Gå til innhold

Tilpassning?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat hentet kjolen som jeg har bestilt icon_smile.gif, og i den forbindelse har jeg skjønt at den skal tilpasses rett før bryllupet. Men kjolen sitter jo helt perfekt, og det gjorde den også da jeg prøvde den de hadde i brudesalongen da jeg bestemte meg for å bestille akkurat den kjole. Hva er det som da skal tilpasses??? Jeg har ikke tenkt å legge på meg eller ta av meg i tiden før bryllupet...Jeg trenger noen gode svar her icon_smile.gif

Litt stressa med å måtte dra den ut igjen etter å ha hentet den fra salongen, for så å dra tilbake for å tilpasse den når jeg ikke skjønner hva som skal tilpasses icon_confused.gif

Litt frustrert, men overlykkelig over at kjolen er i hus icon_smile.gif12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom kjolen passer perfekt, trenger du jo ikke å tilpasse den.... 12

Skrevet

Kanskje det er lengden de tenker på?

Hadde du på deg de skoene du skal bruke sist gang du prøvde kjolen? Jeg tenkte nemlig heller ikke at jeg måtte tilpasse noe på min kjole. Likevell la hun litt inn på livet (korsett gjør en jo litt smalere) og så la hun opp kjolen slik at den ble passe i lengde til de nye skoene. (Skal ikke være lengre enn at skotuppene syns når du går - dette for at man ikke skal snuble når man går på flat mark icon_biggrin.gif )

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har også en kjole som sitter perfekt, så jeg skal ikke tilåasse noe som helst...heller ikke lengden....tror kanskje de på salongene er litt ivrig på at du skal gjøre i det minste LITT, for de tjener jo penger på det............................................................12

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom du har kjøpt kjolen fra salongen så syr de den inn gratis som oftes og det er ikke for pengene. Men de ser jo om den henger litt løst under armene osv. De ser detaljer som vi ofte ikke ser. Jeg syntes at kjolen passet meg perfekt i størrelsen. Måtte jo legge den litt opp men når hun sa at den hang kanskje litt løst under armer og rundt livet så merket jeg det selv. De vet hva de gjør - kanskje dere bør ha litt mer tiltro til brudesalongene - de gjør jo dette hver dag.

Jeg sydde inn kjolen min tre uker før bryllupet og da dampen sydamen den også. Husk at dere må jo dampe den - er ikke noe pent med en kjole som er helt skrukkete på dagen.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann, hadde bare lyst til å kommentere innlegget ditt. Som andre har nevnt er det selvsagt ikke nødvendig med tilpasning dersom kjolen sitter perfekt, men det er en kjent sak at bryllupsnerver ofte får utslag på vekten vår gjerne i vår favør, men som da gjør at kjolen ikke lenger sitter perfekt. Dette er også årsaken for at brudesalongene foretrekker å tilpasse så nærme dagen din som mulig. I motsetning til hva en av jentene skriver er som regel ikke tilpasningen gratis, det koster litt ekstra med søm, men det er VEL investerte hundrelapper, du skal jo se best mulig ut denne dagen. Jeg ville tatt en time når dagen nærmer seg og dersom ingenting trengs å justeres så er det jo greit....men selvsagt er det jo opp til deg...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...