Gå til innhold

Hvordan var din første jul fra familien?

altsoja

Anbefalte innlegg

Eg har lurt litt på hvordan andre opplevde sin første jul fra familien.da di måtte feire den et år oss noen andre,som hos familien til typen eller andre steder.

Eg hadde min første jul hos familien til samboeren min i går.og hadde egnetli hatt mye blandede følelser siden eg altid har feird jul hjemme hos familien min, men det gjekk veldi greit.og det er jo litt morsomt å se hvordan andre sine juletradisjoner er i forhold til sånt man er vant med.men ser frem til at til neste år er det feiring av jul hjemme hos min egen familie igjen.

håper alle kg brukere har hatt en fantastisk jul,og ønsker dere en flott romjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt min første julaften uten min familie, og det gikk helt fint. Jeg kjenner allikevel at jeg er glad jeg skal feire sammen med mamma neste år - med tradisjonene jeg er vant til. Det jeg savner aller mest er å gjøre noe sammen. Svigers spiller aldri noe, man sitter bare rett opp og ned og spiser, mens man snakker om hjemplassen til svigers. (noe jeg naturlig nok ikke vet så mye om, da jeg ikke bor der...) I min familie spiller vi mye brettspill, løser kryssord og er sammen om felles aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det veldig fint min første jul borte fra familien. Var sammen med kjæresten min og faren hans da, og følte ikke noe sterkt savn hjem til min familie akkurat. Og de siste syv årene har vi vekslet mellom å feire jul og nyttår hos min eller hans familie, frem og tilbake hele tiden, så i år har vi endelig vært alene - og det var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren og jeg feiret alene i fjor, siden jeg måtte jobbe. Ingen familie på noen kanter og det var egentlig veldig greit. Klart, jeg savner jo maten og samværet og det der, men det er ikke problematisk å ikke feire med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hjemmefra i år, i USA hos vertsfamilien min. Har hatt det fint, men tror jeg foretrekker den norske versjonen(bortsett fra maten, og et par andre småting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh det var befriende. Feira med kjæresten min, ville ikke ha ennå en jul ødelagt, og tok skrittet.

Har ikke gått tilbake å feiret med dem igjen. Det er pga ste-familie da.

Jeg kan ikke gjøre så mye, det er min familie som skal stå opp å si i fra. Men når det ikke gjøres tilbringer jeg heller julen der folk kan å sette pris på de nære ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har hatt andre året vekke fra min familie. Vi har feiret med svigers begge gangene. Det første året var litt trist, og jeg var glad vi skulle til min familie året etter. I år har det vært veldig hyggelig, og det føles ikke lenger som jeg ikke feirer jul med familie. De er jo familien min også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...