Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ELSKER Isfolket!!!

Det er det eneste jeg leser, punktum. Har lest serien nå ca fem ganger, og blir aldri lei. MS er helt utrolig flink til å skrive.

Min favoritt er Mattias!

(Forresten var det ikke vanskelig å gjette seg til hvem som startet denne tråden, hehe...    :ler: )

Tuller du!? Har du ikke lest Harry Potter?? :sjarmor:

(Forøvrig mener jeg det er sunt å lese litt variert litteratur da, selv om jeg ikke helt lever i tråd med dette (får aldri tid.))

Fortsetter under...

Jeg har lest Sagaen om Isfolket 3 ganger, jeg! Jeg har serien innbundet (det kostet meg mye penger, men var verdt det :wink: )

Serien er skrevet på en veldig "simpel" og lettlest måte, men likevel så har serien fascinert meg så til de grader - det er favoritten min iallfall. Jeg liker måten Margit Sandemo skriver på, jeg, selv om mange sier det er typisk "pocketbok-forfatter"....Jeg liker pocketbøker jeg :wink:

Lillian

Har lest serien to ganger, å i tillegg har jeg lest enkelte bøker mange ganger..

Liker godt den serien, blir så glade i de familiene liksom... :)

Margit Sandemo har en enkel måte å skrive på, og en fantastisk fantasi, så man blir litt trollbundet.. De andre seriene hennes har jeg ikke lest, så det blir vel med sagaen om Isfolket tenker jeg, men den er mer enn nok. Kunne tenke meg å lese den igjen snart. Mange år siden sist..

Har også tenkt på å skaffe meg bøkene innbundet. Kjekt å ha, og videreføre til barna mine om jeg får noen.. :D

Ja, hun skriver det på en utrolig erotisk måte!

Da tenker jeg spes på Silje og Tengel, Villemo og Dominic, Heike og Vinga og Vanja og Tamlin! Det er hvertfall de første jeg tenker på!

Kribler jo i kroppen når du leser om de møtene der... :oops:

Annonse

Annonse

Jeg skrev særoppgave om bøkene på gymnaset men fikk ikke så bra karakter som jeg kunne fått, da læreren mente att disse bøkene ikke var ordentlig litteratur!!

Elsker bøkene og ville gjerne ha kjøpt dem innbundet. Noen som vet hvor man kan få tak i det??

Annonse

MarianneE, prøv www.haugenbok.no, de har i hvert en god del av bøkene fra de to seriene.

For øvrig er jeg enig med det mange her har skrevet; i sin sjanger "ikke-Nobelprislitteratur-med-brilliant-språk-men-du-verden-så-god-underholdning" er Isfolket uovertruffen! :D

Sagaen on Isfolket er virkelig noe for seg selv, ja. Det som er så merkelig er at alt det andre som MS har skrevet stort sett er møl etter min mening..... Sier ikke at den litterære kvaliteten er så ypperlig, men historien er unik!

Og slutten tror jeg ikke kunne vært annerledes egentlig, selv om man sitter en smule forfjamset tilbake, ihverfall første gang man leser bøkene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...