Gå til innhold

Hvilken klesbutikk har best/verst betjening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk,men sånn gjennomstittlig da :blunke: ....Jeg mener bestemt at hvis du har en sånn jobb hvor du har konstant har kontakt med mennesker da må du i det MINSTE klare å smile!Mange ser jo så sure ut,ser ut som de egentlig driter i at de er på jobb og står der og tenker på helt andre ting.

Alle er vi jo mennesker,og har alle våre gode og dårlige dager,men det fins grenser.Så er det de som er så hurpete og overlegne at de faktisk forskjellsbehandler kundene sine!Har sett det mange ganger spes på Bik Bok hvor f.eks ei jente fra irak(ofte med slør) spør om hjelp,men neida hun ser ikke på henne engang,hun går rett hen til hun ved siden av og spør om HUN trenger hjelp.Det går jo ikke ann det!

Syns ofte betjeningen på Bik Bok er forferdelig,men har også truffet mange som er kjempe hyggelige,men som oftest viser det seg at de er butikk sjefer eller noe...

H&M syns jeg heller ikke noe spesielt om.Syns Vero Moda/Only har den beste betjeningen,der er de så og si alltid hyggelige og blide.De spør om du trenger hjelp,men prøver ikke pushe på deg noe,sånn skal det

være :D

Ok,så hva syns dere?Og er dere noen av dere som har klaget hvis dere har blitt dårlig behandla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig obs på hvordan ansatte i serviceyrker behandler kunder, da jeg selv har jobbet i kundeposisjon i mange år og har gjennomgått utallige kundebehandlingkurs. Må si at jeg stort sett er veldig fornøyd, er jeg i butikker hvor jeg synes det er uprofesjonelt personale, så går jeg fint ut og handler i en annen butikk.

Husker kun et sted hvor jeg har opplevd toppen på elendig kundebehandling og det var i en skobutikk - Bianco Footwear. Der setter jeg aldri mer mine ben, passer også på å benytte enhver anledning til å advare folk mot stedet.

Gjest sunshine-t
Skrevet

kapphal på kvadrat,sandnes.... :evil:

Skrevet

Enkelte steder er de ALT FOR HJELPSOMME også. På POPIN for eksempel, de følger jo omtrent etter deg inn i prøverommet. Skikkelig ubehagelig.

Ellers NOA NOA (på Sandvika storsenter); aner en litt ovenfra og ned holdning der (men det er vel mest hun ene, men hun er til gjengjeld alltid på jobb). Kvier meg for å gå inn der dessverre.

Skrevet
Enkelte steder er de ALT FOR HJELPSOMME også.

Ja, helt enig. Jeg var i prøverommet og skulle prøve et klesplagg. Da hører jeg utenfra: "Trenger du hjelp?" Jeg sa jo høflig "Neida, det går fint", men angret i ettertid på at jeg ikke sa "Nei, jeg klarer å kle på meg selv!" :x

Mange ser jo så sure ut,ser ut som de egentlig driter i at de er på jobb og står der og tenker på helt andre ting.

Sure folk er ikke hyggelig, nei. Men det gjelder ikke bare klesbutikker. Jeg blir helt oppgitt når jeg møter servicefolk som ikke yter service i form av et nikk eller et smil. Og hva er poenget med å slenge vekslepenger på disken? Ser jeg ut som om jeg er full av bakterier? :roll:

Gjest Tristessa
Skrevet

H&M er dårlig i den forstand at de som jobber der ikke alltid er spesielt tilstedeværende. Har likevel blitt møtt med et smil der flere ganger. Mango synes jeg er helt forferdelig. Til tross for min forkjærlighet for luksusting, ser jeg ikke utpreget elegant ut, og det merkes med en gang jeg setter mine bein i den butikken. Får de der "jaha, hva gjør du her, tror du at du passer inn i våre klær" blikkene. Asj!

Bennetton har flere koselige ekspeditører som er flinke til å gi ærlig kritikk, og litt dyrere konfeksjonsforretninger (handler ikke der av vane, bare for å ha det sagt) tar seg god tid på en kunde.

Skrevet

Bluebird: Det kunne jo hende du trengte hjelp til å finne en annen størrelse eller et annet plagg. Tviler på at ekspeditøren trodde du trengte hjelp til å kle på deg... :roll:

Skrevet

B-young synes jeg har hyggelige folk. Popin syens jeg er masete. Det er bra at de er opptatt av kundene og vil oss vel, men de klenger for mye! I prøverommet synes jeg det er ok å være litt i fred - og det er ikke alltid jeg er interessert i å vise meg fram med klærne på!!

Skrevet

Tja...syns generelt at store kjeder som H&M, Lindex osv. ikke er noe særlig på service. Men der forventer jeg meg heller ikke så mye. Små butikker har oftere god service syns jeg.

Kommer ikke på noen som har spesielt god eller dårlig service. Men så er jeg som regel ikke så opptatt av det heller.

Skrevet
Tristessa Til tross for min forkjærlighet for luksusting, ser jeg ikke utpreget elegant ut, og det merkes med en gang jeg setter mine bein i den butikken. Får de der "jaha, hva gjør du her, tror du at du passer inn i våre klær" blikkene. Asj!

Er så enig,så enig...Skjønner ikke at det er mulig jeg!Ærlig talt,de får betalt for og gjøre en jobb hvor mye går ut på å være blid og hyggelig mot folk,så står de der og så og si ser ned på deg!

:frustrert: Det er jo ikke som du får varen gratis heller,du betaler jo!

GRRRRR!Blir så irritert!

Skrevet

Verste? Jeg tenker på Christins i Klepp. Priser er stein dyrt, det er mildt sagt stygt rotete der inne og klær som har 2000-, prislapper ligger på gulvet. Uff nei. Synd det siden hun er det eneste jeg vet om som selger Noa Noa klær men jeg vil ikke bruker så mye penger på en genser som har log på gulvet nei. Tenker forresten på Parfymelle i Bryne Torg. Jeg tør ikke gå der inne fordi hun der ble sååå sur om du ikke kjøper noe.

Beste? Popin i Bryne. Så blid og flink er de jentene som jobber der. Liker så godt å tar en tur innom. Men jeg dømmer ikke i det hele tatt. Det varierer så mye. Kan ikke si rett og slett at det er noen butikker som jeg merker stadig at de er uhøflige.

Skrevet

Har forstått det sånn at H&M og andre store kjeder er basert mer eller mindre på selvbetjeningsprinsippet. Du kan få hjelp til å finne str. el. men betjeningen har som oftest ikke tid/kapasitet til å følge kunden opp slik som i mindre butikker.

Skal en få skikkelig oppfølging er det nok gjerne i butikker utenom billigkjedene.

Husker en gang min mor var på besøk og vi oppsøkte en av byens fine damebutikker. Vi fikk skikkelig service og all mulig hjelp.

Så viste det seg at min mor egentlig ikke fant det hun var ute etter (en kjole til en bestemt anledning). Hun (min mor altså) kom ut av prøverommet med kjolene over armen og spurte hvor hun skulle henge dem. Da tar butikkdama og røsker kjolene ut av armene på min mor og glefser tilbake at"det gjør jeg selv, ellers takk"! Hun ofret oss ikke ett blikk da vi gikk, men min mor sa med hyggelig stemme: "Tusen takk for hjelpa"!

Tydelig at ikke alle takler å ikke få solgt noe...

Skrevet
Og hva er poenget med å slenge vekslepenger på disken? Ser jeg ut som om jeg er full av bakterier?

Det har jeg aldri tenkt på, jeg legger stort sett vekslepengene på disken... Kundene betaler jo stort sett ved å legge pengene der også..

Skrevet
Enkelte steder er de ALT FOR HJELPSOMME også. På POPIN for eksempel, de følger jo omtrent etter deg inn i prøverommet. Skikkelig ubehagelig.

POPIN på Karl Johan du mener? Synes jeg har fått aldeles super service der jeg.. Men alt kommer vel ofte ann på hva man skal ha og hva man er ute etter.. Noen ganger ønsker man hjelp, og andre ganger ikke. Så samme service kan på en måte oppfattes forskjellig ut fra hva en selv ønsker/tenker der og da...

Sist jeg var på POPIN var det for å kjøpe pen-pentøy som jeg skulle bruke i bryllup, og da var det veldig greit og nyttig med litt hjelp av betjeningen siden jeg var alene på shopping...

Gjest Cruella
Skrevet

Kommer ikke på noen spesielt dårlige, men Strikkolf i Bogstadveien og To Hjerter på Trekanten i Asker gir god service.

Skrevet

Arabella undertøysbutikk på Egertorget er supergreie og flinke.

Skrevet
Bluebird: Det kunne jo hende du trengte hjelp til å finne en annen størrelse eller et annet plagg. Tviler på at ekspeditøren trodde du trengte hjelp til å kle på deg...  :roll:

Enig, hvis du er alene og shopper, så er det utrolig deilig å få hjelp av betjeningen til å hente en annen størrelse o.l.

Selv synes jeg at jeg så og si alltid får god service, men så er jeg ikke så kravstor heller tror jeg. Men den butikken jeg faktisk synes har vist dårligst service er Ferner Jacobsen. Det er ikke min type butikk, men har kjøpt noen gaver der og hver gang har betjeningen kun skravlet seg i mellom - må nesten unnskylde meg for at jeg avbryter samtalen når jeg vil betale. Har sluttet å kjøpe noe der jeg - finner fine gaver andre steder :).

De fleste som jobber i sportsbutikker (Oslo Sportslager feks) er av det veldig hjelpsomme slaget - samme synes jeg med mange skobutikker (Nye sko feks). I veskebutikker klarer jeg meg som oftest fint selv, men har alltid fått hjelp hvis jeg trenger (Morris, Carlo feks).

Skrevet

Enig, hvis du er alene og shopper, så er det utrolig deilig å få hjelp av betjeningen til å hente en annen størrelse o.l.

Ok, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg hadde med en venninne, så jeg trengte egentlig ikke hjelp til henting. Dessuten hadde de bare et eksemplar av plagget jeg prøvde.

Jeg er nok ikke vant til sånn "intens service".:oops: Pleier for det meste å prøve klær hos Cubus og Lindex og H&M osv. Jeg liker å prøve ting i fred uten altfor personlig service.

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, jeg legger stort sett vekslepengene på disken... Kundene betaler jo stort sett ved å legge pengene der også..

Jeg gir av og til pengene i hånden til ekspeditøren. Og så holder jeg hånden ut for å få penger igjen. Og så *klæsj* legges pengene på disken. Da føler jeg meg litt teit. :roll:

Men det skjer ikke ofte altså. :wink:

Skrevet

Nå er ikke Esthetique en klesbutikk da, men jeg føler at jeg blir målt opp og ned hver gang jeg er der!(særlig på Glasmagasinet)

Heller ikke så hyggelig når selgeren sier "du har EKSTREMT lys hud"

kanskje 10 ganger..

Ellers kommer det jo an på hvilket menneske du treffer på i butikken.

Det er ikke det at jeg ikke vil hjelpe,men hvis en kunde kommer inn på en lørdag og forventer hjelp i to timer,så blir det litt vanskelig.Jobber i en stor Kappahl-butikk, vi har rett og slett ikke til til det alltid!Mulig noen oppfatter det som dårlig service, men det er forskjellige konsepter i forskjellige butikker!

De fleste billigkjedene er vel selvbetjeningsbutikker, jeg forventer hvertfall ikke stort når jeg handler på slike steder!

I en dyrere, mindre butikk vil jeg derimot forvente litt service.

:oops: Trodde det var bedre for kunden hvis jeg la vekslepengene på disken jeg, istedenfor å få alt dytta opp i hånda.

Skal aldri gjøre det mer :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...