Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Jævla Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte denne passet godt nå :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en høne å plukke med Ikea: Vi skulle omorganisere på loftet, og jeg fant ut at det var genialt å kjøpe hyller og en drøss med store, gjennomsiktige plastbokser med lokk, slik at vi kunne legge klær, verktøy, div stæsj der og lett finne fram når det var noe vi trengte.

Dro til Ikea og kjøpte hyller, og fant plasteskene. Lokkene hadde de ikke inne for øyeblikket, de skulle komme neste uke, så vi kjøpte eskene uten lokk, for å gå i gang med jobben med en gang. Det ble bra, vi fikk ryddet unna mye rot i esker i hyllene, men da jeg kom tilbake neste uke, var det ingen nye lokk. En måned etterpå - ingen nye lokk. Vi spør en medarbeider IGJEN. Denne gangen får vi høre at akkurat denne størrelsen plastesker er tatt ut av produksjon. Lokkene kommer aldri.

Nå har vi et rotete og uoversiktelig loft, jeg måtte dekke over eskene med plastsekker og annet, eller pakke alt innhold i poser, for å hindre alt for mye støv å komme nedi.

Blir i dårlig humør hver gang jeg skal hente noe på loftet.

Påfallende ofte får jeg "det kommer inn neste uke" til svar når jeg spør de unge medarbeiderne på Ikea. Nå har jeg i allefall lært at de ikke har snøring på hva de snakker om. :-(

Skrevet

Nå tror jeg du surrer litt., Eksemplet tråden gjelder handler ikke om meg. Jeg er ikke trådstarter.

Uff. Ja... Det innlegget skulle være rettet mot TS.

Skrevet

Hovedregelen er at produktet skal være i samsvar med vareprøve. Det er din garanti for at det som ligger i pappesken er det samme som du så inne i butikken.

Og det mener du altså betyr at en sofa ikke kan selges uten trekk.

Ektorp sofa kommer med mange forskjellige trekk, og det er gjerne utstilt flere Ektorp sofaer med ulike typer trekk rundt om i varehuset. Hvordan mener du ville være rett måte å selge en Ektorp sofa på, hvis den skal være i samsvar med vareprøvene som er utstilt? De kaller allerede sofaene "Ektorp Blekinge hvit" osv., og Ektorp blekinge hvit har en annen pris enn Ektorp Svaninge grønn f.eks.

Til TS:

På denne siden finner du en liste over hva du kan bestille over nett fra Ikea.

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/bestill_produkter.html#dette_kan_du_bestille

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en høne å plukke med Ikea: Vi skulle omorganisere på loftet, og jeg fant ut at det var genialt å kjøpe hyller og en drøss med store, gjennomsiktige plastbokser med lokk, slik at vi kunne legge klær, verktøy, div stæsj der og lett finne fram når det var noe vi trengte.

Dro til Ikea og kjøpte hyller, og fant plasteskene. Lokkene hadde de ikke inne for øyeblikket, de skulle komme neste uke, så vi kjøpte eskene uten lokk, for å gå i gang med jobben med en gang. Det ble bra, vi fikk ryddet unna mye rot i esker i hyllene, men da jeg kom tilbake neste uke, var det ingen nye lokk. En måned etterpå - ingen nye lokk. Vi spør en medarbeider IGJEN. Denne gangen får vi høre at akkurat denne størrelsen plastesker er tatt ut av produksjon. Lokkene kommer aldri.

Nå har vi et rotete og uoversiktelig loft, jeg måtte dekke over eskene med plastsekker og annet, eller pakke alt innhold i poser, for å hindre alt for mye støv å komme nedi.

Blir i dårlig humør hver gang jeg skal hente noe på loftet.

Påfallende ofte får jeg "det kommer inn neste uke" til svar når jeg spør de unge medarbeiderne på Ikea. Nå har jeg i allefall lært at de ikke har snøring på hva de snakker om. :-(

Det var nok karman din som slo til. Når du er så nedlatene mot unge mennesker. Kunne like godt vært en 60 åring som svarte deg dette.

• Liker 2
Skrevet

Ektorp sofa kommer med mange forskjellige trekk, og det er gjerne utstilt flere Ektorp sofaer med ulike typer trekk rundt om i varehuset. Hvordan mener du ville være rett måte å selge en Ektorp sofa på, hvis den skal være i samsvar med vareprøvene som er utstilt? De kaller allerede sofaene "Ektorp Blekinge hvit" osv., og Ektorp blekinge hvit har en annen pris enn Ektorp Svaninge grønn f.eks.

Til TS:

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/bestill_produkter.html#dette_kan_du_bestille

Akkurat det har jeg lurt på også... Det jo ikke lagt opp til at alle varianter av alle varer er utstilt på Ikea akkurat. Som jeg også har skrevet i et tidligere innlegg er jo dette et logistikkspørsmål for lageret: De sparer mye plass på å ha trekkene i separat emballasje, et trekk tar jo langt mindre plass enn en sofa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele innlegget til TS, men når Ikea rotet det til for meg, fikk jeg de til å kjøre ut en ny kommode til meg på kveldstid, ta med seg den gamle + at de betalte km til meg, fordi jeg hadde måttet dra tilbake til Ikea en gang, og de ikke hadde fikset problemet.

Det lønner seg å ta kontakt med kundeservice der ihvertfall :)

Skrevet

Til TS:

Ektorp sofa kommer ikke med trekk i det hele tatt. Trekket må kjøpes separat og prisen kommer i tillegg til prisen for sofaen.

Det som er viktig er hva som er gjeldende rett på området. Dersom vareprøven avviker fra det som ligger inne i esken du får utlevert plikter butikken å opplyse dette må en utvetydig måte. En eller annen knøttliten lapp eller kode holder ikke.

Det jeg ble utsatt for er egentlig verre, jeg hadde jo kjøpt og betalt for både sofa og trekk, men etter å ha ventet nesten en time på lageret måtte jeg ringe en av sjefene der. Han bekreftet at trekket jeg hadde kjøpt og betalt for ikke fantes ved IKEA Furuset overhodet. Ingen beklaget dette og ingen tilbød meg pengene igjen.

Først to uker etter klarte de å levere trekket som de hadde tatt betalt for.

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg er ganske så forbanna nå.

Har nettopp kommet hjem fra ikea, med nye soffa og lenestoler.

Det fulgte ikke med trekk til lenestolene (vi fikk heller ikke beskjed om at vi måtte kjøpe trekk uten om, og det står ikke på nettsiden deres)

Vi kjøpte en ektorp 3-seter sofa, men fikk med ektorp pibxo trekk.

Så nå sitter vi her, uten soffa, og over 30 mil og kjøre.

Hva kan egentlig vi gjøre her? Har vi noe krav på noen måte?

Synes det blir jævli kipt og måtte reise tilbake etter at det er de ansatte på ikea sin feil.

Du virker ikke spesielt smart, og veldig sint, kanskje du bør handle i en annen type butikk? Så kan du få den "soffan" du trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ektorp sofa kommer ikke med trekk i det hele tatt. Trekket må kjøpes separat og prisen kommer i tillegg til prisen for sofaen.

Det som er viktig er hva som er gjeldende rett på området. Dersom vareprøven avviker fra det som ligger inne i esken du får utlevert plikter butikken å opplyse dette må en utvetydig måte. En eller annen knøttliten lapp eller kode holder ikke.

Nei, jeg er klar over at Ektorp pakket inn uten trekk på lageret. Og jeg er absolutt enig i at man skal forholde seg til gjeldende rett.

Men jeg synes ikke du svarte på spørsmålet mitt. Hvordan skal man presentere vareprøven på korrekt sett? Må Ektorp utstilles uten trekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...