Gå til innhold

Hvorfor ryker vifta på de helvetes bærbare hele tida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - altså, hvorfor? Nå er vifta ødelagt på den jeg har nå også. Kjøpte pc'n for 8 måneder siden. Why? Nå blir den så varm at den slår seg av i tide og utide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd. Sitter du mye med den bærbare rett i fanget?

Skrevet

Aldri opplevd. Sitter du mye med den bærbare rett i fanget?

Ikke nå mer. Har fått et slikt underlag å ha den på. Tidligere i fanget, ja, men jeg passet alltid på at det var "fritt" der under hvor vifta er.

Skrevet

Litt av forklaringa kan vere støv i vifta som har hopa seg opp og då stoppar dei heilt opp. Eller at eit lager ryk inni vifta og då fungerar den ikkje.

Men sidan maskina di berre er 8 månader bør du få levert den inn, det skal gå på garanti og dei skal skifte vifta utan kostnadar for deg.

Anbefalar å bruke ei pc-pute når du skal bruke maskina og om du skal ha den på fanget. Ellers bør du ha den på eit bord om den ikkje skal bli overoppheta.

Sidan vifta er gåen no og maskina skrur seg av i tide og utide bør du ikkje bruke den. Du kan risikere at diskane blir overoppheta pågrunn av det og heile maskina kan ryke til slutt.

Skrevet (endret)

Det bør ikke være et vanlig problem. Ikke engang for billiglaptopene hos elektronikkjedene... Røyker du inne? Dersom du ikke er så flink til å vaske der du bor og i tillegg røyker så vil alt støvet i PCen bli til en seig guffe. Det tar livet av flere PCer hvert år. Vanlig støv er jo som kjent grått. Dette er en kjølevifte hos en som røyker:

http://bangaloreloka.com/images/ComputerSmoking.ComputerGoneBad_AA44/computer_smoking.jpg

Img-tagger er fjernet.

Kråkesaks, moderator.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Det bør ikke være et vanlig problem. Ikke engang for billiglaptopene hos elektronikkjedene... Røyker du inne? Dersom du ikke er så flink til å vaske der du bor og i tillegg røyker så vil alt støvet i PCen bli til en seig guffe. Det tar livet av flere PCer hvert år. Vanlig støv er jo som kjent grått. Dette er en kjølevifte hos en som røyker:

http://bangaloreloka.com/images/ComputerSmoking.ComputerGoneBad_AA44/computer_smoking.jpg

Nei, jeg røyker ikke. Kan jo være at det sirkulerer mer støv hos meg, da jeg har både hund og katt.

Skrevet

Kattehår tok knekken på vifta hos den forrige laptopen min. Åpna pc

enn og det var nok hår til å lage en ny katt virket det som!

Skrevet

Ja - altså, hvorfor? Nå er vifta ødelagt på den jeg har nå også. Kjøpte pc'n for 8 måneder siden. Why? Nå blir den så varm at den slår seg av i tide og utide.

Fordi du er en ignorant tosk og kjøper deg Acer vel. Kjøp deg en fin og feilfri Mac Book. Det er en grunn til at alle har en. Tosk.

Skrevet

Fordi du er en ignorant tosk og kjøper deg Acer vel. Kjøp deg en fin og feilfri Mac Book. Det er en grunn til at alle har en. Tosk.

Det er ingen Acer, men en Dell.

Skrevet

Det var da et ganske useriøst svar. Både på bakgrunn av påstanden om at MacBook er feilfri og at Acer er dritt...

• Liker 1
Skrevet

Min Asus har bra vifte. Holdbar, og har enda ikke kjent pc'en bli overheated.

Skrevet

Pft, skal du komme her og fortelle meg at min Acer Aspire TimelineX 3820TG ikke er bra nok?

Skrevet

Pft, skal du komme her og fortelle meg at min Acer Aspire TimelineX 3820TG ikke er bra nok?

I påvente av at AB kommer tilbake kan jeg gjøre det :)

Skrevet

Det kan være endel grunner

1 Uflaks. Mandagseksemplar

2 Mye støv og rusk i luftekanalene - det medfører mindre utlufting og viften må jobbe mer enn normalt -> større slitasje

3 Mange programmer kjører på PC'en - det kan medføre stor belastning på systemet og derigjennom økt varmeutvikling -> større slitasje

4 Dårlig kvalitet

Prøv å skru av flash i nettleseren. Iallefall nå inntil viften er reparert. Flash bruker ofte mye resurser og dermed varme.

Gjest Blubberella
Skrevet

Det sier de nå alle... :fnise: Jeg har flere Mac-entusiaster på facebook som skryter uhemmet av sine perfekte Mac'er, og flere av dem har etterhvert fått trøbbel med dem. Jeg har hatt Mac jeg også, og det var ikke noen feilfri og perfekt datamaskin nei. Kvalitet ja, men perfekte supermaskiner? Nei.

Min Acer har forøvrig vært både i fanget, i senga og på bordet uten å protestere eller stoppe. Jeg spiller spill på den også uten noen form for plutselige stopp eller kræsj. Jeg har katt som røyter og har drasset med meg PC'n rundt omkring, men vifta fungerer feilfritt. Min gamle Dell bare bråkte litt etter fire års bruk, men etter å ha åpnet opp og fjernet litt kattehår var den god som ny igjen. Heller ikke på den har vifta vært noe problem.

Alle datamaskiner (inkludert Mac) kan få problemer eller ryke etterhvert, og det finnes alltid mandagsmodeller. Det er ikke normalt at vifta skal ryke så fort (uansett hvilken type og modell man har), så jeg vil anbefale å benytte seg av garantien. Ellers bør folk bruke PC-puter når de bruker PC'n mye i fanget og unngå at PC'n står og støver ned.

Skrevet

du kan prøve å støvsuge vifta ordentlig. det gjorde jeg, og det var myyyye støv, der, og etter det så ble den ikke så varm lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...