AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Sønnen min har hatt ei venninne og leke med i mange år nå. Nå i det siste så har jenta sagt at hun får ikke lov å leke med han lenger siden hun er jente. Min sønn har nå sagt til henne at de kan jo leke i skjul, men det fant visst mora ut så har nå fått en telefon. Hun sier at jenta har kommet i puberteten og da skal hun ikke leke med gutter lenger. Virker ikke som at jenta heller synes noe om dette. Hva burve vi gjøre med dette? Hjelpe dem og være sammen i skjul eller skal man ta hensyn til mora? Synes selv hele greia høres ut som noe tull rett og slett.
Gjest Armule Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Høres ut som en altfor overbeskyttende mor som ikke skjønner at forbud bare gjør vondt verre. Kan ikke gi deg råd om hvorvidt du bør hjelpe ungene, men kanskje prøve å snakke med mora til jenta? Og høre om det kanskje går an å gjøre litt kompromisser? 1
Gjest jomfrua Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Det er ikke noe dere kan gjøre ved det. Skal være enig i din versjon at det virker tullete, men denne jenta er jo ikke ditt ansvar. Så forhold deg til de som har det ansvaret. Så lenge det ikke er snakk om mishandling eller omsorgssvikt - så kan dere ikke gjøre noe.
Gjest Stine Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 hoho, dette må være koslig for den jenta da.. Jeg ville tatt meg en prat med moren, et vennskap til en gutt fører ikke nødvendigvis dårlige ting med seg. Jeg har selv (Er tenåring) en god guttevenn jeg har lekt og hatt det gøy med siden 1.klasse, og han er trolig den jeg har det mest gøy sammen med å. Selvfølgelig har jeg både vært "forelska" og "hatet" han, når han fikk kjæreste og andre ting, men det har lært meg masse om livet. Når man har en så god guttevenn blir man som regel ikke kjæreste med dem, hvis man er virkelig glad i den personen. Man vil jo ikke ødlegge vennskapet. Hadde moren min forbudt det, hadde jeg blitt utrolig lei meg, til og med deprimert til tider, ikke fordi han egentlig er inne i livet mitt hele tiden, men fordi jeg hadde tenkt mye mer på han osv. da, og savna vennskapet vårt. Vennskap mellom gutt og jente lærer begge parter om respekt, ærlighet og selvtillit, og jeg mener det blir feil å forby det (Fra moren hennes sin side) kun fordi hun har kommet i puberteten. Dessuten, hvis hun er redd for forelskelse, så er det noe som heller vil skje bak morens rygg, dersom moren ikke tilater det. Så jeg ville absolutt pratet med henne, selvfølgelig på en hyggelig og høflig måte, og fortalt at du synes dette er trist og litt unødvendig.
Hoppetaujenta Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Jeg hadde masse av guttevenner fra barndommen og opp i puberteten. Var aldri noe problemer med det. Etter en stund foretrakk jeg jentevenninner å være sammen med, men det var alltid gutter der alikevel - som venner. Forbud er jeg ikke sikker på at vil virke som det er ment nei.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 moren til jenta er tydeligvis bekymret for datteren sin, helt naturlig reaksjon. Sikkert redd at de skal gå for langt i forhold til lek osv. For alt vi vet har hun selv en dårlig opplevelse fra sin tid, men det er umulig å vite.. Jeg syns du skal snakke med moren hennes, om du syns dette er en kamp og et vennskap du vil kjempe for!! Er det så viktig?? Isåfall kan dere bli enige om felles regler i forhold til samvær, som aldri alene på rommet, ikke på kino eller annet sted uten andre osv?? Tenk om moren bare er redd du ikke ser det samme som henne?? Hvis du egentlig bare er ute etter prinsipp ell.l så kommer venner og går mer eller mindre gjennom hele oppveksten....
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 hørest ut som muslimer!!! har gutte venner selv i voksen alder eg.. 2
Gjest Stine Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 hørest ut som muslimer!!! har gutte venner selv i voksen alder eg.. Ikke dra inn religion her, muslimer er også forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 hørest ut som muslimer!!! har gutte venner selv i voksen alder eg.. Høres mer ut som romfolk. De er jo helt hysteriske overfor at jentene ikke holder seg rene og pure når de har kommet i puberteten.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 ja noe ekstremt religiøst må det vere for dette er ikkje normalt 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå