Tull@ Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Hei dere. Noen av dere som har flyttet til San Francisco for en lengre periode? Hva var grunnen til at dere flyttet? Hvordan opplevde dere flyttingen? Mannen min har fått jobb der, og jeg blir med. Jeg gleder meg veldig til flyttingen, men gruer meg litt også. Noen som vet om det er lett å få arbeidstillatelse når en ektefelle allerede har fått jobb? H?per noen har lyst til å dele erfaringer. Tull@
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Hei! Jeg bor i San Francisco, flyttet hit for et drøyt år siden, av samme grunn som deg, mannen min fikk jobb her. Jeg har også arbeidstillatelse, med det avhenger av hva slags visum mannen din er her på. Hvis du har L2-visum, slik som meg, så er det nærmest en formalitet, men er det av H-kategorien, så må du selv finne en arbeidsgiver som kan sponse deg. Det er forresten veldig vanskelig å få seg jobb her borte nå! Flytteprosessen gikk veldig greit, selvfølgelig mye å sette seg inn i, og det amerikanske byråkratiet er til tider mye vanskeligere enn i Norge, men jeg stortrives her, og elsker byen! Klimaet er deilig, det er veldig mye å finne på i hele Bay Area, og har heller ikke opplevd det som vanskelig å bli kjent med noen. Kan gjerne komme med flere råd og tips hvis det er noe spesielt du lurer på! Har dere tenkt på hvor dere vil bosette dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå