Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en av besteforeldrene til samboern døde julaften, og det er begravelse på min første arbeidsdag etter juleferien. Jeg er forholdsvis fersk i arbeidslivet og vet ikke helt hva jeg har krav på eller ikke, men kan jeg få fri fra jobb for å gå i denne begravelsen? Siden jeg jobber som lærer har jeg nok ikke mulighet til å ta ut en feriedag, og siden jeg bare jobber 40% har jeg nok heller ikke noe avspasering. Og jeg lurer også litt på hvordan jeg sal få sagt i fra, føler at det er så leit å ringe rektoren midt i juleferien å spørre om fri.. og samtidig vil jeg også i begravelsen, fordi jeg vet at det betyr mye for samboeren.

noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om fri, men har ikke krav på lønn.

Skrevet

Du kan selvfølgelig be om fri, men så vidt jeg vet har du ikke krav på det.

Skrevet

Du har kun rett på fri dersom det er nær familie, tror ikke besteforeldre til samboer regnes som det. Du må nok ringe rektor, jo før jo bedre, og be om fri uten lønn. Alt avhenger av at du har en ok rektor.

Skrevet

Det er slikt de ti velferdspermisjonsdagene med lønn dere i det offentlige har er ment til. Det er for øvrig arbeidsdag i dag, og du kan fint ringe rektor og gi beskjed.

Skrevet

Det er slikt de ti velferdspermisjonsdagene med lønn dere i det offentlige har er ment til. Det er for øvrig arbeidsdag i dag, og du kan fint ringe rektor og gi beskjed.

På min arbeidsplass gis det velferdspermisjon for å kunne gå i en begravelse. Den gamle "regelen" om at avdøde skulle være i nær familie er opphevet - jeg har fått velferdspermisjon for å gå i begravelse selv om jeg ikke har vært i slekt med avdøde.

Skrevet

Jeg fikk i alle fall ikke fri med lønn da bestemoren til mannen skulle begraves, Jobber i staten.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg fikk fri =) må riktignok søke om permisjon i ettertid (siden jeg ikke skal på jobb før) men alt ordnet seg hvertfall.

Har ikke rektorer også juleferie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...