Gå til innhold

Kan vi, eller tørr vi få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Min samboer og jeg ønsker å få barn. Men pågrunn livssituasjonen så blir jeg skeptisk.

Vi leier nå en leilighet for kr 7500 i måneden + strøm. Dette er en helt ok leilighet i størrelse osv. De som bor oppforbi er 5 unger totalt og det høres. (tramping og unger som springer osv.) Det kan bli litt slitsom, så vi kommer nok ikke til å bli boenes lenger enn vi må.

Men nok om det! Jeg er fast ansatt og har hver 14 dag utbetalt 8162 kr i lønn.

Han jobber deltid på treningssenter og har ca utbetalt 13 000 kr i måneden. ++.

Høsten 2011 skal han begynne på BI og studere markedsføring.

Spørsmålet er: Hvor store utgifter må vi regne med ang. barn i "nyfødt" fasen opp til 3 år? Hvor mye støtte kan vi regne med å få? Er det noen her ute som er student med barn, hvor mye studentlån, stipend fra Lånekassen osv kan vi regne med å få?

Og tror dere at vi kan klare det å ha barn med den ene foreldren som student? :-)

Har lest blogger om at flere klarer seg!

Ønsker ærlige svar! :)

Hei!

Min samboer og jeg ønsker å få barn. Men pågrunn livssituasjonen så blir jeg skeptisk.

Vi leier nå en leilighet for kr 7500 i måneden + strøm. Dette er en helt ok leilighet i størrelse osv. De som bor oppforbi er 5 unger totalt og det høres. (tramping og unger som springer osv.) Det kan bli litt slitsom, så vi kommer nok ikke til å bli boenes lenger enn vi må.

Men nok om det! Jeg er fast ansatt og har hver 14 dag utbetalt 8162 kr i lønn.

Han jobber deltid på treningssenter og har ca utbetalt 13 000 kr i måneden. ++.

Høsten 2011 skal han begynne på BI og studere markedsføring.

Spørsmålet er: Hvor store utgifter må vi regne med ang. barn i "nyfødt" fasen opp til 3 år? Hvor mye støtte kan vi regne med å få? Er det noen her ute som er student med barn, hvor mye studentlån, stipend fra Lånekassen osv kan vi regne med å få?

Og tror dere at vi kan klare det å ha barn med den ene foreldren som student? :-)

Har lest blogger om at flere klarer seg!

Ønsker ærlige svar! :)

Endret av Testine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke å være slik at barn= høye utgifter, det er mye hva man gjør det til selv.

Jeg og sambo var i en lik økonomisk situasjon som dere da vi fikk vår første, og det gikk fin-fint.

Kjøp barneutstyr brukt, let på Finn.no. Dere trenger heller ikke alt som babyutstyrsbutikkene mener dere trenger, de vil bare tjene penger på usikre foreldre ;)

Det dyreste dere antagelig kommer til å kjøpe, er nok bilstol. Om dere har bil.

Dere får barnetrygd på 970 kr i mnd. Om dere får noe ifra Lånekassen er jeg usikker på, siden det er han som skal studere, og ikke du. Det regner jeg med du finner ut av på Lånekassen sine nettsider.

Lykke til med baby prosjektet!

Skrevet

De fleste som får barn som student klarer seg helt fint, men jeg vil anbefale dere å vente til han er ferdig. Det gjør ikke studietiden lettere å ha et barn i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...