Cawarra Skrevet 18. oktober 2003 #1 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg HATER alt som heter kakebaking og verken jeg eller sambo er kakemennesker, så her i huset lages aldri de typiske julekakene. (Bortsett fra at jeg lager issjokolade da.) Vi får som regel et lite arsenal med diverse småkaker av både mamma og farmor, men disse blir aldri spist opp. Jeg kjøper heller en vanlig kake eller to av venninnen (som er konditor) når vi har gjester til kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. oktober 2003 #2 Del Skrevet 18. oktober 2003 Niks. Vi baker masse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 18. oktober 2003 #3 Del Skrevet 18. oktober 2003 Kakefronten er helle laber, vel jeg lager mye mat...grillet svineribbe og surret lammerull og annet pålegg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 18. oktober 2003 #4 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det med hjemmebakte julekaker er noe av det jeg husker best fra julen da jeg var liten. Dette har jeg villet overføre til mine egne unger - og baker 3-4 sorter hver jul. Ungene mine elsker kaker og jeg må passe på så det ikke blir spist opp før selve julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 18. oktober 2003 #5 Del Skrevet 18. oktober 2003 Når jeg var liten pleide mamma og bake mellom 20 og 30 slag. Jeg baker kakemenn, men ikke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. oktober 2003 #6 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg baker sjelden. Kjøper en boks med pepperkaker og lager til nød noen sånne kransekakestenger av ferdig masse. Men jeg lager gjerne litt konfekt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 18. oktober 2003 #7 Del Skrevet 18. oktober 2003 I år får jeg lære, siden de holder på med sånt der jeg er i praksis Så fra neste år av skal jeg begynne med kakebaking til jul sånn at jenten min får bli med på det i årene fremover :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 18. oktober 2003 #8 Del Skrevet 18. oktober 2003 Baker ikke, men lager julegodteri... sukkertøy/marsipan/seigmenn og litt Delfiakakekonfekt... Det holder lenge det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2003 #9 Del Skrevet 18. oktober 2003 Nei jeg baker ikke til jul. Hverken samboeren eller jeg er så voldsomt glad i sånne julekaker. Det ender med at vi kjøper en boks eller to med pepperkaker. Har planer om å prøve å lage Delfiakake i år, men kjenner jeg meg selv godt nok, så blir det sikkert ikke noe av Den dagen det kommer barn i huset vil jeg nok skape mer juletradisjoner i hjemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 18. oktober 2003 #10 Del Skrevet 18. oktober 2003 Nope, dårlig med baking her. Ser ikke helt vitsen da verken jeg eller sambo liker julekaker. Men når jeg var mindre derimot, så elsket jeg julekaker. Derfor kommer jeg definitivt til å begynne å bake når det blir barn i huset (men kanskje ikke 7 slag, som allikevel bare blir til fuglemat på nyåret)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 18. oktober 2003 #11 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg baker aldri til jul. Hverken min mann eller jeg er glad i kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. oktober 2003 #12 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg baker nok ikke til jul i år heller (vel, skal ikke se HEEEEEEELT bort fra at jeg vurderer å lage julemenn (det dere kaller kakemenn?) i begynnelsen av desember, vi får se. Vi feirer jula borte, så da er det ikke vits i å ha kaker her. Men, straks det kommer det året at vi skal feire hos oss selv, KLART vi skal lage kaker. Mange typer. Jeg elsker julekaker. Men enn så lenge baker jeg ikke julekaker. Fordi jeg er bortreist hele julekakespiseperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 18. oktober 2003 #13 Del Skrevet 18. oktober 2003 Her bakes det ytterst sjelden til jul. Er egentlig ikke så glad i småkaker, men marsipan med valnøtt og minikransekake med hasselnøtt er veldig godt - og det lager min kommende svigermor hvert år sammen med alle julekakene sine . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2003 #14 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei ringblomst!!! Den minikransekaka med hasselnøtt hørtes veldig god ut! Lyst å skrive ned oppskriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 18. oktober 2003 #15 Del Skrevet 18. oktober 2003 Gjest: har dessverre ikke oppskriften etter som det er svigers. Er vel egentlig litt misvisende å si kransekake, men det er i hvert fall kransekake-masse som hun lager noen rundinger av og setter en hasselnøtt i midten, så steker hun det vel (?). Godt er det i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2003 #16 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kjevler pepperkaker, jeg. Deigen kjøper jeg på Ikea Ellers lager jeg ikke kaker - vi spiser det jo ikke. Men jeg lager Crisp-sjokolader! Yummi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå