AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Hei lurer på om noen av dere kan reglene på dette. Jeg vet at hver forelder har inntil 10 "sykt barn" dager i året. går disse fra 1 janurar eller er det 1 år fra man tar første dag? Og jeg er nå hjemme i permisjon, med vår 7 mnd gamle datter. Nå har vi begge blitt syke, og mannen ønsker å være hjemme i morgen å avlaste meg litt. Kan han da bruke "sykt barn" dag??
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Sykt barn dager følger ikke kaldenderåret. Det regnes 1 år fra man tar første dag. Din mann kan bruke egenmelding fordi han må passe barnet da barnepasser(du) er syk.
lexis Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Sykt barn dager følger ikke kaldenderåret. Det regnes 1 år fra man tar første dag. Din mann kan bruke egenmelding fordi han må passe barnet da barnepasser(du) er syk.
Rosalie Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Faren kan ikke bruke egenmeldingsdagi morgen, men "sykt barn/syk barnepasser"-dag. Egenmelding er kun for egen sykdom.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Jeg jobber i oslo kommune, en IA bedrift. Hos oss er det 10 dager pr åt. Jeg brukte opp alle mine 10 dager fra okt-des. Spurte om dette rett før jul, og fikk beskjed at jeg har rett til 10 nye dager etter nyttår. Egenmeldinger derimot går fra første dag du er syk. Man skal ikke egenmelding når varnet er sykt - det har man egentlig ikke rett til. Hvis man har brukt opp sine sykt barn dager så skal man i tilfelle ta ut avspasering, ferie, eller fri uten lønn. God bedring
Kosemose Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Hva hvis barnet er 12 år og må ha pass, for eksempel ved høy feber?
Rosalie Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Hva hvis barnet er 12 år og må ha pass, for eksempel ved høy feber? Dersom man ikke jobber i det offentlige: Velferdspermisjon uten lønn eller feriedag.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Dersom man ikke jobber i det offentlige: Velferdspermisjon uten lønn eller feriedag. hvis man jober i det offentlige da?
Rosalie Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 hvis man jober i det offentlige da? Har man til velferdspermisjonsdager med lønn som er ment for slikt.
Gjest Spinell Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Jeg vet at hver forelder har inntil 10 "sykt barn" dager i året. går disse fra 1 janurar eller er det 1 år fra man tar første dag? Sykt barn/syk barnepasserdagene telles per kalenderår, m.a.o. begynner en på nytt første januar. Dette står i Folketrygdloven, § 9-6, i fall det skulle bli diskusjon om det senere Sykt barn dager følger ikke kaldenderåret. Det regnes 1 år fra man tar første dag. Din mann kan bruke egenmelding fordi han må passe barnet da barnepasser(du) er syk. Egenmeldinger for egen sykdom telles på den måten du sier, men ikke barns/barnepassers sykdom. Fatter ikke hvorfor du svarer så skråsikkert på dette når dette bare er noe du synser om, og tydeligvis ikke kan. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #11 Skrevet 27. desember 2010 Ts her. Tusen takk for svar! Han har aldri tatt en slik dag før, men passet jo bra å ta en i dag, og få "fyldt opp" kontoen igjen 1 jan. det trengs vel når snuppa begynner i bhg til våren....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå