Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan de får tak i epostadressen min på. Får bare mer og mer spam i gmail-epost-kontoen min.. Vet jo hvordan jeg ordner med filter og sånt slik at mye havner i søppelpostmappen, me fordi jeg får 20-30 for dagen og også mye som IKKE skal i søppelmappen også havner der, måå jeg innom der og sjekke også.

Er det en måte jeg kan hevne meg på disse spammerne på uten at jeg ender opp med å få enda mer problemer?

Hadde vert kult å sende dem eposten 500ganger i retur eller sendt dem en eller annen junk som hadde faset ut computeren eller mailutsenderen deres...

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Hørt man ikke skal svare på disse epostene da det bare fører til at man får ti ganger mer fra dem, selv om en ber dem ryke og reise,,,... :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er ingen ting du får gjort nå som adressen din er solgt. Å drive med spamming bare for å ta hevn er ikke vits. Det jeg anbefaler er å ha 2 forskjellige kontoer. Bruk den du allerede har til pålogging på nettsider o.l. også oppretter du en ved siden av som utelukkende er til kommunikasjon mellom deg og andre mennesker.

Jeg har en konto hos Hotmail som får hauger av spam. Her har jeg satt spamfilteret på maks slik at det kun er epost fra mine kontakter som kommer gjennom til innboksen. Alt annet legger seg i søppelmappen. I tillegg har jeg en konto hos Gmail som jeg aldri legger igjen på nettet (brukerkontoer, nyhetsmail o.l.). Her får jeg aldri spam. Aldri.

Skrevet

Vel, det er ingen ting du får gjort nå som adressen din er solgt. Å drive med spamming bare for å ta hevn er ikke vits. Det jeg anbefaler er å ha 2 forskjellige kontoer. Bruk den du allerede har til pålogging på nettsider o.l. også oppretter du en ved siden av som utelukkende er til kommunikasjon mellom deg og andre mennesker.

Jeg har en konto hos Hotmail som får hauger av spam. Her har jeg satt spamfilteret på maks slik at det kun er epost fra mine kontakter som kommer gjennom til innboksen. Alt annet legger seg i søppelmappen. I tillegg har jeg en konto hos Gmail som jeg aldri legger igjen på nettet (brukerkontoer, nyhetsmail o.l.). Her får jeg aldri spam. Aldri.

tusen takk for tips. har hatt denne eposadressa i 10 år og kun brukt den i bedriftssammenheng. synd å måtte forandre den nå når den står på alle visittkort og markedsmatriell, men det hadde spart meg for myye arbeid med å slippe å gå gjennom så mye mail hver dag. godt tips med to adresser. Må tenke på hva jeg vil gjøre. Er mer fristende å gå til krig egentlig, enn å bruke masse penger på å lage nytt markedsmateriell... takk for at du tok deg tid til å svare :klemmer:

Skrevet

tusen takk for tips. har hatt denne eposadressa i 10 år og kun brukt den i bedriftssammenheng. synd å måtte forandre den nå når den står på alle visittkort og markedsmatriell, men det hadde spart meg for myye arbeid med å slippe å gå gjennom så mye mail hver dag. godt tips med to adresser. Må tenke på hva jeg vil gjøre. Er mer fristende å gå til krig egentlig, enn å bruke masse penger på å lage nytt markedsmateriell... takk for at du tok deg tid til å svare :klemmer:

Skjønner at det er fristende å tenke på at man vil slå tilbake, men hva du enn gjør er dette en svært dårlig ide.

Å spamme ned en du tror du får virus fra vil ikke hjelpe i det hele tatt. Avsender e-posten som står oppført i spam mail er ofte ikke engang reelle adresser men kan være det.

Altså skjer en av to ting når du spammer tilbake:

1) Avsendereeposten ekisterer egentlig ikke, og du får dermed like mange "could not deliver message to recipient" meldinger som du sendte ut. Gøy å rydde opp i?

2) Avsendereposten eksisterer, og du sender 1000 e-post til denne for å ta igjen. Big deal for spammerne er det uansett ikke, for de rår over mer kunnskap og maskinressurser enn den vanlige mannen i gata. Om du sender 1 eller 1000 spiller ingen rolle, for du gjør det verre med at du faktisk bekrefter ovenfor spammerne at din egen e-post adresse er en gyldig adresse som er i bruk. = mer spam.

Legg så til at spammere gjerne benytter en rekke "mellomservere" mellomg mottakere og seg selv så risikerer man i tillegg at uskyldige mellomaktører får svi slik at disse tar kontakt med internettleverandøren din og rapporterer om spamminga fra din ip adresse. Du kan da risikerer å få et lite hyggelig brev fra din ISP.

Alt i alt, ignorer spam og bytt adresse hvis det blir et for stort problem. Følg så rådet med at du kun bruker denne til personlig kontakt som over, den gamle bruker du fortsatt til online registreringsportaler osv.

Skrevet

vi får lage en plan. Om det er krig du vil ha mener jeg. en skikkelig slagplan. Leave no Enemies behind

Skrevet (endret)

Når det regner så blir jeg så forbanna at jeg kaster vannet tilbake til den som sender det ned på meg.

Omtrent like smart som å spamme tilbake.

Vær klar over at spammersoftwaren ikke nødvendigvis må få tak i din adresse, men derimot lager den.

F.eks. bruker den ordet fiske og ordet pudding og sender til

fiskepudding@hotmail

fiskepudding@gmail

fiskepudding@yahoo

fiskepudding@aaa

fiskepudding@bbb

fiskepudding@ccc

osv.......

så sender den til

fiskepudding1@hotmail

fiskepudding2@gmail

fiskepudding3@yahoo

fiskepudding4@aaa

fiskepudding5@bbb

fiskepudding6@ccc

osv.osv....de sender jo til milliarder av adresser. Pumper ut i blinde.

Så derfor må du lage en adresse som er lite sannsynlig å gjette, som:

[email protected]

Uansett hva du lager av mailadresse så klarer du ikke unngå spam, men du kan begrense mengden pga sannsynlighet. Uansett hvor forsiktig du er med å legge igjen adressen på websider osv så vil adressen ligge i lista hos dine venner og bekjente. F.eks. kan disse få et morsomt virus som soper til seg alle adresser og sender til mr spamkonge. Ikke til å unngå.

Jo, det finnes forresten en måte å unngå spam totalt på. Da lar du enkelt være å bruke mail...

Det er effektivt.

Endret av slask
Skrevet

Du må bare gi det tilbake i en anne form, ikke bruk deres metode den er jo brukt, og den fungerer dårlig. Folket er missfornøyd. De er så missfornøyd at de ønsker selskapet død. Skal man seile en skute må man ha en dyktig besetning, og en usedvanlig generøs kokk.

Trotskijtro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...