AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Har fått for meg at bemanningsbransjen er en spennende bransje, og noe jeg kunne tenke meg å jobbe innen. Min utdanning har derimot lite med saken å gjøre, kun reiselivsutdannelse fra vgs. Hva bør jeg gå av type skole for å være kvalifisert tro? En type hr/personalutdanning er vel rett vei.. Er jo også en slags selger jobb, med tanke på å få kunder som er interessert i innleid arbeidskraft. Vikarer skal intervjues og følges opp osv osv. En ganske allsidig jobb slik jeg ser det, men kom gjerne med meninger og råd om noen har.
TheMole Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 (endret) Har du god innsikt,er en personkjenner og har regnskapsdame er det bare å stifte et firma. har du tro på deg selv og kapital til det er det bare å stifte et enkeltmannsforetak,og begynne.Snakke med bedrifter,få avtaler,delen med vikarene kommer via arbeidsformidlingen.Så er det interjuv og papirer. Enig med deg,er et spennende yrke.Jobbet endel imellom slike firmaer,og det fungerer alt ifra optimalt til katastrofalt. Min erfaring er at de store firmaene har dårligere formidlingsevne. Det å ta jobb hos proffice,adecco etc er dumt,spør du meg.Tarifflønn og like store fremgangsmuligheter som på rimi. Start selv,er du en vinner får du kontakt med store firmaer,sjefsstillinger,millionavtaler osv osv.Man kan jo også holde seg på industrinivå,bemanningsfirmaene får alt fra 5 til 45 øre pr krone,pr ansatt.Er ikke uten grunn at det å være headhunter er et ettertraktet og voksende yrke. Lykke til! EDIT: Det jeg skulle frem til inni avhandlingen det blei,er at det å ta utdannelse for så å slite benken hos proffice,er dumt. Endret 26. desember 2010 av TheMole
rakianne Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Har fått for meg at bemanningsbransjen er en spennende bransje, og noe jeg kunne tenke meg å jobbe innen. Min utdanning har derimot lite med saken å gjøre, kun reiselivsutdannelse fra vgs. Hva bør jeg gå av type skole for å være kvalifisert tro? En type hr/personalutdanning er vel rett vei.. Er jo også en slags selger jobb, med tanke på å få kunder som er interessert i innleid arbeidskraft. Vikarer skal intervjues og følges opp osv osv. En ganske allsidig jobb slik jeg ser det, men kom gjerne med meninger og råd om noen har. Jeg var inne på tanken selv en gang. JObbet som vikar for diverse vikarbyrå en periode, og sa da fra at jeg gjerne ville jobbe der. Det kom frem da at de aller fleste har salgserfaring/utdanning( typ BI antar jeg). Det å finne jobber til kandidater er bare en liten del av jobben, mye av jobben går på å knytte til seg firma, forhandle om priser etc. Fant en stillingsannonse på finn, med ordlyden; Du har en "Grynder" i magen. Du trives med og har erfaring fra salg av tjenester og kontakter/ kjennskap til det lokale næringslivet. Du har ambisjoner og liker å se resultater av eget arbeid. Du søker en selvstendig og utfordrende stilling. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå