AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har et bilde jeg vil laste opp som bakgrunn på twitter, og det kan ikke være over 800K. Ønsker å ha det slik at det dekker hele skjermen, ikke lite så jeg må ha mange av det over hele skjermen som bakgrunn, hvis dere skjønner. Nå har jeg et bilde på iPhoto som jeg vil komprimere mindre, og samtidig ivareta størrelsen så at den dekker hele skjermen. What to do?
Max Magnus Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Nå vet jeg ikke hvordan iPhoto er, men i Photoshop kan du velge kvaliteten når du lagrer bildet. Eksempel: Jeg åpner et bilde på 3776*2520 som er 3,86 MB stort. Når jeg trykker "Lagre som..." får jeg først opp hvor jeg skal lagre det (og navn på filen), deretter får jeg velge kvaliteten på bildet på en skala fra 0 til 12. Jeg valgte 7 og fikk bildet ned i 597 KB - uten å se forskjell på PC-skjermen. Prøv dette hos deg.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Takk! Nå hvor får jeg tak i photoshop til mac i løpet av femten minutter og uten at det koster meg en krone?
Max Magnus Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Tenkte ikke at du skulle prøve Photoshop. Prøv i iPhoto. Du kan laste ned Photoshop CS5 som trial her: http://www.photoshop.com/products
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Det var jo griselett... Man lagrer det på nytt med "dårligere" kvalitet. Takk! <3
Big Sister Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Funker på "paint" også.. Enkelt.. men samtidig tungvindt
charlott Skrevet 27. desember 2010 #9 Skrevet 27. desember 2010 I iPhoto velg "Arkiv" => "Eksporter", velger du "stor" blir bildet normalt under 800k
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå