AnonymBruker Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Jeg jobber som personlig assistent på et sted der brukeren er arbeidsleder. Han bor langt unna byen og trenger hjelp til absolutt alt. Han er oppegående i hodet og studerer på en høyskole. Jeg jobber mest på dagtid, fra 8-4 men han ber meg alltid om å bli til fem, han ordner ikke med arbeidskontrakten min, har enda ikke skrevet under på den eller ordnet stillingsbeskrivelse selv om jeg har bedt om dette hver dag nesten i over en måned. Hvis jeg ikke gjør NØYAKTIG slik han ber meg om eller ikke klarer å finne noe han vil ha så klikker han på meg i vinkel. Skriker, syter, sier jeg skal finne det og skjeller meg ut om jeg prøver å foreslå å lete et annet sted. Prøver jeg å ta opp dette med han (han er jo tross alt svært oppegående), så sier han at jeg bare tar meg for nær av ting. I forrige uke sa han at det var min skyld at livet hans ble ødelagt da jeg ikke kunne finne en ting. Assistentene han har ellers sier opp i et kjør og jeg må jobbe masse overtid pga dette. Sier jeg nei til å jobbe (jeg har jo tross alt et liv) begynner han å mase om at jeg kan jo besøke venner en annen gang, det gjør ikke noe om hunden ikke blir luftet eller at jeg ikke får feiret årsdagen med kjæresten. Alle hans behov skal jeg ta meg av, mens han ikke engeng kan vise meg normal høflighet enda jeg gjør ALT for han. Jeg får ikke lønnen jeg har krav på i januar og må vente til februar pga at han ikke har skrevet disse papirene, enda jeg har sagt at jeg har krav på det. Jeg begynner å jobbe igjen etter ferien 5 januar, og vet jeg må jobbe overtid helt ubeskrivelig mye. Jeg vet ikke om jeg orker å ha det sånn, jeg gruer meg til å gå på jobb. Kan jeg gå på dagen? Siden jeg ikke har kontrakt? Hva er mine rettigheter? Må jeg finne meg i å bli behandlet slik? Setter pris på svar! Mvh kvinne på 25