samboer som skal bo der, men litt usikker på hvor stort det "bør" være, hvor store soverom osv... Regner med å stifte familie etterhvert. Vi vil ha 2 barn Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? - Har du stor veranda og tomt? - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? Er det noe mer du vil føye til, så værsegod - Huset har et bruttoareal på ca 180 kvadrat - Verandaen er ca. 25 kvadrat, vi ønsker oss større, så den skal bygges på etterhvert. Tomta er litt over 2 mål, altså ganske stor, men vanskelig å få utnyttet helt, p.g.a skrått terreng. - Vi er foreløpig bare 2 voksne, men satser på å få noen småtroll om ikke alt for lenge. - Vi har 4 soverom, 2 stk. på rundt 15 kvadrat og 2 stk. på ca 10 kvadrat. Nå vet jeg ikke hvor dere skal kjøpe, hva prisene ligger på og hvor mye dere har å kjøpe hus for - men om dere finner et hus dere liker og i riktig prisklasse som har f.eks 3 soverom istedet for 4, (som dere muligens synes er "perfekt"), ville ikke jeg avvist å kjøpe det ihvertfall. Det er vanskelig å finne det "perfekte" huset, og noen "mangler" mer man ikke før man har bodd i boligen en stund. Om dere kjøper et greit hus er dere jo inne på boligmarkedet, og vil dere heller ha et annet om 10 år, er det jo bare å begynne å lete i boligannonser når den tid kommer. Lykke til!
Gjest loren Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? Leilighet på 100 kvm - Har du stor veranda og tomt? 15 kvm veranda - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? 3, 2 voksne, en 3 åring - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? 3, to små på litt over 6 kvm og et på ca 12-14 kvm
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 100 kvadrat leilighet i gammel bygård 2 soverom (ca 18 kvadrat og 12 kvadrat) ikke veranda/balkong. Vi er 3 stk her, 2 voksne og 1 baby. Vurderer å kjøpe noe annet etter hvert, men jeg elsker å bo sentralt med baby, i vår gamle men upraktiske bygård. Liker det å slippe hagearbeidet. Parker og grønne lunger er det nok av i byen. Ulempen er at det er litt bråkete her, og at vi gjerne skulle hatt et soverom til.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Bolig på ca 140 m2. Tomten er på 850 m2. Vi har en stor platting på 70 m2 og en luftebalkong på 8m2. I huset er vi to voksne og en hund, og vi kommer ikke til å bli flere. Huset har tre små soverom, hver på 8,5 m2. Det ene bruker vi selv, det andre er ombygd til walk-in-closet og det tredje er gjesterom. Ellers har vi to stuer og to baderom (det ene brukes som vaskerom). Skulle vi hatt barn, måtte vi bygd på eller flyttet til et hus med flere soverom og bedre lagringsmuligheter for klær og utstyr.
SmallTalk Skrevet 3. januar 2011 #15 Skrevet 3. januar 2011 (endret) Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? 320 kvm brutto / 190 kvm boa. - Har du stor veranda og tomt? 100 kvm med terrasse/veranda, 1.5 mål tomt. - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? 2 personer. - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? 4 soverom, hvert av de på rundt 15 kvm. Er det noe mer du vil føye til, så værsegod -Tenk livsløpstandard! (Dvs minst kjøkken, bad, to soverom og stue på en flate) -To bad er definitivt en fordel. Endret 3. januar 2011 av SmallTalk
mousepad Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 Vi fant nettopp drømmehuset , men har ikke flyttet inn enda . Det er : Hvor mange kvm er ditt hus? 289 - Har du stor veranda og tomt? ca 1 mål tomt , ikke så veldig stor veranda . Jeg syntes ikke alltid det er noe pluss å ha for mye tomt , siden hage og det ute også skal holdes ved like og hvis det er en ting småbarnsforeldre ikke har for mye av så er det tid . - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? Vi er 2 voksne og 2 barn . - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? 6 soverom , i overkant av 10kvm per soverom , men det er full garderobe på alle soverommene ,i tillegg til dette som ikke er med i de 10 kvm . *Hvis dere skal ha barn vil jeg si det er greit med et soverom per barn + foreldresoverom + gjesterom + eventuelt kontor . *Minst 2 fullverdige bad : ett til barna og ett til foreldrene og kanskje en do til gjester også? *vaskerom *Et ekstra oppholdsrom som barna kan bruke enten til lek og venner når de blir eldre . *Færrest mulig etasjer på huset . Idag bor vi på 3 og en blir lei av å løpe i trapper for å si det sånn .
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 1. Et lite hus på ca 80 kvm pluss kjeller, garasje og halvt innredet loft. 2. Tomt på ca ett mål. Ingen veranda foreløpig, men har planer om å bygge. 3. Vi er to voksne, pluss en hund 4. 3 soverom, som er på ca 6, 8 og 12 kvm. Hvis jeg skulle bygget selv, skulle soverom aldri vært på mindre enn 12 kvm.
Batteri Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Så her kommer noen spørsmål: - Hvor mange kvm er ditt hus? - Har du stor veranda og tomt? - Hvor mange er dere i din familie (hvor mange bor i huset)? - Hvor mange soverom er det i ditt hus, og hvor mange kvm er de sånn ca? 1 - Bor i leilighet på ca 100 kvm 2 - Har innglasset balkong på 15 kvm 3 - To voksne, og to barn under fire år 4 - Tre soverom på hhv ca 15, 12 og 10 kvm. Kommer til å flytte til noe større i løpet av rundt fem år, vil at barna skal ha større plass å boltre seg på. Ikke minst trenger mor et stille sted å trekke seg unna på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå