Hunky Dory Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Dette lurer jeg på. er det noen som vet. Facebook er kjekt det , men jeg ønsker ikke å eksponere vennene mine for andre venner, uten at de presenteres. Hvordan kan man fikse på det. Eneste alternativet jeg finner er "limited profil" men det er jo så begrensende dårlige valgmuligheter der for å kategorisere. Hadde bare siden vært skapt av et kvinnfolk.... perfeksjon faller så naturlig for den rasen
inga:) Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Kan du forklare litt nærmere, skjønner ikke hva du mener...
Hunky Dory Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2010 Altså: jeg snakker til en spesifikk venn. Også kommer det opp en beskjed på hjemmesiden/profilen min hva jeg har gjort. Også sletter jeg den fra siden min der, for jeg trenger ikke se hva jeg har gjort til en hver tid. Det vet jeg jo. Og problemet er at selvom jeg fjerner det fra hjemmesiden min, så kommer det ut på news feeden (til alle ). Jeg er ikke interessert i å reklamere for alt jeg gjør der inne, om du skjønner hva jeg mener. Ikke at det er så innmarig privat, men det er ikke ment for alle, det er ment for den jeg snakker til.
inga:) Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Altså: jeg snakker til en spesifikk venn. Også kommer det opp en beskjed på hjemmesiden/profilen min hva jeg har gjort. Også sletter jeg den fra siden min der, for jeg trenger ikke se hva jeg har gjort til en hver tid. Det vet jeg jo. Og problemet er at selvom jeg fjerner det fra hjemmesiden min, så kommer det ut på news feeden (til alle ). Jeg er ikke interessert i å reklamere for alt jeg gjør der inne, om du skjønner hva jeg mener. Ikke at det er så innmarig privat, men det er ikke ment for alle, det er ment for den jeg snakker til. Det er merkelig, for når jeg fjerner notisen om "hva jeg har foretatt meg" som blir stående på min egen vegg på profilen, så forsvinner det fra andres newsfeed. Grunnen til at jeg vet dette er at jeg opprettet en fake profil for å finne ut om informasjonen forsvant og det gjorde den. Hvordan vet du at infoen er fortsatt der? Husker du å trykke på oppdater før du sjekker?
Pimp Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Altså: jeg snakker til en spesifikk venn. Også kommer det opp en beskjed på hjemmesiden/profilen min hva jeg har gjort. Også sletter jeg den fra siden min der, for jeg trenger ikke se hva jeg har gjort til en hver tid. Det vet jeg jo. Og problemet er at selvom jeg fjerner det fra hjemmesiden min, så kommer det ut på news feeden (til alle ). Jeg er ikke interessert i å reklamere for alt jeg gjør der inne, om du skjønner hva jeg mener. Ikke at det er så innmarig privat, men det er ikke ment for alle, det er ment for den jeg snakker til. jeg tror vennen din må på "privacy settings" og ordne det sånn at ikke venner til venner kan se info om henne/ham. Jeg har 3-4 venner som har "åpne profiler", dvs, hvis jeg skriver på veggen dems, så kan alle mine venner se hva jeg har skrevet
Hunky Dory Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2010 Altså grunnen til at jeg vet det er fordi kjæresten min får greie på alt jeg gjør... Men da er det fordi dem jeg skriver med har åpne profiler altså. Så alle mine venner som har åpne profiler legger seg på news feed gjennom meg, leaches, fordi jeg tastet på siden dems? Jeg er en ganske lukket person, så det var smart
Capt. Obvious Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Altså grunnen til at jeg vet det er fordi kjæresten min får greie på alt jeg gjør... Men da er det fordi dem jeg skriver med har åpne profiler altså. Så alle mine venner som har åpne profiler legger seg på news feed gjennom meg, leaches, fordi jeg tastet på siden dems? Jeg er en ganske lukket person, så det var smart Eventuelt bruker du meldingsfunksjonen i Facebook istedet for å skrive på veggen. Man kan aldri garantere for andres personverninnstillinger ift. vegg på FB, derfor bør man ta følgene av det og alltid bruke vanlige meldinger for "for your eyes only" innhold. 2
Hunky Dory Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2010 Ja, jeg skjønner det. Forskjellen på privat melding og offentlig. Jeg bare snakker så mye, også har jeg behov for å snakke med mange forskjellige folk hele tiden og det trenger ikke alle se hele tiden tenker jeg. Jeg er slik en som drifter, og har flere grupper med venner, min gruppe venner, men den gruppen er ikke venner. Også er jeg ikke så interessert i å se andres venners venners samtale på min news feed, mer bare hva de poster på profilen sin.
Capt. Obvious Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Ja, jeg skjønner det. Forskjellen på privat melding og offentlig. Jeg bare snakker så mye, også har jeg behov for å snakke med mange forskjellige folk hele tiden og det trenger ikke alle se hele tiden tenker jeg. Jeg er slik en som drifter, og har flere grupper med venner, min gruppe venner, men den gruppen er ikke venner. Også er jeg ikke så interessert i å se andres venners venners samtale på min news feed, mer bare hva de poster på profilen sin. Da bør du ta en titt på vennegruppefunksjonaliteten i FB Kan være nyttig for å sortere de sosiale "klikkene". Men uansett, når du skriver på andres vegg så er det deres privacy innstillinger som gjerne trer i kraft. Ergo er private meldinger lurt for privat innhold. At du ikke ønsker at venners venner samtaler med direkte venner av deg skal havne på din vegg kan du tweake inn på dine egne innstillinger.
Hunky Dory Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2010 At du ikke ønsker at venners venner samtaler med direkte venner av deg skal havne på din vegg kan du tweake inn på dine egne innstillinger. Uansett litt tacky at man ikke kan styre selv hva man sender ut på newsfeeden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå