Gå til innhold

laktoseintoleranse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man se etter bak på innholdet på matvarer og drikkevarer hvis man har laktoseintoleranse?

Hva slags brød er bra for en med laktoseintoleranse.

Hva slags varm FERDIGMAT er bra for en med laktoseintoleranse (kan man f.eks spise kremet blomkålsuppe, eller vanlig blomkålsuppe?).

Hva slags pålegg spiser man hvis man har laktoseintoleranse?

Blir takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig greit å holde seg mett, selv med laktoseintoleranse. Det krever litt i selskaper o.l., men de fleste kan da ta noen tabletter (jeg bruker noen som heter Kerutabs (apoteket)) og kan spise som normalt.

Les om laktoseintoleranse her: http://utenmelk.no/wiki2/index.php?pagename=LaktoseIntoleranse

Det er mange ting som står på forpakningene man må passe seg for. Du finner informasjon om det på siden over.

Skrevet

Takk for link.

Slik jeg forsto det inneholdt nesten alt laktose, men enkelte ting svært lite av det.

Den linken var kjekk, for nå vet jeg i hvertfall hva jeg skal se etter når jeg handler inn ting.

Så vet jeg og at man kan spise knekkebrød med smøreost f.eks, siden smøreoster eller vanlig hvit-ost inneholder lite laktose.

Vil tro at kremet blomkålsuppe ikke er ideelt, men blomkålsuppe uten fløte må vel være bra. Jeg får lese bakpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...