Trebarnsmor Skrevet 18. oktober 2003 #1 Skrevet 18. oktober 2003 >Jeg har kjøpt nettverkskort og alt men jeg klarer ikke å ordne det sånn at maskinen kan bruke internet.Jeg finner det nok ut hvis jeg bare sitter en stund og fikler (mange dager?). Den må dele internet med denne maskinen.Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.Hva skal jeg inn på og hva skal jeg gjøre?
Gjest Lea Skrevet 18. oktober 2003 #2 Skrevet 18. oktober 2003 Har du en sånn router eller? I såfall skal du plugge nettverkskabelen i nettverkskortet og i routeren. Min router måtte konfigureres før jeg satte i gang.
jordbær Skrevet 18. oktober 2003 #3 Skrevet 18. oktober 2003 Hvilken bredbåndslevrandør har du? Har du ADSL? Du bør lese instruksjonen du fikk med pakken din
14062003 Skrevet 18. oktober 2003 #5 Skrevet 18. oktober 2003 Og du skal ha to PCer på nett med dette abonnementet? Hvilken av routerne fra NGT er det du har? På Cisco mener jeg at det er to utganger - da kan du putte nettverkskablene i hvert sitt. Dersom det ikke er to utganger i routeren, må du kople det slik: vegg > nettverkskabel > router fra NGT > nettverkskabel > egen router/hub/svitsj > *nettverkskabel > PC * gjentas flere ganger for flere PCer I PCen må du ha nettverkskort og nettverkskortets drivere må være installert. i Windows må du ha opprettet en LAN-tilkopling. Dette gjør du via Kontrollpanelets nettverksinnstillinger (finnes en wizard der).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå