Gjest Nanette Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Jeg lurer på om jeg har middels eller kanskje litt mange? fire julestjerner, seks svibler, fem orkideer, tre eføyer, to store palmeplanter, en stor fredslilje, to potteplanter med blomster som jeg ikke helt vet hva heter og så har jeg juletre nå og en blomsterbukett i vase. Det blir 23 potteplanter. Hvor mange planter har dere andre i stua? Og hvordan får man eføy til å vokse langs hele veggen?
ozzy33 Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Har en orkide med blomst og en annen dings , som er grønn og trenger lite vann .... Egentlig ei kjekk ungkarsplante :gjeiper:
Gjest Galithralia Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 en. En kaktus..det er det eneste jeg klarer å holde liv i
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Tre pengetrær (et med store blader, to med små), to aloe vera, en orkide, to svibler + en avblomstret, en avblomstret amaryllis, én sukkervin, to julekaktuser (som kommer med maks tre blomster i oktober ), to oksetunger. Og en bukett roser som er på vei ut.
Oliven Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 2 julestjerner (syns jeg må fordi det er jul) 2 phalaenopsisorkideer 1 kaktus 2 buketter tulipaner 1 ceropegia 1 stor Beaucarnea recurvata (elefantfot) 1 Ludisia Red Velvet (juvel orkide) Så står det litt rundt om og endel gikk ut før jul
Gjest Sobril Skrevet 27. desember 2010 #8 Skrevet 27. desember 2010 (endret) Teller juletreet? I så fall har jeg én. Endret 27. desember 2010 av Sobril
Redbull Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Oi.... Det har eg ikke tall på en gang... Rundt 20 hvertfall, å vi har liten leilighet
Fanta Exotic Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Oi, jeg har faktisk ingen når jeg tenker meg om. Unnskyldningen min må vel være at jeg ikke har bodd her så lenge... Jeg skal nok ta en tur på IKEA snart, tror jeg:)
mirrmurr Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 1 dufranke 3 pengetrær 5 grønne grønrenner + to glass med avleggere av denne 1 stripete grønnrenne 1 venus fluefanger 1 chilibusk 6 sitrontrær 2 ulike aloeveraer 2 mystisk saker fra ikea, 1 annen mystis sak fra ikea 2 vaniljeorkideer 1 julekaktus og alt dette er i stuen!
kindy Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 hmmmm....har bare fire Orkideer, ene er halvdø. Og en bambus stang!! Kan ikke skryte på meg noe mer...dreper alt som er grønt her i huset jeg...!!
Egads_Memethon Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 juletreet eneste. Har to små blomster på kjøkkenbenker som må kalles zombier nåXD
HopelessFear Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har en orkidé og to plastblomster. Skulle gjerne hatt flere, men det får vente til jeg får meg større bo plass. Litt hus må en da se, selv om jeg utdanner meg innen naturbruk.
Gjest Adera Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Kun 1. Mangler de såkalte grønne fingrene, så eg har kun 1 lettstelt "udrepelig" plante. Men eg vil kjøpe fleire når eg har satt meg inn i plantestell
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 I stua har jeg 3 stk, skjønner at det er lite i forhold til de laaange listene ovenfor, hehe.. Her er det 1 orkidê, 1 plante i potte på gulvet, ligner på en slags yuccapalme + 1 gullranke. Jeg har ikke grønne fingre, og mange planter har dødd hos oss opp gjennom årene, men gullranken på bildet nedenfor har overlevd flere flyttinger og holdt i 7 år nå, og jeg klipper den stadig ned!
Gjest Spinell Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Ett pengetre To grønne potteplanter av den velkjente typen "lettstelt", med ukjente navn To eføyer Novemberkaktus Fire julestjerner, tre svibler og et juletre
Karmosin Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Disse har det kjempebra og forsøker å ta over stua mi: 1 ikke nærmere identifisert orkidé 2 vandrende jøder (gigantiske!) 1 gullranke (ennå mer gigantisk!) 2 sjømannstrøster (heter "lettstelt" på folkemunne) 1 minihoya 1 kulekaktus Disse ser pjuske ut: 1 ikke nærmere identifisert slyngplante med prikkete blader (den er nok sur fordi den ble klippet ned, vil ikke vokse ut igjen) 1 ikke nærmere identifisert kjøttetende plante (undervannet, argh) 1 ikke nærmere identifisert slyngplante med røde blomster (overvannet, argh) Også har jeg tulipaner i vase nå.
Sugerøret Skrevet 3. januar 2011 #19 Skrevet 3. januar 2011 20 stk i stua akkurat nå.Husker ikke navnene på alle så det gidder jeg ikke skrive opp da har jeg ikke tatt med jule blomster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå