Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg krøller håret så tar det kanskje 15 min så er det like flatt igjen:(

Hjelp meg med en god hårskum eller hårspary som holder på krøllene.

Skrevet

Jeg bruker ikke noe fancy greier.. Men varmebeskyttende spray (svart flaske, rosa og hvit skrift tror jeg) kjøpt på dagligvare eller h&m. Passer på at krølltanga er skikkelig varm, er forsiktig når jeg surrer håret av tanga, lar krøllen bli kald i hånda før jeg kjører på med spray fra den knallrosa beholderen på h&m. Krøllene sitter pent lenge!

Skrevet

Jeg bruker varmeruller hvordan skal jeg gjøre det da?

Skrevet

Kan forresten være lurt å droppe balsam siste gang du vasker håret før du krøller det. Og så er det best å vente en god stund etter hårvask istedet for å kjøre på så fort det er tørt.

Skrevet

Sånne ruller har jeg dessverre ikke erfaring med.

Skrevet

Prøv å spray litt med saltvann og/eller mousse først for å få litt grov tekstur i håret. Så krøller du håret og lar det blir kaldt før du tar dem ut. Ikkje bruk for mye hårspray som kan tynge håret. Men spray lett over med hårsprayen (tørrspray). Prøv å se om det hjelper ? =)

Skrevet

Om du krøller lett fuktig hår (på ruller, papiljotter eller lager pin curls), for så å sove med det eller lufttørke/føne det tørt, vil det holde seg mye bedre enn om du bruker krølltang.

For å få krøllene til å vare når jeg skal bruke krølltang, må jeg vaske håret uten å bruke balsam, for så å krølle det dagen etterpå når det er tørt. Veldig sjelden jeg bruker denne metoden, siden jeg synes jeg får mye finere krøller av papiljotter. Ikke sliter det på håret heller, og om man bruker tøystrimler gjør det ikke vondt å sove på :)

Skrevet

Jeg sprayer bare hele håret med Elnett etter at jeg har krøllet det, fungerer som bare det!

Skrevet

Bruk en varm nok krølltang først og fremst og hold en liten stund så håret rekker å bli varmt. Jeg bruker å spraye med varmebeskyttende først etter jeg har krøllet det sprayer jeg med en hårspray , så børster jeg lett med en børste for å få krøllene mer "naturlige" så sprayer jeg igjen. Ikke spray alt for mye slik at håret blir stivt da :)

Skrevet

Etter at jeg begynte å bruke varmebeskyttende spray, synes jeg krøllene holder seg veldig bra. Bruker krølltang, og sprayer over håret etterpå på got2be hårspray.

Som nevnt er det viktig å la krøllene få kjøle seg ned før man rører i dem.

Skrevet

Her var det mye gode tips får prøve meg frem og se hva som passer. Jeg har egentlig krøllete hår sånn blanding av rett og krøller rett og slett fælt. Så jeg føner det rett og deretter prøver jeg å få sånne store bølger. Da bruker jeg varmerullene. Har i hårskum og har de på i ca 30 min så tar jeg de av og sprayer med hårsspray. Likevel så er det noen av de krøllene som blir helt rett på under 15:( Kan det være lurt å bare ha hårskum så ta på de papiljottene og sove med de? Hvilken skal jeg bruke for å få mer bølger noe sånt som detteMin lenke. Er helt oppgitt av håret mitt det er verken rett eller krøllete:(

Skrevet

Her var det mye gode tips får prøve meg frem og se hva som passer. Jeg har egentlig krøllete hår sånn blanding av rett og krøller rett og slett fælt. Så jeg føner det rett og deretter prøver jeg å få sånne store bølger. Da bruker jeg varmerullene. Har i hårskum og har de på i ca 30 min så tar jeg de av og sprayer med hårsspray. Likevel så er det noen av de krøllene som blir helt rett på under 15:( Kan det være lurt å bare ha hårskum så ta på de papiljottene og sove med de? Hvilken skal jeg bruke for å få mer bølger noe sånt som detteMin lenke. Er helt oppgitt av håret mitt det er verken rett eller krøllete:(

For min del holder krøllene seg best om jeg ikke har noen produkter i når jeg lager de. Jeg sprayer av og til over med en lett hårspray når jeg har formet håret ferdig i en frisyre jeg er fornøyd med, men kun som en finishing touch. Skum eller spray i håret mens man krøller gjør at krøllene ser harde og falske ut, men det finnes jo noen det funker for også. Ingen regel uten unntak.

For å få "krøllene" du linker til kan du benytte forskjellige metoder. Du kan rulle håret opp på tøystrimler eller skumruller i store partier (alt fra 2 - 6 ruller/remser, avhengig av hvor tykt hår du har).

Om du har langt nok hår, kan du tvinne håret i èn retning og lage et "sneglehus" på toppen av hodet - litt som på dette bildet, men flatere: http://images8.fotki.com/v131/photos/1/105445/394790/twocurls-vi.jpg Lag to om du har veldig tykt hår, eller vil ha mer definerte bølger.

Denne metoden er min absolutte favoritt for å få fine bølger: http://rapunzelsresource.wordpress.com/2009/09/24/bandana-waves/

Hun på bildene har brukt tre skjerf, men du får et mykere resultat, mer likt bildene du linket til, med en eller to seksjoner. Børst forsiktig igjennom for "bouncy waves" (som vi sier på godt norsk :skratte: )

Håret mitt holder dårlig på krøller som er fort gjort å lage, men når jeg bruker disse metodene over natten holder krøllene seg fine i to dager.

Skrevet (endret)

For min del holder krøllene seg best om jeg ikke har noen produkter i når jeg lager de. Jeg sprayer av og til over med en lett hårspray når jeg har formet håret ferdig i en frisyre jeg er fornøyd med, men kun som en finishing touch. Skum eller spray i håret mens man krøller gjør at krøllene ser harde og falske ut, men det finnes jo noen det funker for også. Ingen regel uten unntak.

For å få "krøllene" du linker til kan du benytte forskjellige metoder. Du kan rulle håret opp på tøystrimler eller skumruller i store partier (alt fra 2 - 6 ruller/remser, avhengig av hvor tykt hår du har).

Om du har langt nok hår, kan du tvinne håret i èn retning og lage et "sneglehus" på toppen av hodet - litt som på dette bildet, men flatere: http://images8.fotki.com/v131/photos/1/105445/394790/twocurls-vi.jpg Lag to om du har veldig tykt hår, eller vil ha mer definerte bølger.

Denne metoden er min absolutte favoritt for å få fine bølger: http://rapunzelsresource.wordpress.com/2009/09/24/bandana-waves/

Hun på bildene har brukt tre skjerf, men du får et mykere resultat, mer likt bildene du linket til, med en eller to seksjoner. Børst forsiktig igjennom for "bouncy waves" (som vi sier på godt norsk :skratte: )

Håret mitt holder dårlig på krøller som er fort gjort å lage, men når jeg bruker disse metodene over natten holder krøllene seg fine i to dager.

Wow Takk for kjempe mange gode tips:)Nå ble jeg glad. Hvor kan jeg kjøpe de skumrullene?

Endret av CafeLatte
Skrevet

og hva er tøyruller?

Skrevet

Skumruller får du kjøpt på diverse steder. Jeg fikk tak i noen tynne på Europris, og noen tykkere på Vita. De ser som regel slik ut: http://img.alibaba.com/photo/208989902/Foam_hair_roller.jpg

Tøystrimlene klipper jeg til selv, vet ikke om du får kjøpt det. Fort gjort, og du trenger ikke være veldig nøye, bare bitene blir sånn ca like store. Du ruller på samme måte som med skumruller, så knytter du bare tøystrimlen i en knute eller to når du har rullet ferdig. De kan være så tynne eller tykke du vil. Lager du tynnere remser må du bare passe på å bruke mer hår per strimmel, ellers får du skikkelige krøller. Hun her har klippet opp et gammelt laken. : http://elolinona.files.wordpress.com/2009/10/bild-292.jpg

Annonse
Skrevet

Hehehe morsomt tusen takk. Jeg får prøve dette da. Kanskje lettere å sove med de også.

Skrevet

Antlers nå har jeg satt på de båndene heheh. Jeg laget bare 2 remser pga jeg vil ha mer bølger enn krøller så får vi se da. Sliter det ikke å ha strikken på tuppene? Man må jeg feste med noe eller så sklir alt håret ut.

Skrevet

Antlers nå har jeg satt på de båndene heheh. Jeg laget bare 2 remser pga jeg vil ha mer bølger enn krøller så får vi se da. Sliter det ikke å ha strikken på tuppene? Man må jeg feste med noe eller så sklir alt håret ut.

Mener du tøyremsene, eller "skjerfmetoden"? Med skjerfmetoden kan du brette enden av skjerfet rundt håret før du setter på strikk. Med tøyremsene knyter du bare en vanlig knute når du har rullet ferdig, eller dobbeltknute om de ikke sitter med bare en.

Her er et eksempel på hvordan du skal knyte (og ja, du kan også bruke sokker til å krølle med. bare fantasien setter grenser her :fnise: ) http://www.youtube.com/watch?v=E8w-uHx8KpQ&feature=fvw

Skrevet

Antlers du er en ENGEL. Den skjerfe metoden funka som bare det:) Fikk sikkelig nydelig krøller av den,håret mitt fikk nok oppmerksomhet idag. Tuuuuuuuuuuuuusen takk for at du fortalte meg om noe som funker og som ikke sliter på håret i tillegg + det er gratis:P. Du er gull verdt her på kg. Takk for at du er her.

Skrevet

Antlers du er en ENGEL. Den skjerfe metoden funka som bare det:) Fikk sikkelig nydelig krøller av den,håret mitt fikk nok oppmerksomhet idag. Tuuuuuuuuuuuuusen takk for at du fortalte meg om noe som funker og som ikke sliter på håret i tillegg + det er gratis:P. Du er gull verdt her på kg. Takk for at du er her.

Så bra at det fungerte, og takk for fine ord! :) Veldig fornøyd med skjerfmetoden selv. Det er mye fint man kan få til med håret om man tenker litt alternativt, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...