Gå til innhold

Datra på 21 mnd skal over i stor seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen mnd blir hun storesøster, og da tenker vi det er fint om hun er "tilvendt" den nye uttrekkssengen sin.

Men det jeg gruer meg til er at hun av diverse grunner (hoster, mistet smokk, vil ikke sove osv.) skal hoppe ut av sengen i tider og utider (og deretter kansje bli kjempevåken), spesielt om natten..

Noen med tips og erfaringer å dele med meg?

Evt. en side hvor man kan lese om slikt?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste sønn er 2,5 år eldre enn yngste. Vi kjøpte stor seng til han på sommeren(Skulle bli storebror i nov/des) og lot han leke litt i den og bli litt kjent før han sov der på natten. Snakket mye om det med han, at han skulle sove der siden han nå var blitt stor. At sprinkelsengen var for babyer osv. Så etter noen dager ville han sove der på natten(vi byttet rom også da han hadde sovet hos oss helt til nå..)! Det gikk veldig bra, men selvfølgelig kunne han komme ut av sengen selv. Bare fulgte han inn igjen uten å lage noen ny kosestund, raskt god natt og ut igjen. Lærte dette fort og greit!!

Det går som regel bra, stas for barna å sove i stor seng!! :)

Skrevet

Niesen min begynte å klatre ut av sprinkelsenga da hun var halvannet år, så jeg vil tro det bare er et tidsspørsmål før barnet klarer å komme seg ut av den senga også. Og det er jo større sjanse for å slå seg og ikke komme seg tilbake i senga ved egen hjelp når det skjer :) Niesen min syntes det var så stas å få stor seng med litt mer "frihet" at hun sov mye roligere og var lettere å legge i den. Nå når hun er et par år eldre holder hun på en stund utenfor senga før hun legger seg, men har også lært at hun ikke skal drive og stå opp og hente det ene og det andre når hun først har lagt seg.

Skrevet

ikke noe å engste seg for sørg for¨å ha ein god sengehest så faller ikke ungen utav.la ungen vere stolt over sin nye seng..masse lykke til med begge barna.

Skrevet

Tusen takk for gode svar dere :)

Skrevet

Tusen takk for gode svar dere :)

Skrevet

Vår yngste begynte å krabbe ut av sprinkelsengen ganske tidlig. Fordi vi var redde for at han skulle slå seg, og fordi vi ikke trengte sengen mer, fant vi ut at det var bedre at han kunne komme ut den lettee veien og fjernet sprinklene i fotenden. Det overraskende resultatet ble at han sov lenger og sluttet å "bryte seg ut" i tide og utide.

Skrevet

Vi gikk over til stor seng (ikke juniorseng) da eldstejenta var ca. 22 mnd. Det gikk veldig bra, hun klatret vel ut et par-tre ganger de første kveldene (og følte seg skikkelig tøysete og vill og gal, tror jeg :ler:), så ga det seg. Hun fikk ny halvstor dyne med pute til (det hadde hun ikke hatt før), så bare det i seg selv var litt ekstra stas.

Vi laget egen sengehest som er høy og kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...