Gå til innhold

Var ditt første barn planlagt eller ikke?

Var ditt første barn planlagt?  

51 stemmer

1. 1. Var ditt første barn planlagt?

• Ja, det var planlagt
      25
    • Nei, det var ikke planlagt
      15
    • Nja. (Hadde sluttet på prevansjon, kom litt tidligere enn ventet o.l)
      8
    • Har ikke barn
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit:

Var ditt første barn planlagt eller ikke?

(Tenker da på barn som har blitt født og ikke graviditeter som har endt i abort)

Bare nysgjerrig på hvordan det vil fordele seg mellom de planlagte og ikke-planlagte førstebarna :)

Selv havner jeg på "nja". Vi var enige om å starte å prøve om 6-12 mnd. Jeg slutta på pillen, og vi brukte kondom/ hoppa av i svingen = gravid med en gang. Så det skjedde før vi hadde begynt å prøve, men vi var egentlig klare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine er planlagt. :)

Skrevet

Førstemann var overhode ikke planlagt. En gang var nok for å si det pent. Resten er planlagte.

Skrevet

Godt planlagt, alle 8.

• Liker 1
Skrevet

Begge de første var veldig planlagt (hormonkurer). Tredje var også planlagt, men ikke at h*n skulle komme helt enda...

Skrevet

Var ikkje heilt planlagt, men høgt ønska. Dvs. fekk beskjed om at det vart vanskelig for meg å bli gravid , så eg slutta med pillen og tenkte å ta det som det kom uten å stresse. 4 år seinare kom gullet :babygutt:

Skrevet

Alle tre er planlagte, men at det skulle bli tvillinger da vi ville ha nr 2, se DET var ikke planlagt. Livet er fult av overaskelser.

Skrevet

Barnet var planlagt, men jeg var likevel sjokkert over at det klaffet på første forsøk. ;)

Skrevet

Planlagt.

Me planla barn allerede når me blei saman, dvs å slutte med prevensjon etter endt utdanning/flytting/fast jobb. Planen holdt, og me blei gravide 1 mnd etter prevensjonsslutt, 2 år etterpå.

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Jeg er nettopp blitt gravid, og sjokket har ikke helt lagt seg enda. Vi var klare og hadde sluttet på pillen, men helt ferdig planlagt i hodene våre var det ikke. Er utrolig lykkelig samtidig, og er blitt en liten hønemor :)

Skrevet

Det var ikke planlagt og jeg gikk på p-piller enda. Men nå som sjokket har lagt seg er jeg utrolig glad og gleder meg mye til han/hun kommer :)

Skrevet

Første var halvveis planlagt, vi skulle begynne å prøve aktivt i oktober, så det passet best i forhold til skole og permisjon, men den satt på første forsøk, med kun et par ganger med sex. 5 mnd før 'planlagt'.

Nr 2 var planlagt, og satt også på første forsøk, enda vi var mye borte og lite sex da også. Hatt flaks vi.

Skrevet

Veldig planlagt! Fikk kontrakt på fast jobb, kasta kondomene å ble gravid samme dag :) :)

Skrevet

Nå har vi riktignok bare et barn som er født, men er godt på vei med nr. 2, og ingen av våre 2 var planlagt.

Vi ønsket veldig barn da vi ble gravid med nr 1, utdannelse og fast jobb var i orden hos både meg og mannen, men pga bryllup og husbygging ville vi vente med prøvingen. Noen vil sikkert mene at ho var planlagt i og med vi ikke brukte prevensjon og satset på sikre perioder.

Nr 2 var overhodet ikke planlagt selv om vi heller ikke denne gangen brukte prevensjon, hadde begynt på minipiller, men droppet å ta de da jeg i ammetåka til stadighet glemte å ta pillene. Hadde heller ikke fått mensen tilbake skikkelig og satset på at amming holdt som prevensjon. :klaske: Men det var en positiv overraskelse for oss begge to; vi ønsket å få to tette, men kanskje ikke fullt så tett som det de blir.

Skrevet

Første var godt planlagt, nummer to var derimot en skikkelig (gledelig) overraskelse ;)

Skrevet

Min på 14 år var ikke planlagt. Men svært ønsket.

Mellomste var planlagt, hun er nå 11 år.

Yngste var absolutt ikke planlagt, men fy fader så ønsket han var.

Skrevet

Min første var overhodet ikke planlagt.....ble gravid m p-piller.....hadde og ei blødning som jeg trodde var mens og var ergo nesten 8 uker før jeg fant ut at jeg var gravid.

Nr 2 var heller ikke helt planlagt, men litt sånn "skjer det, så skjer det", da vi brukte hoppe-av-i-svingen metoden, og mannen ikke var kjapp nok.

NÅ derimot planlegger vi derimot nr 3.....men jammen er det ikke enkelt! Har holdt på lenge, og hatt noen SA..... :sukk:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Verken jeg, broren min eller søsteren min var planlagte. Men vi var svært ønsket og kom på perfekt tidspunkt alle sammen i følge min mor :fnise:

Tror nok jeg kom som det største sjokket, men det gikk da bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...