Gå til innhold

strikketovet gryteklut

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gryteklut som er strikket og tovet. den er 16x20cm, men så lurer jeg på om det er brukt et eller 2 nøster på den...

vil nemlig strikke grytevotter selv, men vil ha de større.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en gryteklut som er strikket og tovet. den er 16x20cm, men så lurer jeg på om det er brukt et eller 2 nøster på den...

vil nemlig strikke grytevotter selv, men vil ha de større.....

Skrevet

Ble litt feil der oppe:-) dette er litt vanskelig å svare på uten å vite hvordan garn som er brukt ol. Kanskje du kan bruke f. Eks fritidsgarn og strikke en liten prøvelapp?

Skrevet

tror det er safir, hvis det går ann å tove det?

Skrevet

Safir tover.

Jeg ville strikket en prøvelapp, målt den før og etter toving for å se hvor stort du må strikke for å få ønsket størrelse etter toving.

Skrevet

Safir tover.

Jeg ville strikket en prøvelapp, målt den før og etter toving for å se hvor stort du må strikke for å få ønsket størrelse etter toving.

ja, jeg får vel det, hadde bare håpet jeg ikke måtte bruke 8-10timer på en test, hvis den er feil, er ikke helt stødig på strikking.... jaja, sånn er livet...

Skrevet

En gryteklut i fritidsgarn, tovet er nøyaktig ett nøste slik de blir laget her :)

Skrevet

En gryteklut i fritidsgarn, tovet er nøyaktig ett nøste slik de blir laget her :)

ååååå, nå blei jeg gla - supertusentakk!!!!

da vet jeg jeg vil bruke2-2,5 nøste per klut! :) ....å mange timer...hehehe...:D

Skrevet

Jeg strikket et par grytelapper i dobbelt safir garn.

Jeg brukte pinne nr 7 og la opp 40 masker og strikket til jeg hadde et kvadrat.

Utovet blir de da ca 30x30cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...