Gå til innhold

Gjøre bilder mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bilde jeg vil laste opp som bakgrunn på twitter, og det kan ikke være over 800K.

Ønsker å ha det slik at det dekker hele skjermen, ikke lite så jeg må ha mange av det over hele skjermen som bakgrunn, hvis dere skjønner.

Nå har jeg et bilde på iPhoto som jeg vil komprimere mindre, og samtidig ivareta størrelsen så at den dekker hele skjermen.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan iPhoto er, men i Photoshop kan du velge kvaliteten når du lagrer bildet. Eksempel: Jeg åpner et bilde på 3776*2520 som er 3,86 MB stort. Når jeg trykker "Lagre som..." får jeg først opp hvor jeg skal lagre det (og navn på filen), deretter får jeg velge kvaliteten på bildet på en skala fra 0 til 12. Jeg valgte 7 og fikk bildet ned i 597 KB - uten å se forskjell på PC-skjermen.

Prøv dette hos deg.

Skrevet

Takk! Nå hvor får jeg tak i photoshop til mac i løpet av femten minutter og uten at det koster meg en krone? :P

Skrevet

Jeg elsker deg.

Skrevet

Det var jo griselett... Man lagrer det på nytt med "dårligere" kvalitet. Takk! <3

Skrevet

Funker på "paint" også..

Enkelt.. men samtidig tungvindt :P

Skrevet

I iPhoto velg "Arkiv" => "Eksporter", velger du "stor" blir bildet normalt under 800k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...