Gå til innhold

Finne igjen tapt barndomskompis!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg var liten bodde jeg i et boretslag i Oslo. Før jeg begynte på skolen, altså i alderen 4-7 år var det en annen gutt jeg hang med hele dagen. Vi lekte krig, med He-Man figurer og var bestisser. Han bodde i samme blokk som meg men flyttet noen uker før skolestart.

Har tenkt på kompisen min i ettertid, foreldra mine husker han godt, og jeg regner egentlig med at han husker meg også. Har lyst til å finne denne karen nå som vi har facebook osv, men alt jeg har er fornavnet hans! Aner ikke hvordan han ser ut i dag (er 25) så blir skudd i mørket å bla gjennom alle med samme navn som han på face. Foreldra mine husker heller ikke etternavnet.

Det jeg lurer på er om det er noen som helst måte å finne tak i det fulle navnet på han eller foreldra hans, med grunnlag på adressen vi bodde på for snart 20 år siden? Er det noe register dette kan være oppført i som jeg som mannen i gata kan kontakte eller søke på?

Hadde vært morsomt å søke han opp på face eller skype og se om han husker tyven (han var alltid politi ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du vet hvilken leilighet han bodde i kan du søke bakover i tid på den spesifikke eiendommen - altså hvem som har eid den til hvilken tid. Dette er dog en betalingstjeneste, men du får informasjonen hos Statens kartverk. Du finner vel foreldrene hans da - under forutsetning av at de eide og ikke leide, selvsagt. Men i sistnevnte tilfelle finner du navn på eier og kan eventuelt kontakte vedkommende og spørre om han husker hvem som leide hos ham da.

Skrevet

Hva med å søke via andres profiler? Altså andre mulige barndomskamerater. Sjekk disses venneliste.

Og takk. Du ga meg en ide så nå skal jeg ut på FB og søke. :)

Skrevet

Dersom du vet navnet hans og fødselsåret kan du søke på skattelistene. Mulig du får opp mange alternativer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...