Gjest tantenipsy Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Hei fordi det lønnet seg å ta ut svangerskapspermisjon med 100 % utbetaling i stedet for 80 % over lengere tid, tok jeg ut 100 % og de siste 10 ukene tok jeg som permisjon uten lønn. Nå er jeg tilbake i jobb, men etter 6 uker fikk jeg influensa. Var hjemme i 3 dager med egenmelding. I følge sjefen min har jeg ikke rett til å bruke egenmelding før etter 2 mnd, pga at den siste tiden jeg var hjemme i realiteten var å regne som permisjon uten lønn. Jeg jobber i en IA-bedrift. Noen som vet om dette stemmer?
Glitnir Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 (endret) x Endret 26. desember 2010 av Glitnir
rakianne Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Hei fordi det lønnet seg å ta ut svangerskapspermisjon med 100 % utbetaling i stedet for 80 % over lengere tid, tok jeg ut 100 % og de siste 10 ukene tok jeg som permisjon uten lønn. Nå er jeg tilbake i jobb, men etter 6 uker fikk jeg influensa. Var hjemme i 3 dager med egenmelding. I følge sjefen min har jeg ikke rett til å bruke egenmelding før etter 2 mnd, pga at den siste tiden jeg var hjemme i realiteten var å regne som permisjon uten lønn. Jeg jobber i en IA-bedrift. Noen som vet om dette stemmer? Dersom du hadde omsorgspermisjon i medhold av aml § 12-5 vil du måtte ha vært i arbeid 4 uker for å få rtt til å benytte egnemelding, jf ftrl 8-24. Hvis ikke vil det være 2 måneder fra arbeidet faktisk er gjeopptatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå