Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh har flere kviser på både ryggen og brystet :sukk: Ikke særlig lekkert. Har prøvd å klemme de ut men føler de bare kommer tilbake! :angry: Rett over puppene det er flere småkviser mens i mellom puppene har jeg 2 store nå. På ryggen er det helt vanlig størrelse. Men hva kan jeg gjøre for å bli kvitt de? Jeg trener og spiser mye sunt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir kvitt de. Sikkelig plagsomt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du klemmer på de er sjangsen stor for at du kliner bakteriene utover og skaffer deg selv enda flere kviser. Er du flink til å dusje etter trening? Sjampo og balsam kan også gi kviser, så ikke få håret så mye i kontakt med ryggen. Om du er ung spiller det også inn, jeg vokste av meg rygg/bryst kviser. :)

Skrevet

En venninne av meg hadde masse kviser på brystet, og hun fikk en sånn tynnflytende sak av legen sin, som hun skulle smøre på hver dag. Det forsvant rimelig fort:)

Husker ikke hva den heter, men jeg vet ihvertfall at den er på resept. Du kan jo la legen din se på det, så kanskje h*n vil skrive det ut til deg:)

Skrevet

Om du klemmer på de er sjangsen stor for at du kliner bakteriene utover og skaffer deg selv enda flere kviser. Er du flink til å dusje etter trening? Sjampo og balsam kan også gi kviser, så ikke få håret så mye i kontakt med ryggen. Om du er ung spiller det også inn, jeg vokste av meg rygg/bryst kviser. :)

Dusjer alltid etter trenning og jeg er 20 hvis det har noe å si. Kanskje jeg skal la hver å klemme på de i hvert fall.

Skrevet

Jeg er også plaget med det, spesielt på vinteren. På sommeren hjelper det å være mye ute i sola :)

Virker som at det kommer hvis jeg veksler mye mellom å være kald og varm/klam. Det skjer lett nå på vinteren... Noen stoffer i klærne er også mer kvisefremkallende enn andre. Tykke syntetiske klær er nay.

Skrevet

Hadde samme problemet, er 19. Tror ikke det forsvant helt før jeg begynte med p-piller, men husk absolutt å skylle rygg/bryst etter du har vasket håret for å få bort alt av såperester og slikt :)

Har du prøvd Silicol? Du får kjøpt det på Vita.

Skrevet

Dermalogica (overnight) clearing gel (tror det er det den heter) virker slik at kvisene trekker seg sammen og forsvinner fortere.

Skrevet

Jeg sliter med det samme problemet, og det er ikke så mye å gjøre med det. Jeg har prøvd nesten alt men ingenting har hjulpet. Noe har hjulpet når jeg har brukt det men har bare kommet tilbake igjen. Jeg har også prøvd å sole meg på sommeren og det ble nesten helt borte men kom bare tilbake igjen når sommeren var over akuratt like ille som før. Så mitt råd er egentlig bare å vente til puberteten er over..

Skrevet

Jeg har hatt samme problem i alle år, og er nå 30 år. Det har blitt mindre kviser med årene, men det eneste som virkelig fjernet dem var p-piller. En periode jeg prøvde pulverkur hadde jeg ingen kviser så det var tydelig at kostholdet mitt var årsaken. Selv de periodene jeg er kjempeflink til å spise sunt får jeg kviser, så det må være noe jeg reagerer på.

Skrevet

Hva slags bodylotion bruker du? En del billige typer "avler" kviser. Det samme kan en del balsam-typer gjøre.

Skrevet

Hva slags bodylotion bruker du? En del billige typer "avler" kviser. Det samme kan en del balsam-typer gjøre.

Jeg bruker sånn bodybutter fra bodyshop også hender det jeg smører meg inn med dove summerglow hvis det har noe å si.

Skrevet

Jeg ville aldri brukt bodybutter på huden på brystet. Den er tynn og sensitiv!

Skrevet

Hva er galt med å bruke body butter på huden på brystet? Er ikke body butter sånn ca det samme som bodylotion, kanskje bare litt fetere?

TS: Har du hatt dette lenge?

Jeg har ikke egentlig noen råd til deg desverre, da jeg selv har slitt med kviser på rygg, skuldre og bryst siden jeg kom i puberteten. Jeg er nå 23 år og det ser ikke ut som de har tenkt å fordufte med det første. De eneste de gjør er å flytte litt rundt på seg. Jeg har nupper, kviser med puss i, arr og store vonde røde.

Har hittil ikke funnet noe som hjelper meg. Jeg sliter også med samme typer kviser i ansiktet da.

Ikke har jeg lyst å begynne på p-piller som skal virke spesielt mot kviser heller. For hva skjer da når man vil slutte på p-pillene? Har hørt flere har sagt at de har blitt mye verre etter å ha sluttet...

Skrevet

Trening fører som regel til kviser, fordi du svetter.

Samboeren min slet med dette en stund, det eneste som hjalp på han var og trene mindre og svette minst mulig.

Skrevet

Alle hudpleierne jeg har vært hos med mitt problem er helt bestemte på at man skal bruke egne egnede kremer til brystpartiet, flere anbefaler ansiktskremen man bruker mens ei sa jeg måtte ha egen krem uten å utdype det noe mer. Bodybutter er en veldig fet krem og kan tette igjen porene og er derfor ikke spesielt bra om man skal unngå kviser.

• Liker 2
Skrevet

Alle hudpleierne jeg har vært hos med mitt problem er helt bestemte på at man skal bruke egne egnede kremer til brystpartiet, flere anbefaler ansiktskremen man bruker mens ei sa jeg måtte ha egen krem uten å utdype det noe mer. Bodybutter er en veldig fet krem og kan tette igjen porene og er derfor ikke spesielt bra om man skal unngå kviser.

Ts her. Har du noen kremer å anbefale som jeg kunne ha brukt på ryggen og på brystet?

Skrevet

Ts her. Har du noen kremer å anbefale som jeg kunne ha brukt på ryggen og på brystet?

Ikke krem, men anbefaler Continuous renewal serum fra MD, i tillegg til rensen derfra. Den smører jeg på og lar virke en stund før jeg går i dusjen. Smører på serumet etter jeg har dusjet:)

Skrevet

Ikke krem, men anbefaler Continuous renewal serum fra MD, i tillegg til rensen derfra. Den smører jeg på og lar virke en stund før jeg går i dusjen. Smører på serumet etter jeg har dusjet:)

Da bør man vel ha en fuktspray attpåtil, for dette høres veldig uttørkende ut.

Skrevet

Nei jeg bruker bare ansiktskremen min, og det er det beste jeg har prøvd foreløpig. Jeg har veldig lik hud i ansiktet og på brystet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...