Gå til innhold

Umoralsk å bli gravid med mann på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrig_only
Skrevet

En enkel vei for barnløs kvinne vil være å bli gravid med en uvitende mann på byen. Hvorfor ser mange på dette som umoralsk? Med så mange alternative familiekonstellasjoner i dagens samfunn ser jeg ikke helt problemet :fnise:

Bare nysgjerrig jeg....

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommertid
Skrevet

Fordi en stakkars uskyldig mann blir pappa kanskje? Om man skal bruke et annet menneske for å bli gravid bør virkelig den andre parten få vite om det.

Skal man bli gravid på egen hånd bør man gå i donorbank å få sæd som mannen har gitt fra seg helt frivillig.

• Liker 7
Gjest BabyBlue
Skrevet

Synes kvinner som gjør det har utrolig stor mangel på moralsk ryggrad og er mildt sagt dumme og egoistiske ovenfor sitt framtidige barn.

"Hvem er faren min?

"Ja, nå skal du høre..."

Det er ikke en menneskerett å få barn, noe flere verpesyke kjerringer må få inn i hodet sitt.

Skrevet

Fordi den stakkars mannen ikke får et ord med i laget. Det er selvfølgelig umoralsk å med vilje gjøre en mann til forelder uten hans samtykke. Og jeg kan tenke meg at de som velger den løsningen ofte ikke forteller mannen at han har et barn. Hvordan kan du spørre hvorfor det er umoralsk?

Det bør jo også nevnes at det, i tillegg til å være umoralsk, er forferdelig dumt. Du aner ikke om mannen lider av sykdommer som kan smitte deg eller barnet, du vet ikke hva slags gener han gir deg, og det er jo langt fra gitt at man faktisk blir gravid på første forsøk.

Sett bort fra mannen, er det dessuten dårlig gjort overfor barnet, som ikke vil ha mulighet til å bli kjent med sin far, og som kanskje alltid vil lure på hvor og hvem h*n kommer fra.

• Liker 8
Gjest nysgjerrig_only
Skrevet

Fordi den stakkars mannen ikke får et ord med i laget. Det er selvfølgelig umoralsk å med vilje gjøre en mann til forelder uten hans samtykke. Og jeg kan tenke meg at de som velger den løsningen ofte ikke forteller mannen at han har et barn. Hvordan kan du spørre hvorfor det er umoralsk?

Mannen er jo totalt uvitende. Man må ikke dele tlf-nummer eller dra ham med hjem.

Det bør jo også nevnes at det, i tillegg til å være umoralsk, er forferdelig dumt. Du aner ikke om mannen lider av sykdommer som kan smitte deg eller barnet, du vet ikke hva slags gener han gir deg, og det er jo langt fra gitt at man faktisk blir gravid på første forsøk.

Sett bort fra mannen, er det dessuten dårlig gjort overfor barnet, som ikke vil ha mulighet til å bli kjent med sin far, og som kanskje alltid vil lure på hvor og hvem h*n kommer fra.

Så sant, så sant...

Jeg greier likevel ikke å se den heelt store forskjellen foruten det nevnte ovenstående på ut-på-byen-gravid og sæddonor. Forstår ikke helt at noen kvinner bare MÅ bli gravide koste hva det koste vil. Finnes så mange barn allerede som heller trenger kjærlighet og et trygt hjem.

Skrevet

"så mange alternative familiekonstellasjoner i dagens samfunn" er som regel ikke meningen i utgangspunktet, det er snakk om uhell eller forhold som tok en trist og uventet vei. At det har blitt relativt vanlig betyr ikke at det er optimalt.

Moralsk sett er det bedre for barnet at foreldrene skiller seg enn at det skal bo i en ulykkelig og ustabil familiesituasjon.

Moralsk sett er det bedre for barnet at det bor med to foreldre i en trygg og harmonisk familiesituasjon enn at det aldri skal kunne kjenne til faren sin.

Psykisk sett er det bedre at barnet vet om faren sin og helst har kontakt for både omsorg og som rollemodell (selv om han muligens er en tulling), enn at denne delen er totalt fraværende fra babystadiet, opp gjennom hele oppveksten og resten av livet.

Derfor mener jeg at det er umoralsk å spenne bein på barnet allerede før det er født, aldri gi det en sjanse til å kunne kjenne sin far og gi det unødvendige utfordringer med vilje.

Skrevet

En enkel vei for barnløs kvinne vil være å bli gravid med en uvitende mann på byen. Hvorfor ser mange på dette som umoralsk? Med så mange alternative familiekonstellasjoner i dagens samfunn ser jeg ikke helt problemet :fnise:

Bare nysgjerrig jeg....

Huff - hadde jeg vært mann hadde jeg blitt forbannet og sett på deg som en umoralsk og dum tøs etterpå .Mistet all respekt for deg .

Så du ligger men menn med slike slue baktanker ?

Hva sier det om deg som person og din egen moral ?

Dersom jeg skulle ligge med en mann tilfeldig - ville jeg vært livredd for noe minne fra natten ...

Ingen normale , inteligente kvinnfolk ønsker å få barn på en så simpel måte . Stakkars unge ! Hvilket forhold skal den få til far sin , dersom han bare blir forbannet og ikke ønsker vidre kontakt ? Ønsker du virkelig ikke bedre oppvekstforhold for et evt. barn enn dette ?

Hvorfor vil du gjøre det på denne måten ? Hvorfor ikke kontakte heller de 1000 vis av menn som ønsker å bli far og febrilsk leter etter en dame som er villig til å bære fram et barn til dem ? Finnes masse , masse av slike menn ledig og tilgjengelig på div . dating sider på nettet .Som er barnløse og ønsker å bli far .

Mange av disse ønsker høyt et barn og er desperate etter å bli far ...

Bruk dem heller du , så blir barnet fornøyd og du + kommende far .Og du slipper å lure noen ...til farskap .

Lykke til !

Selv unngår jeg enhver mann som vil ha meg til avlshoppe eller maser om ønsket om å bli far ...fullstendig turnoff - da jeg ikke ønsker barn selv ...

Du er sikkert drømmedame for flere av disse verpesyke mennene . Har du tenkt å det ?

• Liker 1
Skrevet

Kan vel like gjerne ta en tur ned på sædbanken vel?

Gjest Sommertid
Skrevet

Mannen er jo totalt uvitende. Man må ikke dele tlf-nummer eller dra ham med hjem.

*snipp*

Jeg ser for meg at de som kan finne på og gjøre slik, kommer tilå finne navnet på mannen og ende opp med å kreve barnebidrag av ham etter vert til tross for at han ikke var klar over at dama ble gravid. Ja, jeg vet jeg er veldig dømmende over kvinner som kan finne på noe slikt.

Noen nevner at det er urettferdig at barnet ikke får en far, det vil jeg påstå er vanelig i dag at et barn kun har en forelder. Men det er uretferdig at faren aldri får vite om sitt eget kjøtt og blod.

Nei, eneste måten for mannfolk å sikkre seg at slikt ikke skjer på er å bruke kondom.

Kjenner ei som ble gravid med en uskyldig intetanende stakkar, som hun nå tvinger til å betale barnebidrag uten at han får ha kontakt med barnet :kjefte:

• Liker 2
Gjest Vent noen år..
Skrevet

Hvis man vurderer den måten å få barn på, så er man ikke klar for barn.

Kanskje for ung også..

Kvinner som ikke har funnet en mann dem vill dele livet med, men føler at dem virkelig vill ha ett barn nå! går til sædbanken.

Skrevet

Dette er noe som alltid vil være der,

Mennesket er på et biologisk nivå som ikke har endret seg.

At en voksen oppgående kvinne på 30-40 blir gravid med en ukjent mann, har jeg ingen betenkelighter med. Det forutsetter hun holder dette FOR SEG SELV. De drar hjem til en annen by ovs,

Om man gjør dette MOT en bekjent er det ikke greit,langt fra greit. Det er meget slemt å gjøre slik mot en mann.

Påtvinges farskap, det går for å være et gammelt triks for å fange den mannen man ønsker seg. Skulle det være en pliktoppfyllende snill mann så flytter han vel sammen med denne heksen. Noen får psykiske problemer ovs,av at de blir far slik,

En lurer jo av og til om noen av de damer som ønsker seg barn, og bidrag/m støtteordninger ovs.

Etter 3 år er det nå ikke særlig lukrativt heller, på`n igjen da?

Det vitner da om umodenhet også når det er unge rundt 20 som er såkalt verpesyke.

Skulle kvinner ønske seg barn uten mann er det nok det mest riktige sæddonoer gjennom en klinikkk selv om dette er dyrt.

Da er det gjennomtenkt og planlagt.

Barne er ikke noe en får for en plutselig fikk lyst på.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Bare nysgjerrig jeg....

Fordi du frarøver barnets rett til å kjenne sin far.

Sånn ellers vil tråden og inneholde lovprisninger over hvor fiffig denne løsningen er og hvor greit det er å stikke til Køben... Moderne kvinner vil ennå gjerne ha barn, bare de kan bli kvitt den der helvetes mannen.

Skrevet

Synes kvinner som gjør det har utrolig stor mangel på moralsk ryggrad og er mildt sagt dumme og egoistiske ovenfor sitt framtidige barn.

"Hvem er faren min?

"Ja, nå skal du høre..."

Det er ikke en menneskerett å få barn, noe flere verpesyke kjerringer må få inn i hodet sitt.

Enig, men å få barn er vel strengt tatt en menneskerettighet?

Skrevet

Kjenner ei som ble gravid med en uskyldig intetanende stakkar, som hun nå tvinger til å betale barnebidrag uten at han får ha kontakt med barnet :kjefte:

Dette er jo litt av genistreken. Her får de i pose og sekk, både penger og samvær, samt muligheten til å klage på internett over at enslige foreldre har så lite å rutte med.

• Liker 1
Skrevet

Er det?

Skrevet

Bare nysgjerrig jeg....

Så du tør å ha tilfeldig sex UTEN kondom ?

Og er det virkelig noen menn som er så dumme at de dropper kondom med en fremmend kvinne ? Hva om han insisterer på å bruke gummi uansett ? Hvor MANGE skal du ligge med - før det klaffer tror du ?

Du er ikke mye redd for kjønnssykdommer og HIV høres det ut som ? Hva om du ikke blir gravid - men kunn pådrar deg en alvorlig kjønnssykdom ?

Er jo litt naivt å tro man skal bli gravid første natten . Husk at mange par må virkelig " jobbe " for å bli gravid . Alltså hyppig sex hver dag / annenhver dag i de mest fruktbare periodene .

Dine planer er ikke bare dumme , de er faktisk livsfarlige og svært risikable med tanke på HIV og kjønnssykdommer ...både for deg og et evt . barn ...

Skrevet

Så du tør å ha tilfeldig sex UTEN kondom ?

Og er det virkelig noen menn som er så dumme at de dropper kondom

Om man skjenker han full nok på forhånd eller doper han ned, så går det nok å lure han til droppe kondom

Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke det.

Skrevet

Er det?

Jeg håper da virkelig ikke det.

Ja det skulle jeg da tro.

At det ikke er en menneskerett å ha ansvaret for barn derimot, er det jo mange eksempler på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...