AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har bodd i 6 mnd i en annen by nå,fordi jeg fikk drømmejobben. må si jeg savner hjembyen ofte! Flere her som flyttet til en annen by for å få jobb? Var du nyutdannet eller bare klar for nye utfordringer? Hvor lenge bodde dere i denne byen? Og reise dere ofte på besøk til hjembyen? Hvordan følte dere det var å komme i kontakt med folk på en helt ny plass?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Jeg burde sikkert flyttet med tanke på langt bedre jobbtilbud, men på grunn av at jeg har familie og venner i byen har jeg aldri tatt steget. Tanken på å bygge opp en helt ny vennekrets i en ukjent by skremmer meg. Heldigvis har arbeidsgiveren min et avdelingskontor i byen min som jeg sitter på et par dager i uka, mens resten av tiden er jeg på hovedkontoret i en annen by.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har flyttet på grunn av jobb. Jobbsituasjonen i min hjemby var og er dårlig, så helt på tampen av 90-tallet bestemte jeg meg for å flytte for å få nye utfordinger. Fikset både jobb og bolig i løpet av ett par måneder og flyttet. Litt usikker i begynnelsen om jeg gjorde det rette, men det meste kom på plass etterhvert. Når jeg nå titter tilbake ser jeg at jeg gjorde det rette og angrer ikke ett sekund. Besøker hjembyen min en håndfull ganger i året, som oftest i forbindelse med ferie (påske, sommer, jul, ...). Flere barndomsvenner har fulgt etter i mine fotspor, og nye vennskap er dannet, så har masse fine folk rundt meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå