AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Vi spilte spill. Fire slektninger inkludert meg og pappa. Jeg var veldig engasjert, og irriterte han visstnok. Såpass mye at han klaska en flat hånd i venstresida på ansiktet mitt. Det var ubehagelig, men det er som er dumt er at jeg vet det kommer til å ligge i minnet mitt i mange år. En gang for mange år siden hjalp mamma meg med leksene da jeg gikk på ungd.skolen. Vi var begge svært frustrert over det da, så hun kasta faktisk skriveboka mi mot meg, og den traff meg. Det er noe jeg husker godt. Derfor vet jeg at jeg kommer til å huske det pappa gjorde mot meg i går lenge, og det liker jeg ikke. Jeg har alltid følt at relasjonen min til mamma har vært mye bedre enn den til pappa. Jeg elsker mamma så mye som et barn kan elske sin mamma. Pappa har det alltid vært annerledes med. Jeg er ikke helt sikker på årsaken til det. Da klasket var over sa jeg til han foran de andre at det ikke er lov med barnemishandling i Norge. "Du er ikke et barn" sa han til meg. Det er sant det. Jeg er voksen. Men jeg syns ikke det rettferdiggjør hendelsen. Jeg er fortsatt hans barn. Jeg er selv mamma til et lite barn. Jeg vet hvordan det er å være så irritert på ungen sin at man får lyst til å slå vedkommende, men jeg har aldri gjort det. Jeg sa i fra til mamma i går kveld hva som hadde skjedd, og hun sa at hun hadde slått tilbake dersom han hadde slått henne. Jeg kom ikke på å slå han tilbake. Jeg liker å tro at jeg ikke er voldelig. Men jeg har tenkt mange negative tanker om pappa frem til nå. Jeg ønsker ikke lengre å sitte ved siden av ham. Har han slått meg en gang kan det jo skje igjen? Jeg ønsker heller ikke at han skal være med ungen min. Altså. Han kan få være i samme rom som ungen min, men jeg ønsker ikke at han skal holde på ungen min, eller sitte ved siden av ham.. Overdriver jeg? Hvordan ville du ha reagert i en slik situasjon? I hverdagen bor vi på andre kanten av landet i forhold til hva foreldrene mine gjør. Derfor er vi på en lengre juleferie her.. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til ham nå..
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Jeg hadde hoppet opp av sofaen og spurt hva i helvete han holdt på med. Ville nok ikke besøkt dem heller, men nå har ikke jeg noe tett forhold til familien så jeg vet ikke hvor enkelt noe slikt er for andre. Vil de se barna så får de komme til dere, og følge deres husregler hvor vold ikke er akseptert.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Hadde jeg bare vært utadvent så hadde jo det vært greit. Desverre blir jeg fort inneslutta når det skjer noe ugreit. Også har vi allerede kjøpt flybiletter for veien hjem. Det er ikke før den 2. januar..
Kamikatze Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Forsvarer det ikke, men tenker tanken at hvis oppførselen greier å provosere en far som aldri før har slått til å fike deg med flat neve, ville da en fremmed brukt knyttneve? 3
Knitcat Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 (endret) Jeg ønsker ikke lengre å sitte ved siden av ham. Har han slått meg en gang kan det jo skje igjen? Jeg ønsker heller ikke at han skal være med ungen min. Altså. Han kan få være i samme rom som ungen min, men jeg ønsker ikke at han skal holde på ungen min, eller sitte ved siden av ham.. Overdriver jeg? Ja, jeg synes at du overdriver. Han kommer neppe til å slå deg igjen eller å klikke på barnet. Forsvarer det ikke, men tenker tanken at hvis oppførselen greier å provosere en far som aldri før har slått til å fike deg med flat neve, ville da en fremmed brukt knyttneve? Veldig enig! Endret 26. desember 2010 av Knitcat 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Ja, jeg synes at du overdriver. Han kommer neppe til å slå deg igjen eller å klikke på barnet. Veldig enig! Å hva vet du om dette? 1
Knitcat Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 (endret) Å hva vet du om dette? TS skriver at hun er voksen, og hun skriver ikke noe om at han har gjort det tidligere, så derfor tenker jeg at det var en engangshendelse. Faren beskrives jo ikke akkurat som notorisk voldelig. Da hadde Ts neppe feiret julen der i utgangspunktet TS og faren bør jo virkelig prate sammen og finne ut hvorfor dette skjedde. Kan faren drikke(?) litt mindre en annen gang og kan TS oppføre(?) seg litt annerledes neste gang? Endret 26. desember 2010 av Knitcat 1
Gjest Galithralia Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Jeg hadde tatt det alvorlig - uansett hvordan TS var, så var hun egnasjert i spillet, det gir da ikke faren lov til å klaske til henne i ansiktet?? 3
Gjest Cipheria Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 I tillegg går det an å bruke ord. Hvordan skal man vite at man evt er irriterende uten få en advarsel først? Vi kan da ikke bare gå rundt og irritere oss så lenge over folk at vi plutselig slår til dem. Nei, uansett hvor irritert han ble, så spiller det ingen rolle. Han kunne sagt fra eller forlatt stedet. Mange alternativ til å slå. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 TS skriver at hun er voksen, og hun skriver ikke noe om at han har gjort det tidligere, så derfor tenker jeg at det var en engangshendelse. Faren beskrives jo ikke akkurat som notorisk voldelig. Da hadde Ts neppe feiret julen der i utgangspunktet TS og faren bør jo virkelig prate sammen og finne ut hvorfor dette skjedde. Kan faren drikke(?) litt mindre en annen gang og kan TS oppføre(?) seg litt annerledes neste gang? En gang er den første 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 Knitcat: Det var en engangshendelse, ja. Han er over hodet ikke voldelig egentlig. Vi har prata sammen om det nå. Han mente ikke å slå. Han skulle bare ta hånden sin foran munnen min slik at jeg skulle være stille. Han har bedt om tilgivelse nå, men det tar nok litt tid før jeg har tilgitt ham helt, men jeg øver meg på det. Han drikker ikke alkohol i det hele tatt, så det var ikke en årsak til at det skjedde. Jeg kan helt fint oppføre meg bedre i fremtiden, selv om det nok tar en tid før jeg vil spille spill med ham igjen. Galithralia: Jeg er stort sett enig med deg. Jeg er også enig med deg Cipheria.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #12 Skrevet 26. desember 2010 Det er da for svarte ikke akseptabelt at en far slår sine voksne datter. Hva faen feiler de i tråden som forsvarer det?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #13 Skrevet 26. desember 2010 hallo... dette er ikke greit, uansett! Men jeg tror ikke ts skal lage mer ut av det enn det det faktisk er!!! at han ble så provosert, og som du sa at du med vilje provoserte han. Ja han måtte jo reagwere tilslutt på en måte! vis respekt for faren din så skal du se at ting går til det normale..!! Lykke til!
Gjest BabyBlue Skrevet 26. desember 2010 #14 Skrevet 26. desember 2010 Er selv veldig innesluttet, og hvis jeg krangler med foreldrene mine låser jeg meg inne på rommet og trekker dyna over hodet. Mamma kan banke så mye hun vil og kjefte i vei, men jeg åpner ikke opp for henne... noe som kanskje er litt dumt? Snakk med han om det, og fortell han hvor mye det krenket deg. Hvis du har vansker for å snakke med han om det fjes til fjes kan du kanskje heller skrive et brev o.l? Alt er bedre enn å tie om det. Det er utrolig hvor lenge man kan være bitter over noe slikt. Han mente muligens ikke å slå deg, men han reagerte ikke akkurat noe særlig godt i ettertid. Håper dere får snakket ut om dette =) Du nevner at han ikke har vært noe voldelig før dette, og det er bra. At han slo deg er ikke akseptabelt, men så lenge det bare er en engangshendelse er det ingen grunn for at dette skal ødelegge forholdet deres fullstendig.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2010 #15 Skrevet 26. desember 2010 Det er da for svarte ikke akseptabelt at en far slår sine voksne datter. Hva faen feiler de i tråden som forsvarer det? Hjertens enig i at dette ikke er akseptabelt. Dette er grov vold som krever umiddelbar politianmeldelse. Det er horribelt om ikke slike episoder anmeldes og leder til straff i form av fengsel for voldsmannen og erstatning/ oppreisning til den som ble slått, selv om det skjedde inenn familien. Familievold er ikke det spor bedre enn vold på åpen gate!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #16 Skrevet 27. desember 2010 hallo... dette er ikke greit, uansett! Men jeg tror ikke ts skal lage mer ut av det enn det det faktisk er!!! at han ble så provosert, og som du sa at du med vilje provoserte han. Ja han måtte jo reagwere tilslutt på en måte! vis respekt for faren din så skal du se at ting går til det normale..!! Lykke til! Nå har du misforstått. Jeg viser respekt for faren min. Jeg provoserte ham over hodet ikke med vilje. Jeg var engasjert i spillet. Men vi har ordnet opp nå, og det er det viktigste. Hilsen TS.
Vibi Skrevet 27. desember 2010 #17 Skrevet 27. desember 2010 Jeg syns det er å overdrive en smule å si at det er grov vold som må politianmeldes umiddelbart.. Jeg syns det er mer skremmende at en far kan fike til sin voksne datter FORAN familiemedlemmer. Det viser jo at han har null respekt for deg, og det ville jeg tatt mye tyngre enn klapset. Jeg ville satt meg ned og tatt en lang prat med han, sagt at du ikke tolererer å bli behandlet på den måten, og at du mistet respekt for han også. Hvis du ikke klarer å prate med han ville jeg fått moren din til å gjøre det. Skjønner godt at forholdet deres får seg en knekk. Og jeg skjønner godt at du er redd for at han skal gjøre det samme overfor ungen din. Hvis han ikke klarer å beherske seg overfor deg, er det vel grunner til å tro at han vil reagere på samme måte når barnet kommer i trassalderen. 1
Knitcat Skrevet 27. desember 2010 #18 Skrevet 27. desember 2010 Jeg syns det er å overdrive en smule å si at det er grov vold som må politianmeldes umiddelbart.. Jeg syns det er mer skremmende at en far kan fike til sin voksne datter FORAN familiemedlemmer. Det viser jo at han har null respekt for deg, og det ville jeg tatt mye tyngre enn klapset. Jeg ville satt meg ned og tatt en lang prat med han, sagt at du ikke tolererer å bli behandlet på den måten, og at du mistet respekt for han også. Hvis du ikke klarer å prate med han ville jeg fått moren din til å gjøre det. Skjønner godt at forholdet deres får seg en knekk. Og jeg skjønner godt at du er redd for at han skal gjøre det samme overfor ungen din. Hvis han ikke klarer å beherske seg overfor deg, er det vel grunner til å tro at han vil reagere på samme måte når barnet kommer i trassalderen. TS har jo forklart at faren slettes ikke fiket til henne, men at han bare ville holde henne for munnen - altså et hendelig uheld. Ikke lage en storm i et vannglass over det. Har ingen av dere noen gang blitt dyttet ved et uhell, fått en albu i siden ved et uhell? Slike ting skjer.
Vibi Skrevet 29. desember 2010 #19 Skrevet 29. desember 2010 TS har jo forklart at faren slettes ikke fiket til henne, men at han bare ville holde henne for munnen - altså et hendelig uheld. Ikke lage en storm i et vannglass over det. Har ingen av dere noen gang blitt dyttet ved et uhell, fått en albu i siden ved et uhell? Slike ting skjer. Du har helt rett, det innlegget overså jeg glatt! Da fortoner jo saken seg helt annerledes, uhell kan skje den beste. Selv om den naturlige tingen kanskje hadde vært å bedt om unnskyldning for det med en gang, og unnlatt at det hadde blitt en tråd på kg i utgangspunktet
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2010 #20 Skrevet 29. desember 2010 Kall meg gjerne dum altså ... men ... Hvis jeg irriterer meg over noe/noen verken klasker jeg eller slår til dem eller holder dem for munnen. Det spiller ingen rolle hvordan dette bortforklares, det er en ydmykende handling som far bør holde seg for god til. Det var tross alt andre tilstede og uansett hva som var meningen med handlingen oppfatter jeg den som en nedlatende, ydmykende handling, ment for å sette den ustyrlige datteren - dog voksen - på plass. Hvis man ikke orker å spille et spill fordi noen er for engasjerte kan man vel "kaste kortene" og forlate åstedet? Eller er det alright å holde medspillere foran munnen? Jeg vil også tro at "voldsomt støynivå her nå, kan vi dempe oss litt" ville fungert. Men å bli fysisk ... nei sorry ... aksepterer ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå