Marielle_23 Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Hei, jeg har vært arbeidsledig i 3mnd. Har søkt på mange stillinger, men markedet er vanskeligere enn tidligere. Har aldri registrert meg på NAV som arbeidsledig fordi jeg alltid har vært optimist og tenkt at nå MÅ det snart ordne seg for meg. I jula har jeg fått høre av familien at jeg har krav på arbeidsledig-penger. - Hvor må jeg henvede meg? Noen som har vært igjennom prosessen? - Om jeg er så heldig å får meg jobb i januar, vil jeg fortsatt ha krav på penger for de tidligere 3mnd? Har brukt alle sparepengene mine, og nå er det helt tomt. Er forresten 22år og bor hjemme (men betaler for å bo her) Takk for alle svar!
Oliven Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Dra på nav, ta med deg siste arbeidskontrakt eller sluttattest (hadde du tidsbegrenset arbeidskontrakt holder det om ikke må du ha sluttattesten også). Så fyller du ut søknadsskjema. Det ligger også ute på nav.no så kan du laste det ned, fylle ut og ta med deg. At du ikke har registrert deg på nav tidligere er dumt og jeg har veldig vondt for å tro at du får noe for det som har vært siden du ikke har vært reel arbeidssøker i deres øyne og ikke sendt meldekort. De har heller ikke visst om deg og kunnet formidle jobb til deg. Mest sannsynlig får du 5 dagers karantene fra den dagen du søker også. Behandlingstid på søknaden er ca 3 uker og du må fylle ut meldekort fra du leverer søknaden på nav. Arbeidsledig- hva nå? På nav sine sider. Mye info. http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/180208.cms Ta deg en tur på nav i dag du. Jo fortere jo bedre
Gjest Iah Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Du skal være klar over at for å få dagpenger må du har tjent minimum 113 462 kr i fjor, eventuelt ha tjent mer enn 226 923 i løpet av de tre siste avsluttede kalenderårene. Oppfyller du ikke dette er det sosialkontoret du må henvende deg til for økonomisk støtte.
Marielle_23 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2010 Tusen takk for svar! Nå skjønner jeg at det var dumt av meg å være optimist på jobbmarkedet. Skal undersøke papirene mine litt mer nøye før jeg gjør noe;)
Gjest Krizzy Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Tusen takk for svar! Nå skjønner jeg at det var dumt av meg å være optimist på jobbmarkedet. Skal undersøke papirene mine litt mer nøye før jeg gjør noe;) Markedet er tøft, og dermed vil jeg påstå at det beste du kan gjøre er å være optimist !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå