Gå til innhold

Far sa han skulle skjære hodet av mor og samboeren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine kom hjem fra faren sin idag, etter å ha feiret jul der.. Etter vi hadde åpnet pakkene her sa eldste jenta mi (snart 7år) noe til meg.. Hun hadde sagt til faren deres at jeg og min samboer hadde tatt fra de lekene sine før jul.

Situasjonen var: Vi hadde mast om at rommet skulle ryddes, for det var helt bombet! Etter å ha sagt i fra mange ganger, ga vi en veldig klar beskjed: enten rydder dere rommet nå, ellers så tar vi bort lekene,så får dere se hvor morsomt dêt er! Rommet ble ikke ryddet, så vi tok lekene ut av rommet og satt de bort noen dager..

Det faren hadde svart vår datter var at dersom vi gjorde det en gang til, så skulle han skjære av oss hodet!

Altså, noe sånt sier man da vel ikke til små unger!

Greit nokk at han sikkert ikke mente det, men å si noe sånt alikevell?? :kjefte:

Er jeg på jordet her, eller er det flere som mener at dette er en uakseptabel ting å si til unger? :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Høres ut som min mor du. Jeg gidder ikke rydde nå heller. Tror du heller skal jobbe med ungene for å få rydding inn i ryggmargen.

Skrevet

Sånne ting skal man ikke si til barn nei, de kan lett ta slike ting bokstavelig og bli redde. Jeg ville også reagert på det, og tatt det opp med faren.

Skrevet

For en gal mann. Totalt uakseptabelt.

Skrevet

Vet du at han faktisk HAR sagt dette da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ringt far og bedt ham om å fortelle datteren at han ikke mente det bokstavelig og at det bare var et kraftuttrykk.

Skrevet (endret)

Gjør jobben din som mor og oppdra ungene. Ta dem i hånda og spør om dem ikke vil rydde med deg så det blir rent og pent i rommet. Gjør en lek av det. Jeg og bror hadde konkurranse om hvem som klarte å rydde mest kjappest mulig. Et rom som så ut som taliban hadde mishandlet det, var flekkfritt på ikke mer en fem minutter.

Du feiler og vi skjønner alle frustrasjonen til barnas BIOLOGISKE far.

Ta deg sammen.

Endret av Bond
Skrevet

Barna dine har lært at dine advarsler/trusler ikke bare er tomme ord men at du gjennomfører det du har sagt. Det synes jeg er bra.

Alt for mange foreldre farer med tomme trusler, og det gjennomskuer barn sinnsykt raskt. =Drittunger som kan gjøre akkurat det de vil.

Ex-mannen din er muligens en hissiprop, og kanskje også flink til å slenge ut sånne uttrykk som han nå har gjort? Regner med du kanskje har "hørt det før"?

Med mindre du nå føler at livet ditt er i en fare, så ville jeg satt meg ned med barna og sagt at pappaen kanskje misforsto hvorfor de ikke fikk ha leker i noen dager. Og at når han blir sinna sier han sinna-ting og at det ikke er riktig gjort. Men at han helt sikkert ikke vil skjære av hodet ditt. Og hvis de er redde for det, kan de ringe pappaen og snakke med han om det.. (Her ville jeg nok ringt ham alene først, før du tok "praten" med barna, og forklart ting på en rolig og fin måte, og spurt han om det var greit at barna kunne ringe han å prate om "situasjonen". Hvis han var imot det, ville jeg ikke nevnt det å ringe han for barna)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg reagerer på at du forventer at barn som ikke er 7 år en gang, skal kunne rydde rommet sitt helt alene, når det er er så mye rot at det ser bombet ut, som du skriver. De trenger en hjelpende hånd og at man gjør en sport utav det, hvis du skjønner. Dessuten tyder det på at de har altfor mange leker og forskjellig ettersom det blir sånt kaos.

Når det er sagt, er det selvsagt helt uakseptabelt at din eksmann kommer med trusler fremfor sine barn. Det er klart de blir redde.

• Liker 1
Skrevet

Kommentaren til faren høres helt forferdelig ut. Men tilbake til rommet. Det er viktig at barn har nok oppbevaringsplass til tingene sine. Og at en rydder bort ting en ikke bruker (lengre). Lær dem så hvordan de skal holde det ryddig, og la de se hvor mye kjekkere det blir å leke på rommet da. Trusler kommer man ikke så langt med selv om man gjennomfører straffen.

• Liker 1
Skrevet

hjelp dem og ryddde! hvis det faktisk er sant at barna dine har hørt riktig det som er blitt sagt, ja da er det veldig stygt av faren å si.. Men barn sier mye rart, har god fantasi.. Så før du reagerer vær sikker! Det beste du kan gjøre er å rydde sammen barna fra nå av, vise at du er takknemmmelig for det de gjør og se det ann! om det viser seg at det stemmer så prøv alikevel å ikke lag for mye ut av det! om du ikke føler alvor av det da, isåfall må enn annmelde det!!!

• Liker 1
Skrevet

Sikkert sjuåringen som overtalte ham til det. Barn kan være så onde, atte.

Skrevet

Skal ikke en sjuåring kunne rydde rommet sitt selv?

Jeg skjønner at en 3-4-åring trenger hjelp, men synes at fra 5-6 år så skal barna kunne dette selv. Men det er jo selvsagt avhengig av hva foreldrene har lært dem. Siden ts forventet at barnet skulle ryddet rommet så regner jeg med at det er opplært til å rydde rommet.

Hvis en 7-åring trenger hjelp og å "gjøre det til en sport" så har man da sydd puter under armene på barnet. Vanlig rydding skal skolebarn klare selv (de klarer fint å rydde selv på skole/SFO, og til og med barnehagebarn rydder i barnehagen).

Men så har jeg også møtt en 11-åring som ikke klarte å rydde rommet selv uten at det ble gjort til en sport/lek, så det sier vel litt om hva foreldrene har lært barnet sitt?

Når det gjelder kommentaren som barnet forteller at far kom med så ville jeg sjekket dette med far. Barn er naturlige verdensmestre i splitt og hersk i tidlig alder.

• Liker 1
Skrevet

syns du burde anmelde biofar til politiet for å vise både omverdenen og din datter at slikt tolerer man ikke. En 7-åring tar en voksen veldig alvorlig, og skjønner gjerne ikke ironi, sarkasme og vide overdrivelser.

Gjest Pernille
Skrevet

Høres ut som min mor du. Jeg gidder ikke rydde nå heller. Tror du heller skal jobbe med ungene for å få rydding inn i ryggmargen.

Du er alltid så brutal. Som vanlig ;) haha! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...