mhmikals Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Heihei! :-) Vi har planer om å gifte oss enten i slutten av neste år eller 2012, å har mange tanker å spørsmål rundt hvordan vi vil ha det, lokaler, vinter eller sommerbryllup, mat osv osv. Dere kjenner vel gjerne til dette! ;o) Vi blir å invitere en 100 gjester, men regner med at alle kan sikkert ikke komme, så visst man regner med en 70-80 stk.. hva tror dere at ett bryllup med så mange med mat,drikke,lokale,musikk,fotograf,innbydelser å dekorasjoner ++ vil ligge på i pris? Hva lønner det seg å gjøre for å gjøre mat å drikke billigst mulig? har hørt at man må regne med 1000-1500 kr pr person men syns dette hørtes voldsomt mye ut! Vi har jo kokk i familien også så tenkte å høre med han om han kunne hjelpe til så kanskje man kunne spare inn litt der.. ble litt mye her, men håper iallefall på svar ;o)
Anglofil Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Vi regner med 1300 kr pr pers, men i den prisen regnes da fireretters middag, kaffe avec, velkomstdrink og drikke under middagen. Tror det egentlig er ganske realistisk om man skal ha bryllupet på steder hvor lokalene har egen catering, slik som på stedet vi skal gifte oss/ha bryllupsfesten. Hvis dere skal bruke en kokk i familien tviler jeg på at det blir langt nær så dyrt, og man sparer mye på å f.eks kjøpe alkohol selv til bryllupet. Mvh Yvonne
mhmikals Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2010 Vi regner med 1300 kr pr pers, men i den prisen regnes da fireretters middag, kaffe avec, velkomstdrink og drikke under middagen. Tror det egentlig er ganske realistisk om man skal ha bryllupet på steder hvor lokalene har egen catering, slik som på stedet vi skal gifte oss/ha bryllupsfesten. Hvis dere skal bruke en kokk i familien tviler jeg på at det blir langt nær så dyrt, og man sparer mye på å f.eks kjøpe alkohol selv til bryllupet. Mvh Yvonne Tviler på at vi blir å bruke catering! ;o) Har en venninne som brukte familie for å hjelpe til med middag å ble ikke så dyrt! Vil tro man sparer mye penger på å ordne det meste av mat selv! Så får krysse fingrene på at dette lar seg gjøre å de orker å gjøre det! Hvor du har bestilt invitasjonene fra da? sitter litt å kjiker rundt å har funnet en side som heter decorium, men leter nå fortsatt.. mange ting som skal på plass ja! Er nå fortsatt en stund til, men greit å vite sånn ca hva ting ligger på i pris!
Anglofil Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Tviler på at vi blir å bruke catering! ;o) Har en venninne som brukte familie for å hjelpe til med middag å ble ikke så dyrt! Vil tro man sparer mye penger på å ordne det meste av mat selv! Så får krysse fingrene på at dette lar seg gjøre å de orker å gjøre det! Hvor du har bestilt invitasjonene fra da? sitter litt å kjiker rundt å har funnet en side som heter decorium, men leter nå fortsatt.. mange ting som skal på plass ja! Er nå fortsatt en stund til, men greit å vite sånn ca hva ting ligger på i pris! Jeg/vi har brukt vistaprint. Kjempefornøyd med dem, og det ble ikke mer enn 189 kr for invitasjonene, sammen med en kalender jeg laget, samt klistremerker til å ha på konvoluttene jeg sender invitasjonene i. Mvh Yvonne
mhmikals Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2010 Har vært innom der nå å sett å de har jo ganske mye bra der! :-) Takk for tipset!! Når tid skal dere gifte dere? Er drømmekjolen funnet? :-)
Anglofil Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 Har vært innom der nå å sett å de har jo ganske mye bra der! :-) Takk for tipset!! Når tid skal dere gifte dere? Er drømmekjolen funnet? :-) Vi gifter oss august neste år. Drømmekjolen fant jeg i 2008, på eBay. Ser ut som denne. Mvh Yvonne
lilleGrethe Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Det varierer veldig, og derfor finner du nok mange ulike budsjetter her på KG, fra noen tusenlapper til over 200 000. Noen skeier ut på noen ting, og sparer på annet, og kostnader til forskjellige ting kommer til å variere etter hvor man får hjelp, osv. Jeg vil anbefale å se etter lokale tidlig, da vet dere gjerne en stor kostnad. Når dere kjenner en kokk, vil jeg anbefale å legge vekt på et lokale som lar dere ordne mat og drikke selv - da sparer dere sannsynligvis en del. Det koster gjerne mer for selve lokalet når dere kan ordne mat og drikke selv, men når man er så mange som dere ønsker å være, er det sannsynlig at det blir billigere å gjøre det på den måten. Og snakk med kokken tidlig om hva som er mulig - koldtbord er f.eks mye lettere for én kokk enn en tre-retters middag, som vil kreve flere assistenter i tillegg til selve kokken, men noen foretrekker tre-retters, da det blir mindre frem og tilbake for gjestene, og det er lettere å organisere taler med faste serveringer enn med koldtbord. Sett dessuten opp en liste over hva dere vil ha med på den store dagen, og hva som vil innebære store kostnader. Hva prioriterer dere, hva kan dere gjøre selv, hva kan dere få hjelp til av venner/familie?
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2010 Vi gifter oss august neste år. Drømmekjolen fant jeg i 2008, på eBay. Ser ut som denne. Mvh Yvonne Så spennende!!! :-D Begynner det meste å komme i orden da? Virker du som har planlagt en stund, hehe.. Men greit å ha ting på plass en god tid før, både økonomisk å for roen sin del! Har lest flere plasser her inne om folk som kjøper kjolen via ebay men har vært litt skeptisk.. man vet jo ikke hva man får tenker jeg, men siden så mange anbbefaler å har gjort det vil jeg tro de fleste er fornøyd da! Hvordan var din på da? Målte du bare å sendte inn?
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2010 Det varierer veldig, og derfor finner du nok mange ulike budsjetter her på KG, fra noen tusenlapper til over 200 000. Noen skeier ut på noen ting, og sparer på annet, og kostnader til forskjellige ting kommer til å variere etter hvor man får hjelp, osv. Jeg vil anbefale å se etter lokale tidlig, da vet dere gjerne en stor kostnad. Når dere kjenner en kokk, vil jeg anbefale å legge vekt på et lokale som lar dere ordne mat og drikke selv - da sparer dere sannsynligvis en del. Det koster gjerne mer for selve lokalet når dere kan ordne mat og drikke selv, men når man er så mange som dere ønsker å være, er det sannsynlig at det blir billigere å gjøre det på den måten. Og snakk med kokken tidlig om hva som er mulig - koldtbord er f.eks mye lettere for én kokk enn en tre-retters middag, som vil kreve flere assistenter i tillegg til selve kokken, men noen foretrekker tre-retters, da det blir mindre frem og tilbake for gjestene, og det er lettere å organisere taler med faste serveringer enn med koldtbord. Sett dessuten opp en liste over hva dere vil ha med på den store dagen, og hva som vil innebære store kostnader. Hva prioriterer dere, hva kan dere gjøre selv, hva kan dere få hjelp til av venner/familie? Tuusen takk for svar! Lokale å kirke er vel noe av de vi blir å begynner med.. det er jo det viktiste! ;o)
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2010 Vi gifter oss august neste år. Drømmekjolen fant jeg i 2008, på eBay. Ser ut som denne. Mvh Yvonne Utrolig fin kjole forresten! :-) Likte helheten, veldig fin! :-) Du blir sikkert utrolig flott i den!!
Gjest Koala Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Jeg synes ikke man skal bruke altfor mye penger på et bryllup. Bruk heller tid på å gjøre det hygelig og bra. De dyre bryllupene er ikke nødvendigvis bedre enn de billige. Sparer man 50 000 så kan man jo ha det veldig mye moro sammen for de pengene. Den beste måten å kutte utgifter på er å leie et lokale uten ordinær skjenkebevilling. Lei kokk også og kjøp alkoholen selv. Da sparer man veldig mye penger i forhold til å bruke et hotell som tar kuvertpriser for ting.
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2010 Jeg synes ikke man skal bruke altfor mye penger på et bryllup. Bruk heller tid på å gjøre det hygelig og bra. De dyre bryllupene er ikke nødvendigvis bedre enn de billige. Sparer man 50 000 så kan man jo ha det veldig mye moro sammen for de pengene. Den beste måten å kutte utgifter på er å leie et lokale uten ordinær skjenkebevilling. Lei kokk også og kjøp alkoholen selv. Da sparer man veldig mye penger i forhold til å bruke et hotell som tar kuvertpriser for ting. Er det vi prøver på! :-) Derfor man må planlegge i god tid i forveien! Men takk for tipset! Angående alkohol; virker det dumt om man kanskje har bonger, at de får noen drinker hver, eller at man for eksempel kan kjøpe inn litt alkohol som de kan få begynne med, men så må de i tillegg ha meg seg litt selv?! Blir det dumt eller? En ting jeg har tenkt på er også når det kommer til band.. har vært i ett par bryllup og de fleste leier jo inn live musikk.. men har liksom ikke virket som om at folk har brydd seg mer om det at det var live enn om det hadde vært en cd plate.. folk pratet å satt rundt bordene mens de spilte.. så vet ikke helt om jeg syns at det kanskje er bortkastet penger med liveband.. iallefall ikke ett dyrt band! Men blir jo en helt annen stemning med live å da.. huff, det er ikke enkelt! :-p
Anglofil Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Så spennende!!! :-D Begynner det meste å komme i orden da? Virker du som har planlagt en stund, hehe.. Men greit å ha ting på plass en god tid før, både økonomisk å for roen sin del! Har lest flere plasser her inne om folk som kjøper kjolen via ebay men har vært litt skeptisk.. man vet jo ikke hva man får tenker jeg, men siden så mange anbbefaler å har gjort det vil jeg tro de fleste er fornøyd da! Hvordan var din på da? Målte du bare å sendte inn? Kjolen var nydelig, og man skulle ikke trodd den var kjøpt på eBay sånn sett. Jepp, målte bare meg selv fra topp til tå, sendte inn og de sydde. Utrolig fin kjole forresten! :-) Likte helheten, veldig fin! :-) Du blir sikkert utrolig flott i den!! Tusen takk for det! Mvh Yvonne
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 29. desember 2010 Kjolen var nydelig, og man skulle ikke trodd den var kjøpt på eBay sånn sett. Jepp, målte bare meg selv fra topp til tå, sendte inn og de sydde. Tusen takk for det! Mvh Yvonne Hvordan er stoffet på kjolen da? noe syns jeg så litt "billig og enkelt" ut.. Men kan jo være det er noe annet når man får sett det på ordentlig! Tok det lang tid før du fikk kjolen da?
Anglofil Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Hvordan er stoffet på kjolen da? noe syns jeg så litt "billig og enkelt" ut.. Men kan jo være det er noe annet når man får sett det på ordentlig! Tok det lang tid før du fikk kjolen da? Veldig fint og tungt stoff. Min mor kommenterte at "dette var virkelig kvalitet", og det virket sånn også. Fikk veldig følelse av "ordentlig" brudekjole, om jeg kan si det på den måten. Den kom på døra etter rundt 6 uker. Mvh Yvonne
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 29. desember 2010 Veldig fint og tungt stoff. Min mor kommenterte at "dette var virkelig kvalitet", og det virket sånn også. Fikk veldig følelse av "ordentlig" brudekjole, om jeg kan si det på den måten. Den kom på døra etter rundt 6 uker. Mvh Yvonne ja skjønner hva du mener med det, hehe. Kanskje man skal ta sjansen på å prøve å bestille derifra når den tid kommer ;o) har du forresten prøvd kjoler på butikker før du kjøpte fra nettet?
Anglofil Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 ja skjønner hva du mener med det, hehe. Kanskje man skal ta sjansen på å prøve å bestille derifra når den tid kommer ;o) har du forresten prøvd kjoler på butikker før du kjøpte fra nettet? Nei, det ble aldri til at jeg gjorde det. Mvh Yvonne
Gjest Koala Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 så vet ikke helt om jeg syns at det kanskje er bortkastet penger med liveband.. iallefall ikke ett dyrt band! Men blir jo en helt annen stemning med live å da.. huff, det er ikke enkelt! :-p Jeg tror folk egentlig er mest opptatt av å snakke med hverandre. Mange litt perifere familiemedlemmer og slikt ser hverandre sjelden. Særlig etter flere timers middag med masse taler vil man heller sirkulere i lokalet enn å høre et bulgarsk danseband spille knocking on heavens door i halv fart.
mhmikals Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #19 Skrevet 30. desember 2010 Jeg tror folk egentlig er mest opptatt av å snakke med hverandre. Mange litt perifere familiemedlemmer og slikt ser hverandre sjelden. Særlig etter flere timers middag med masse taler vil man heller sirkulere i lokalet enn å høre et bulgarsk danseband spille knocking on heavens door i halv fart. ja syns jeg hører det, hehe! Men det er sant det ja.. fikk samme følelsen i de bryllupene man har vært i.. tror folk blir i like godt humør om man slenger på en cd plate eller så! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå