Gå til innhold

Visum i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er noen andre visumspørsmål her, men ikke akkurat det jeg tenker på.

Reiser snart til Thailand, og har ikke bestilt noe visum dit. Trenger ikke visum for å være der i 30 dager. Problemet er at vi tenker oss også til Kambodsja og Vietnam. Har sett at vi kan få visum på grensen for disse to landene. Etter å ha vært i Thailand en stund, reiser vi til Vietnam og Kambodsja. Men når vi da kommer tilbake, vil det ha gått over 30 dager. Bør vi altså få oss visum for Thailand med en gang vi lander? Vi skal reise med buss o.l. resten av reisen.

Lurer også på om vi må ha noe bevis på at vi skal reise ut av Thailand? Den første flybilletten vår videre til Indonesia er ikke før ca 2 måneder etter at vi først lander i Thailand, og jeg har hørt at man kan bli nektet å komme på flyet i Norge om man ikke har noe bevis på at man skal reise videre før visum går ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at dette er uproblematisk - både å reise ut av Thailand til nabolandene og deretter tilbake for å få nye 30 dager, og det å fly fra Norge (eller annet sted) med billett videre først flere måneder senere. Men er et par år siden jeg reiste der, så kan ikke garantere noe.

Skrevet

Ser det er noen andre visumspørsmål her, men ikke akkurat det jeg tenker på.

Reiser snart til Thailand, og har ikke bestilt noe visum dit. Trenger ikke visum for å være der i 30 dager. Problemet er at vi tenker oss også til Kambodsja og Vietnam. Har sett at vi kan få visum på grensen for disse to landene. Etter å ha vært i Thailand en stund, reiser vi til Vietnam og Kambodsja. Men når vi da kommer tilbake, vil det ha gått over 30 dager. Bør vi altså få oss visum for Thailand med en gang vi lander? Vi skal reise med buss o.l. resten av reisen.

Lurer også på om vi må ha noe bevis på at vi skal reise ut av Thailand? Den første flybilletten vår videre til Indonesia er ikke før ca 2 måneder etter at vi først lander i Thailand, og jeg har hørt at man kan bli nektet å komme på flyet i Norge om man ikke har noe bevis på at man skal reise videre før visum går ut?

For det første, dere kan bli nektet innreise om dere ikke har visum eller billetter ut av Thailand innen 30 dager. Kjøp en billig billett med Air Asia til feks. Kuala Lumpur så dere har den å vise til om det bli spørsmål. Det er som regel ikke noe problem om man ikke har den, men man veit ikke når de sjekker dette.

Forlater dere Thailand og kommer tilbake får dere 30 nye dager.

Men bli ikke på noe tidspunkt over 30 dager i strekk i Thailand.. Dere kan få problemer om dere skulle få bruk for bistand fra forsikringsselskapet ifbm. sykdom el. om dere er på overstay

God tur ;)

Skrevet

Kjøp en billett videre ja, de kan lage problemer på flyplassen i Thailand om du ikke har bevis for at du skal ut...ikke alle thaier i uniform er spesielt hyggelige!

Har pleid å bestille en billig flybillett bare for å ha å vise fram ettersom jeg gjerne har reist videre via buss e.l.

Og husk at du må ut den 30. dagen, ikke etter 30 dager, ellers blir det 1500 bath i bot og stempel i passet med overstay. Been there done that:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...