Gå til innhold

Amerikanske størrelser i sko.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg bestemmer meg for å bestille sko fra Usa, må jeg jo nesten vite hva de amerikanske størrelsene tilsvarer i norske størrelser...

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du ser på denne sida, og går inn på 'Metrics in clothing', finn du det!

Skrevet

Str

35= 5

36= 5 1/2- 6

37= 6 1/2- 7

osv osv

Dette skal hvertfall stemme etter mine beregninger...

Skrevet

Jeg bruker 39 - 40 vanligvis,

og har amerikanske sko både i nr 7 og nr 8 1/2.....

Skrevet
Jeg bruker 39 - 40 vanligvis,

og har amerikanske sko både i nr 7 og nr 8 1/2.....

Enig med deg Tex, jeg synes disse str. virker rare. Jeg bruker 38 i sko, og har amerikanske sko i str 5 1/2 og støvler i 6 1/2 (pga leggene).

I brudekjole har jeg str. 12 Maggie Sottero, i brudebutikken sa de at det tilsvarte str 40 i norsk. Men i følge tabellene var visst det str. 44. Men det er jo ikke mulig når jeg bruker str. 38 i bukser og 40 i gensere til vanlig.

Tror nok jeg skal prøve sko før jeg evt bestiller :sprettoy:

Skrevet

Brudekjoler er visstnok litt mindre i størrelsen enn vanlige klær, slik at man gjerne må opp en størrelse. Jeg bestilte brudekjole i størrelse 40 pga det.

Sko kjøpte jeg via bridalshoes.com, og da bestilte jeg str 8W (wide). Bruker 39-40 til vanlig.

Skoene passet helt perfekt, forøvrig!

Skrevet

Jeg har også kjøpt skorne på Bridalshoes i USA. Jeg bruker 39 til vanlig, og 8 1/2 passet helt perfekt! Jeg så faktisk inn i noen joggesko jeg har at ulike størrelser i land ofte er oppført der. Anbefaler virkelig å handle der, god service, returrett og ikke minst billigere enn i Norge :D

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...