AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Søstern min fikk en nydelig liten gutt for snart tre måender siden, og jeg syns det er veldig stas å være tante Søstern min bor ca 20 min unna oss og jeg har sett nevøen min 5 ganger etter han kom til. Min samboer har sett han 2 ganger. Min samboer er ikke så glad i barn, men de to gangene han har sett han så virker han interresert. Bør jeg være skuffet over at han ikke har sett han mer? Min samboer har en jobb som krever mye av han og er ganske sliten når han kommer hjem, så det er stort sett helger vi kan finne på noe og da er mange andre også ofte opptatt. Jeg har sett nevøen min mer fordi jeg har vært å besøkt de i uka, noe min samboer ikke orker. Jeg skulle ønske han hadde sett han mer, men samtidig så er det jo min søsters sønn, og da min samboer ikke er så begeistrert for barn så kan jeg kanskje ikke forvente at han blir med i uka da han er sliten. Og kanskje det blir mer spennende når nevøen blir større.
Rosalie Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er filletante, og ser ungen kanskje fire ganger i året. De bor omtrent like langt unna som beskrevet i hovedinnlegget. Jeg er rett og slett ikke særlig interessert i de ungene. Det har ikke endret seg over tid, begge to går nå på skolen. Samboer er mer sammen med de, men respekterer at jeg ikke gidder å bruke fritiden min på de.
Naxos70 Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Hadde jeg blitt filletante så hadde jeg nok vært like interessert i de ungene som om de var mine søskens barn. Men nå er det kanskje litt annerledes for guttene? Min samboer har fem onkelbarn og jeg er like mye sammen med to av de som han er, men de tre andre bor litt lengre unna så vi ser de ikke så ofte.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Nei, du kan ikke forvente noe som helst av din samboer - det er din søster som har fått barn, ikke han. Med tanke på at han ikke er særlig glad i barn i utgangspunktet synes jeg du skal glede deg over at han virker interessert når han først ser ungen. Kos deg med nevøen din selv, og la din samboer bry seg så mye eller lite som han ønsker. Han blir iallefall ikke noe mer glad i ungen om du skal gå rundt og være skuffet over ham. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå