Gå til innhold

Irriterende med varer som går inn til feil pris, og ansatte som tar lett på det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille julaften var jeg innom en stor kjedebutikk for å kjøpe en julegave. Denne varen hadde de på kampanje til 1.499 kr, noe som var tydelig merket med plakat over varen på palletorget jeg hentet den fra. Da jeg kom til kassa gikk den inn til en annen pris, 2.199 kr. Samtalen med den ansatte var omtrent sånn:

Ansatt: Da blir det 2.199 kr. Vil du ha med byttelapp?

Meg: Den er på tilbud til 1.499 kr, den er annonsert i avisen deres og det står stor plakat over stabelen der borte.

Ansatt: *blar opp i kundeavisen og sjekker at jeg snakker sant* Åh, ja da får du den jo selvsagt til 1.499 kr da. Vil du betale med kort eller kontanter? Vil du forresten ha med byttelapp?

Meg: Jeg tar det på kort og vil gjerne ha byttelapp.

Jeg reagerer på hvor "lett" den ansatte tok dette, det var ingen beklagelse eller løfte om at feilen selvsagt skulle rettes opp. Det oppleves også som svært sløvt at den stor kjede ikke har lagt inn riktige priser i kassene. De burde i det miste beklage feilen på det sterkeste og sørge for at det blir lagt inn korrekt pris så fort som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, dette er vel slikt som kan skje, og det er ikke personen i kassa sin feil at varen ligger inne i systemet til en høyere pris. Så lenge kassereren ikke kranglet på prisen, synes jeg egentlig det er greit. :) Og for alt vi vet; det kan godt hende at kassereren sa fra til sin overordnede etter at du hadde gått?

• Liker 3
Skrevet

Beklager altså men skal de kyssa skoa dine også eller?

• Liker 2
Skrevet

Høres veldig ut som noe jeg kunne sagt da jeg jobba i narvesen. Også hadde jeg fiksa det etterpå. Om det er en stor kjede er det sikkert ikke kassamannen/damen som ordner med det, men det ble nok sikkert videreført! Du var sikkert den første som kjøpte denne varen, slik at "feilen" nok blir rettet på uten at neste kunde som vil ha varen må påpeke det samme.

Du fikk jo varen din til den prisen den var satt ned til! Kassebemanning har sjelden noe med hvilke priser som kommer fra systemet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke hva den ansatte gjorde galt. Reagere kun på at du forventer en dyp beklagelse. Hvor viktig tror du at du er?

• Liker 4
Skrevet

Eh..hu sa jo at du da selvsagt skulle få den til tilbudsprisen uten å mukke. Hva annet skulle hu gjort?

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke problemet. Den gangen jeg jobbet i kjedebutikk, så var det ikke vi som la inn prisene som kom fram på kassa. Altså var det heller ikke stort mer jeg hadde fått gjort med slike feil enn å endre prisen manuelt ved salg, slik som vedkommende tydeligvis gjorde her.

Skrevet

Man tar utrulig lett på det som kassabetjent om slike ting skjer ofte.

Husker jeg jobbet på Plantasjen, der var annenhver vare feilpriset i systemet iforhold til hva prisene var i selve butikken. Om man skal beklage dypt for hver eneste ting som er feil i systemet, så blir man nå stående der hele dagen istedet for å bare fikse det som er feil, og gå videre med jobben.

hun fikset prisen uten å blunke. Null problem. Ferdig med den saken.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en veldig hyggelig ansatt, jeg, som rettet opp en feil noen andre hadde gjort med et smil om munnen.

Gjest Applestore
Skrevet

Det er akkurat slik jeg ville sagt det når jeg jobbet i klesbutikk. Man kan umulig følge med på alle de tilbudene butikkene har til enhver tid. Om varer blir slått inn feil, retter man det selvsagt med en gang. Jeg syns den ansatte virkelig tok dette kjempebra.

Skrevet

Jeg skjønner TS. Fint at den ansatte sjekket prisen med en gang TS sa fra, og ga henne riktig pris uten å krangle.

Men det at den ansatte tok så lett på det viser jo nettopp at feilprisinger sannsynligvis er vanlig, og man kan lure på om kjeden spekulerer i å lokke med gode tilbud, og håper kunden ikke følger med når varen slås inn i kassa. Naturligvis kan det skje at varer er feilpriset, men det skal være unntak som skjer så sjelden at det blir naturlig for den ansatte å si "Beklager virkelig, dette skal vi få ordnet opp i med en gang".

Den ansatte har ikke gjort noe galt her - men noe er galt med prissystemet til kjeden, enten er de svært slurvete, eller så er det faktisk en taktikk for å tjene mer penger. Lokke kundene med gode tilbud, håpe kunden kjøper flere ting slik at h*n ikke får med seg den reelle prisen, og ta mye mer for varen enn kunden ville kjøpe varen for. Her er det faktisk snakk om 700 kroner, en prisøkning på nærmere 50%.

Mvh Ninu

• Liker 1
Skrevet

Disse spekulasjonene blir drøye syns jeg. Jobber selv i butikk, og det hender da at ting går inn til feil pris, men jeg lager da ikke noen stor scene med "dyptfølte beklagelser" av den grunn. Det er ikke naturlig når feilen ikke er ens egen. Å sjekke at det kunden sier stemmer for så å slå inn til den oppgitte prisen, er helt korrekt fremgangsmåte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner TS. Fint at den ansatte sjekket prisen med en gang TS sa fra, og ga henne riktig pris uten å krangle.

Men det at den ansatte tok så lett på det viser jo nettopp at feilprisinger sannsynligvis er vanlig, og man kan lure på om kjeden spekulerer i å lokke med gode tilbud, og håper kunden ikke følger med når varen slås inn i kassa. Naturligvis kan det skje at varer er feilpriset, men det skal være unntak som skjer så sjelden at det blir naturlig for den ansatte å si "Beklager virkelig, dette skal vi få ordnet opp i med en gang".

Den ansatte har ikke gjort noe galt her - men noe er galt med prissystemet til kjeden, enten er de svært slurvete, eller så er det faktisk en taktikk for å tjene mer penger. Lokke kundene med gode tilbud, håpe kunden kjøper flere ting slik at h*n ikke får med seg den reelle prisen, og ta mye mer for varen enn kunden ville kjøpe varen for. Her er det faktisk snakk om 700 kroner, en prisøkning på nærmere 50%.

Mvh Ninu

Det er nettopp dette som er poenget mitt - at den ansatte tok så lett på det tyder på at dette er hverdagskost og noe de opplever ganske ofte. Det sier meg noe om at det er noe "feil" et eller annet sted i systemet til kjeden og at de bør skjerpe rutinene sine!

Mvh TS

Skrevet

Jeg reagerer på hvor "lett" den ansatte tok dette, det var ingen beklagelse eller løfte om at feilen selvsagt skulle rettes opp. Det oppleves også som svært sløvt at den stor kjede ikke har lagt inn riktige priser i kassene. De burde i det miste beklage feilen på det sterkeste og sørge for at det blir lagt inn korrekt pris så fort som mulig.

Den ansatte beklaget da akkurat som hun burde gjøre. Det eneste som skjedde var at du påpekte feil pris, og den ansatte rettet det for deg der og da. Hva var det å beklage???

Og vet du noe om, om prisen i kassa ble rettet umiddelbart etterpå? Nei, det kan du jo ikke vite, så hvorfor gjøre en sak ut av ingenting?

• Liker 1
Skrevet

Da jeg begynte å lese første innlegget trodde jeg slutten på visa var at kassadamen hadde kranglet og insistert på at den dyreste prisen var korrekt, men hun la seg jo helt flat og du fikk den til riktig pris uten så mye om og men. Hva er det du sutrer for egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Haha, dette er det verste jeg har hørt. Personen i kassa er bare en medarbeider, han/hun har ikke laget systemet i kassa og får trolig aldri adgang til noe som KAN forandre på ting i kassa. Den ansatte var nok veldig irritert inni hodet sitt på at systemet ikke er som det skal være og vet at det er butikkens datasystem han skal bli irritert på. Er ikke den ansattes feil i det hele tatt. Han gjorde rett. Jeg hadde faktisk blitt irritert om den ansatte hadde sutra til meg om hvor lei seg han var for feilen. LOL, bare fiks det og bli ferdig, da!

Skrevet

Helt korrekt fremgangsmåte. Det handler ikke om å ta lett på det. Det handler om at feil ol, fikses uten påsyn av kunden. Ikke kassereren sin feil at prisen er feil, og jeg tviler på at det står i arbeidsbeskrivelsen at kassereren skal huske enhver pris på enhver vare i butikken.

At du forventer noe stort nummer ut av en slik ting, sier mer om deg faktisk.

Skrevet

Lille julaften var jeg innom en stor kjedebutikk for å kjøpe en julegave. Denne varen hadde de på kampanje til 1.499 kr, noe som var tydelig merket med plakat over varen på palletorget jeg hentet den fra. Da jeg kom til kassa gikk den inn til en annen pris, 2.199 kr. Samtalen med den ansatte var omtrent sånn:

Ansatt: Da blir det 2.199 kr. Vil du ha med byttelapp?

Meg: Den er på tilbud til 1.499 kr, den er annonsert i avisen deres og det står stor plakat over stabelen der borte.

Ansatt: *blar opp i kundeavisen og sjekker at jeg snakker sant* Åh, ja da får du den jo selvsagt til 1.499 kr da. Vil du betale med kort eller kontanter? Vil du forresten ha med byttelapp?

Meg: Jeg tar det på kort og vil gjerne ha byttelapp.

Tror det er noen her som har godt av å lese 4 x bærepose og bop to the beat -bloggen!! Evt jobbe et par mnd i butikk...

• Liker 3
Skrevet

Det er nettopp dette som er poenget mitt - at den ansatte tok så lett på det tyder på at dette er hverdagskost og noe de opplever ganske ofte. Det sier meg noe om at det er noe "feil" et eller annet sted i systemet til kjeden og at de bør skjerpe rutinene sine!

Mvh TS

Hvordan vet du at den ansatte tok lett på det? For alt du veit ble h*n minst like irritert som deg, uten å vise det. Det er faktisk fullt mulig. Som butikkansatt skal man yte service, ikke utlevere til kunden alt som har med det tekniske i butikken og systemet.

Hva som skjedde i kulissene etter at du handlet veit du vel egentlig ingenting om.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har selv jobbet i butikk, og gjort samme feil et par ganger. Hva skal man liksom gjøre mener du ts? Alle kan ta feil, og jeg tviler på at du er helt perfekt selv. Butikkene har ofte kampanjer hele tiden, og selv om man skal holde seg oppdatert kan det fort bli ganske mye å huske på. Spesielt hvis det er julestress. Jeg jobbet på Christiania GlasMagasin, og det er jammen ikke lett å holde tunga rett i munn når det går i ett slik det ofte gjør i jula. Og hvis man i tillegg kanskje er sliten i hodet, eller litt stressa så er det fort gjort at slikt kan skje. Jeg kan uansett ikke se at hun tok lett på det, hun rettet opp feilen, gjorde hun ikke?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...