Skravlebøtta Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 jeg har en gryteklut som er strikket og tovet. den er 16x20cm, men så lurer jeg på om det er brukt et eller 2 nøster på den... vil nemlig strikke grytevotter selv, men vil ha de større.....
Strikkedilla Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 jeg har en gryteklut som er strikket og tovet. den er 16x20cm, men så lurer jeg på om det er brukt et eller 2 nøster på den... vil nemlig strikke grytevotter selv, men vil ha de større.....
Strikkedilla Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Ble litt feil der oppe:-) dette er litt vanskelig å svare på uten å vite hvordan garn som er brukt ol. Kanskje du kan bruke f. Eks fritidsgarn og strikke en liten prøvelapp?
Skravlebøtta Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2010 tror det er safir, hvis det går ann å tove det?
PecanPie Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Safir tover. Jeg ville strikket en prøvelapp, målt den før og etter toving for å se hvor stort du må strikke for å få ønsket størrelse etter toving.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Safir tover. Jeg ville strikket en prøvelapp, målt den før og etter toving for å se hvor stort du må strikke for å få ønsket størrelse etter toving. ja, jeg får vel det, hadde bare håpet jeg ikke måtte bruke 8-10timer på en test, hvis den er feil, er ikke helt stødig på strikking.... jaja, sånn er livet...
Mangopai Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 En gryteklut i fritidsgarn, tovet er nøyaktig ett nøste slik de blir laget her
Skravlebøtta Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2010 En gryteklut i fritidsgarn, tovet er nøyaktig ett nøste slik de blir laget her ååååå, nå blei jeg gla - supertusentakk!!!! da vet jeg jeg vil bruke2-2,5 nøste per klut! ....å mange timer...hehehe...:D
pulverheksa Skrevet 27. desember 2010 #9 Skrevet 27. desember 2010 Jeg strikket et par grytelapper i dobbelt safir garn. Jeg brukte pinne nr 7 og la opp 40 masker og strikket til jeg hadde et kvadrat. Utovet blir de da ca 30x30cm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå