nickless Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Min datter paa 6 aar er saa krevende til tider , svarer frekt,plager sin yngre soster,og havner ogsaa fort i krangel med andre barn. Det er ikke alltid like lett aa snakke til henne ,det er som ho bare girer seg mer opp. Ho fungerer relativt bra paa skole og sfo,bedre en i bhg,men er til tider urolig og havner i konflikter ogsaa der. Har vert innom PPT og naa BUP , mulig det viser seg at det er ADHD,noen som har noen erfaringer og dele. Er fagelig flink,og har mange gode sider,ei flott jente,men vi er jo redd ho skal odelegge for seg selv og miste venner med fremtoningen sin.
~white lady~ Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Å bli diagnostisert med ADHD ser nesten ut til å ha blitt en trend. Ikke alle som utagerer "feiler noe". Noen har det bare vanskelig hjemme/ på skolen. Ikke at jeg sier at datteren din sliter med noe, men det er kanskje noe å tenke på? 1
Gjest jomfrua Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 http://www.adhdnorge.no/ Min anbefaling er å forholde seg til linken over og ikke alle synsere her inne.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Ja, BUP "vet" nok bedre enn noen her på forumet om datteren din har ADHD eller ikke. Lykke til med utredningen. Og uansett om hun får diagnosen eller ikke, pass på at hun får den hjelpen hun trenger!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Har selv en sønn på 6 år som høres ut som din datter, er selv innom ppt på skolen for å få noe form for hjelp.. Har ingen spesielle råd, bare at jeg forstår hva du strever med! Å det triste er for min del at alle dømmer meg som dårlig mor, fordi min sønn "låser" seg og ikke hører når jeg og andre snakker til han!!! Om og nårvi får hjelp skal dey nok gå bedre..
nickless Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2010 Takker for svar. Jeg har tillit til BUB , og utredingen skal starte like over nyttaar. Det er krevende , ja, ingen onsker og gaa rundt og irettesette barna sine hele tiden,og naar en ikke naar inn er det frustrerende. Syntest det er best ho har venner med seg hjem,da det ikke alltid gaar bra naar ho er hos andre,setter i gang med krangling og lager kjedelige sitvasjoner. Det oppleves litt periodevis ogsaa,ho kan ha fine perioder for det snur igjen. Er glad ho er sett og skal utredes,saa faar vi ta det som kommer,og glede oss over det som er fint med jenta vaar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå