Gå til innhold

Overføring av bilder fra kamera til pc !? Får det ikke til !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det har seg slik at jeg får ikke til å legge inn bildene jeg har tatt med digitalkameraet mitt på pc'en. Kameraet er et HP 315 og jeg har XP home edition på maskinen.

Jeg har lagt inn all programvare som skal være nødvendig for å legge inn bildene, men jeg får bare opp at " the camera does not contain any files " !!

Jeg begriper ikke noe jeg, det virket jo på den maskinen jeg hadde før, men der hadde jeg Windows 98, kanskje det har noe å si ??

Har noen peiling på hva jeg må gjøre for å få dette til.

Hadde jo så lyst til å få lagt inn alle bildene av barna på pc'en og så får jeg det ikke til å virke.

Håper noen kan hjelpe meg !!

Hilsen en desperat Pludre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat det same problemet, med same kamera og same OS.

Eg løyste det med å kjøpa ein kortlesar - og det er uansett mykje betre. Ein kortlesar treng ikkje kosta så mykje heller.

Skrevet

Jeg har droppet programmet til kameraet, jeg.

I stedet plugger jeg kameraet i med USB-kabelen og går inn på Min datamaskin. Da får jeg opp "Flyttbar disk F:" og når jeg åpner denne finner jeg bildene. Så merker jeg alt og så kopierer jeg dem bare over i en egen mappe.

Skrevet

Dersom det fungerer så er jo det enkelt - men for meg fungerte ikkje det heller... (Og kortlesaren har jo fordelar som større hastighet i overføring - i alle fall for meg - og så brukar eg ikkje straumen til kameraet.)

Skrevet

Ja, en kortleser er sikkert bedre om man bruker kameraet mye.

Har sett at det finnes kosrtlesere som kan settes inn i PC-en (som en diskettstasjon eller CD-spiller.)

Hos meg fungerer det utmerket å koble til, kopiere og lime inn. Tar meg 30 sekunder omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...